C36 AMG vm.94 nostaa lämpöjä

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Stile
Viestit: 49
Liittynyt: 24.2.2011 11:03

C36 AMG vm.94 nostaa lämpöjä

Viesti Kirjoittaja Stile »

Morjensta,

mistähän päin pitäisi aloittaa vian etsiminen, kun jäähdytinneste säiliö menee tyhjäksi n.60km ajon jälkeen, jolloin kone alkaa nostamaan lämpöjä.

Vuotoja ei näytä olevan, ja kone toimii hyvin. Apuja?
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Ihan ensimmäiseksi selvität mihkä ne jäähdytysnesteet häviää. Johonkin ne vuotaa jos säiliö tyhjenee :wink:
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: C36 AMG vm.94 nostaa lämpöjä

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Stile kirjoitti:Morjensta,

mistähän päin pitäisi aloittaa vian etsiminen, kun jäähdytinneste säiliö menee tyhjäksi n.60km ajon jälkeen, jolloin kone alkaa nostamaan lämpöjä.

Vuotoja ei näytä olevan, ja kone toimii hyvin. Apuja?
Itsellä vuoti 0.5-1L tonnille eli huomattavasti vähemmän. Alusta oli silti selvästi märkä. Itse vuoto oli lämppärin kennolle menevässä tulipellin läpiviennissä. Osa on MUOVIA ja n 5e maksaa. Vaihtoon meni 4h kun pudotin työkalun imusarjan sokkeloihin ja sitä sai etsiä ja sitten ronkkia pois...

Sulla taitaa vuotaa kyllä myllyn sisälle ja tulla vesihöyrynä pakoputkesta pois jos ei missään näy märkää. Tai sitten pitää mennä pakosarjalle suoraan vuodosta ja siitä haihtuu taivaalle, mutta luulis höyryn näkyvän.

Itse katsoisin ettei vettä ole myllyn öljyissä ja vedessä vastaavasti öljyä. Sitten jalkatilaa katselemaan ettei ole sisäkenno vuotamassa. Ja tietenkin lauhduttimen syynäämistä.

Mosaan neste voisi päästä vaikka öljyn lämmönvaihtimesta... Siis siitä öljynsuodattimen jalasta.

Outoa ettei noin suurta hävikkiä näy missään märkänä tai höyrynä???

Entäs letkujen kunto?

Jaa nyt muistankin m104 myllyssä saattaa vuotaa kannen takapäässä kaksi o-rengasta, mutta en muista oliko ne öljyn vai veden kierrolle... Ne alkaa vuotaa yleensä jos moottoria on nostettu pois paikaltaan... Näin sanoi wis.
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Muistankohan oikein että viallinen paisuntasäiliön korkki saattaa myös aiheuttaa tuollaista.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tu0mas kirjoitti:Muistankohan oikein että viallinen paisuntasäiliön korkki saattaa myös aiheuttaa tuollaista.
Silloinhan nesteet taitaa mennä höyrynä jonnekkin kartturin puolen etu pyöränkotelon tienoolle... Sinne se letku muistaakseni menee siitä korkin kupeesta... ???
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Re: C36 AMG vm.94 nostaa lämpöjä

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

AK47 kirjoitti: Jaa nyt muistankin m104 myllyssä saattaa vuotaa kannen takapäässä kaksi o-rengasta, mutta en muista oliko ne öljyn vai veden kierrolle... Ne alkaa vuotaa yleensä jos moottoria on nostettu pois paikaltaan... Näin sanoi wis.
Moottorin takanostokorvassa on toisen lämppärinletkun liitos kanteen O-renkaalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Stile
Viestit: 49
Liittynyt: 24.2.2011 11:03

Re: C36 AMG vm.94 nostaa lämpöjä

Viesti Kirjoittaja Stile »

AK47 kirjoitti:Sulla taitaa vuotaa kyllä myllyn sisälle ja tulla vesihöyrynä pakoputkesta pois jos ei missään näy märkää. Tai sitten pitää mennä pakosarjalle suoraan vuodosta ja siitä haihtuu taivaalle, mutta luulis höyryn näkyvän.
Vesihöyryä ei näytä tulevan pakoputkesta eikä mistään muualtakaan. Myöskään märkää läiskää maahan ei jää, eli mahdollinen vuoto täytyy jossain piilossa olla. Kovat paineet ainakin oli, kun korkin aukaisi kylmänä.

Sellainen lotina ääni kuuluu hiljaa ajellen oikealta puolelta eestä.

Täytyypä tutkia nuita muita mainittuja paikkoja.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: C36 AMG vm.94 nostaa lämpöjä

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Stile kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Sulla taitaa vuotaa kyllä myllyn sisälle ja tulla vesihöyrynä pakoputkesta pois jos ei missään näy märkää. Tai sitten pitää mennä pakosarjalle suoraan vuodosta ja siitä haihtuu taivaalle, mutta luulis höyryn näkyvän.
Vesihöyryä ei näytä tulevan pakoputkesta eikä mistään muualtakaan. Myöskään märkää läiskää maahan ei jää, eli mahdollinen vuoto täytyy jossain piilossa olla. Kovat paineet ainakin oli, kun korkin aukaisi kylmänä.

Sellainen lotina ääni kuuluu hiljaa ajellen oikealta puolelta eestä.

Täytyypä tutkia nuita muita mainittuja paikkoja.
:roll: katsoppa minne menee se jäähynestesäiliön korkin kupeesta lähtevä pikkurillin pään paksuonen letku. Työntäiskö jostain syystä nesteet sitä kautta pellolle?
Stile
Viestit: 49
Liittynyt: 24.2.2011 11:03

Viesti Kirjoittaja Stile »

Noin pikaisesti katsottuna näytti menevän jonnekin kartturin puolen pyöräkotelon lähistölle. Nyt tarkemmin katsottuna näytti hieman tulevan höyryä pakoputkesta, mutta ainakaan öljyt eivät näyttäneet vetisiltä ja kone toimii muuten hyvin.

Harmi vain jos näin hyvään yksilöön joutuu ison remontin teettämään. On sentään muuten täysin ruosteeton ja toimiva peli. :(
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Stile kirjoitti:Noin pikaisesti katsottuna näytti menevän jonnekin kartturin puolen pyöräkotelon lähistölle. Nyt tarkemmin katsottuna näytti hieman tulevan höyryä pakoputkesta, mutta ainakaan öljyt eivät näyttäneet vetisiltä ja kone toimii muuten hyvin.

Harmi vain jos näin hyvään yksilöön joutuu ison remontin teettämään. On sentään muuten täysin ruosteeton ja toimiva peli. :(
Sitäpä meinasinkin että jos sinne pyöränkotelon taakse "katoaa" jos laittais väliaikaisesti siitä ylivuotoletkun lähdöstä vaikka limupulloon jonkun letkun niin näkis tuleeko sieltä mitään.

Itse tarkistaisin vielä sen muovisen läpiviennin sieltä tuli ja rintapellin väliseltä osalta. Se oli itselläkin aika hankala löytää se vuoto muuta kuin että alusta alkoi kastumaan suoraan alapuolelta.

Hyvään yksilöön niitä isompiakin on ilo tehdä. Huonompiin ne on vähän niin ja näin.
Stile
Viestit: 49
Liittynyt: 24.2.2011 11:03

Viesti Kirjoittaja Stile »

Selvä homma, täytyypä vielä tarkistaa sieltä. Kyllähän se kannattaa hyvä yksilö pitää mahdollisimman hyvänä.
Stile
Viestit: 49
Liittynyt: 24.2.2011 11:03

Viesti Kirjoittaja Stile »

Eipä ole vieläkään mahdollista vuoto kohtaa löytynyt. Vaihtoehdoksi tuntuu jäävän kannentiiviste. Öljyt kyllä näyttävät puhtaalta, sekä paisuntasäiliön neste.
blobar
Viestit: 17
Liittynyt: 21.10.2010 1:51

Viesti Kirjoittaja blobar »

Stile kirjoitti:Eipä ole vieläkään mahdollista vuoto kohtaa löytynyt. Vaihtoehdoksi tuntuu jäävän kannentiiviste. Öljyt kyllä näyttävät puhtaalta, sekä paisuntasäiliön neste.
SE on kannen tiiviste jos on painetta paisuntasäiliössö
koita kumiletkua jäähdyttäjään onko se kova ,, siis painetta kun kone käy

2-3 sylinterin kohdalla pakopuolella
melsu
Tolokun mies
Viestit: 345
Liittynyt: 25.10.2006 18:14
Paikkakunta: nyssslottt

Viesti Kirjoittaja melsu »

Lainaan tätäkin:: -98 c malli ja 230 kompressor kone, hukkaa nestettä tollasen vajaan litran kuussa. Vuotoa etsiskeltiin aikamme, mutt ei löyvetty. Mutta hajun perusteella tuolta jostain imusarjan alta/tienoilta se saattas löytyä se vuoto...ideoita??
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

melsu kirjoitti:Lainaan tätäkin:: -98 c malli ja 230 kompressor kone, hukkaa nestettä tollasen vajaan litran kuussa. Vuotoa etsiskeltiin aikamme, mutt ei löyvetty. Mutta hajun perusteella tuolta jostain imusarjan alta/tienoilta se saattas löytyä se vuoto...ideoita??
Samalaisessa ihmetilanteessa itsekkin olin ja se 5 euron muoviosahan se vuoti kuten edellä jo kerroin. Sieltä piilosta tulipellin takaa minne ei edes kunnolla sormet mahdu ilman purkamista. Piti muistaakseni 4 h purkaa ja kasata että osa oli vaihdettu. Oli hankala huomata koska kuumana se mitä vuoti tuppasi vuotokohdasta tyhjäkäynnillä haihtumaan. Ajossa kenkää antamalla näkyi niin että alusta oli märkä ja valumajälkien perusteella juurikin sieltäpäin vuoti mistä vuoti, mutta hankala vaihtotyö hidasti remontinkorjuun aloittamista.
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

AK47 kirjoitti:
melsu kirjoitti:Lainaan tätäkin:: -98 c malli ja 230 kompressor kone, hukkaa nestettä tollasen vajaan litran kuussa. Vuotoa etsiskeltiin aikamme, mutt ei löyvetty. Mutta hajun perusteella tuolta jostain imusarjan alta/tienoilta se saattas löytyä se vuoto...ideoita??
Samalaisessa ihmetilanteessa itsekkin olin ja se 5 euron muoviosahan se vuoti kuten edellä jo kerroin. Sieltä piilosta tulipellin takaa minne ei edes kunnolla sormet mahdu ilman purkamista. Piti muistaakseni 4 h purkaa ja kasata että osa oli vaihdettu. Oli hankala huomata koska kuumana se mitä vuoti tuppasi vuotokohdasta tyhjäkäynnillä haihtumaan. Ajossa kenkää antamalla näkyi niin että alusta oli märkä ja valumajälkien perusteella juurikin sieltäpäin vuoti mistä vuoti, mutta hankala vaihtotyö hidasti remontinkorjuun aloittamista.
mulla on tuosa dieselisä katoaa saamallailla neste kerran kuussa joutuu lisää, kuskin alatukivarsi ollut joskus märkä. mikä tuo osa oli mistä teillä on vuotanu?
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Vesipumppu saattaa vuotaa niin, ettei sitä helposti huomaa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jukkis. kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
melsu kirjoitti:Lainaan tätäkin:: -98 c malli ja 230 kompressor kone, hukkaa nestettä tollasen vajaan litran kuussa. Vuotoa etsiskeltiin aikamme, mutt ei löyvetty. Mutta hajun perusteella tuolta jostain imusarjan alta/tienoilta se saattas löytyä se vuoto...ideoita??
Samalaisessa ihmetilanteessa itsekkin olin ja se 5 euron muoviosahan se vuoti kuten edellä jo kerroin. Sieltä piilosta tulipellin takaa minne ei edes kunnolla sormet mahdu ilman purkamista. Piti muistaakseni 4 h purkaa ja kasata että osa oli vaihdettu. Oli hankala huomata koska kuumana se mitä vuoti tuppasi vuotokohdasta tyhjäkäynnillä haihtumaan. Ajossa kenkää antamalla näkyi niin että alusta oli märkä ja valumajälkien perusteella juurikin sieltäpäin vuoti mistä vuoti, mutta hankala vaihtotyö hidasti remontinkorjuun aloittamista.
mulla on tuosa dieselisä katoaa saamallailla neste kerran kuussa joutuu lisää, kuskin alatukivarsi ollut joskus märkä. mikä tuo osa oli mistä teillä on vuotanu?
Ei tuosta muoviosasta pitäis tukivarrelle asti päästä nestettä. Se muoviosa on se millä viedään lämppärin kennolle menevä jäähdytysneste läpi tulipellistä. Siitä voi lähteä myös konehuoneen puolelta lähtö tuulilasinpesuainesäiliöön, sen lämmityskikkuraan siis.
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

AK47 kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:
AK47 kirjoitti: Samalaisessa ihmetilanteessa itsekkin olin ja se 5 euron muoviosahan se vuoti kuten edellä jo kerroin. Sieltä piilosta tulipellin takaa minne ei edes kunnolla sormet mahdu ilman purkamista. Piti muistaakseni 4 h purkaa ja kasata että osa oli vaihdettu. Oli hankala huomata koska kuumana se mitä vuoti tuppasi vuotokohdasta tyhjäkäynnillä haihtumaan. Ajossa kenkää antamalla näkyi niin että alusta oli märkä ja valumajälkien perusteella juurikin sieltäpäin vuoti mistä vuoti, mutta hankala vaihtotyö hidasti remontinkorjuun aloittamista.
mulla on tuosa dieselisä katoaa saamallailla neste kerran kuussa joutuu lisää, kuskin alatukivarsi ollut joskus märkä. mikä tuo osa oli mistä teillä on vuotanu?
Ei tuosta muoviosasta pitäis tukivarrelle asti päästä nestettä. Se muoviosa on se millä viedään lämppärin kennolle menevä jäähdytysneste läpi tulipellistä. Siitä voi lähteä myös konehuoneen puolelta lähtö tuulilasinpesuainesäiliöön, sen lämmityskikkuraan siis.
rupesin tänään vaihtaan vaihelaatikkua ja kun kallistin konetta taakse päin nii alkoi neste lorista, oli juuri tuo läpivienti paskana.
melsu
Tolokun mies
Viestit: 345
Liittynyt: 25.10.2006 18:14
Paikkakunta: nyssslottt

Viesti Kirjoittaja melsu »

jukkis. kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
jukkis. kirjoitti: mulla on tuosa dieselisä katoaa saamallailla neste kerran kuussa joutuu lisää, kuskin alatukivarsi ollut joskus märkä. mikä tuo osa oli mistä teillä on vuotanu?
Ei tuosta muoviosasta pitäis tukivarrelle asti päästä nestettä. Se muoviosa on se millä viedään lämppärin kennolle menevä jäähdytysneste läpi tulipellistä. Siitä voi lähteä myös konehuoneen puolelta lähtö tuulilasinpesuainesäiliöön, sen lämmityskikkuraan siis.
rupesin tänään vaihtaan vaihelaatikkua ja kun kallistin konetta taakse päin nii alkoi neste lorista, oli juuri tuo läpivienti paskana.
Oisko kellä antaa osalle nimeä, tai osanumeroa..ossais käyvä hankkiin sen.
Vaihto ohjeetkin kelpais.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

melsu kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:
AK47 kirjoitti: Ei tuosta muoviosasta pitäis tukivarrelle asti päästä nestettä. Se muoviosa on se millä viedään lämppärin kennolle menevä jäähdytysneste läpi tulipellistä. Siitä voi lähteä myös konehuoneen puolelta lähtö tuulilasinpesuainesäiliöön, sen lämmityskikkuraan siis.
rupesin tänään vaihtaan vaihelaatikkua ja kun kallistin konetta taakse päin nii alkoi neste lorista, oli juuri tuo läpivienti paskana.
Oisko kellä antaa osalle nimeä, tai osanumeroa..ossais käyvä hankkiin sen.
Vaihto ohjeetkin kelpais.
A 202 832 12 15 vois olla numero 5e maksaa. Saa purkaa sen tulipellissä olevan moottorin takana olevan irtopellin irti jotta saa sen läpiviennin välistä pois. Itsellä meni 4h kun putos työkaluja imusarjan välistä hukkaan ja etsin niitä ja sitten ronkin puuttuvaa avainta sieltä sokkelosta.

Edit: vaha osa löytyi roskiksesta se on 202 832 10 15
Viimeksi muokannut AK47, 17.9.2011 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

osa vaihdettu. vanha oli melko haurastunut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”