200cdi nokkaketjun venyminen w202-99
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28.11.2012 21:48
200cdi nokkaketjun venyminen w202-99
200cdi ei käynnisty... Testeri herjaa kampiakselin ja nokka-akselin kulmaa (deflexion angle between camshaft and crankshaft). Toinen vikakoodi on polttoaineen sammutusventtiili (turn off valve y75).
Autoon on vaihdettu nokka-ja kampiakselin asentotunnistimet.
Johdot mitattu ecu:n ja antureiden välillä -ehjät-
Autolla rullattu ainakin puolimiljoonaa, ketjun vaihdosta ei ole tietoa.
Voiko ketju venyä niin paljon että herjaa kampiakselin ja nokka-akselin välistä kulmaa ja lyö sammutusventtiilin päälle???
Autoon on vaihdettu nokka-ja kampiakselin asentotunnistimet.
Johdot mitattu ecu:n ja antureiden välillä -ehjät-
Autolla rullattu ainakin puolimiljoonaa, ketjun vaihdosta ei ole tietoa.
Voiko ketju venyä niin paljon että herjaa kampiakselin ja nokka-akselin välistä kulmaa ja lyö sammutusventtiilin päälle???
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28.11.2012 21:48
Auto starttaa normaalisti ja vauhtipyörän kaikki hampaat ovat ehjät.
Lisäksi polttoaine puolelle vaihdettu:
-kaikki O-renkaat
-rail putkessa olevat paineanturi ja painesäädin
-polttoaineen sammutus venttiili (anturi)
-korkeapainepumppuun uusittu tiivistesarja
-pa-suodatin "jalka" kokonaisuudessaan
-pa esilämmitin (ennen suodatinta)
Ei käynnisty vieläkään ei edes lupaa...
testeri näyttää edelleen samat kaksi vikakoodia!
Lisäksi polttoaine puolelle vaihdettu:
-kaikki O-renkaat
-rail putkessa olevat paineanturi ja painesäädin
-polttoaineen sammutus venttiili (anturi)
-korkeapainepumppuun uusittu tiivistesarja
-pa-suodatin "jalka" kokonaisuudessaan
-pa esilämmitin (ennen suodatinta)
Ei käynnisty vieläkään ei edes lupaa...
testeri näyttää edelleen samat kaksi vikakoodia!
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos johdot/ko osat on kunnossahunttalan matti kirjoitti:Auto starttaa normaalisti ja vauhtipyörän kaikki hampaat ovat ehjät.
Lisäksi polttoaine puolelle vaihdettu:
-kaikki O-renkaat
-rail putkessa olevat paineanturi ja painesäädin
-polttoaineen sammutus venttiili (anturi)
-korkeapainepumppuun uusittu tiivistesarja
-pa-suodatin "jalka" kokonaisuudessaan
-pa esilämmitin (ennen suodatinta)
Ei käynnisty vieläkään ei edes lupaa...
testeri näyttää edelleen samat kaksi vikakoodia!
ko Vika koodit on yleisä ECU vian yhteydesä
yhteys kuusenalle...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28.11.2012 21:48
Tarkastettiin vielä kertaalleen ja nyt kunnon valon kanssa vauhtipyörän hammastukset. Tarkastus suoritettiin startin viereisestä luukusta. Havaittiin kahden vierekkäisen hampaan puuttuvan! Onko alkuperäisessä myös näin vai onko kehä "hammasten" suhteen yhtenäinen?
Jos ko."hampaat" ovat irronneet niin vaikuttaako se edellä mainittuihin vikakoodeihin?
Kiitokset jo edellisistä vastauksista/tiedoista!
Jos ko."hampaat" ovat irronneet niin vaikuttaako se edellä mainittuihin vikakoodeihin?
Kiitokset jo edellisistä vastauksista/tiedoista!
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 046/11/16t näyttäs puuttuvan ainaki tässä kuvassa klikkaa kuvaa isommaksi
Eiköhän induktiivinen anturi ja toi 2 puuttuvaa hammasta vaan kertoo alakerran asennon ja noista pienemmistä hammas väleistä kierrostietodrneo kirjoitti:jotenki tuntus et anturi ois optinen ja mittaa tuosta jotaki tai sit magneettinen ja mittaa esim kierroksia tuo lovi vois olla joku semmonen pätkäsee siinä ja silleen
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28.11.2012 21:48