-99 cdi ei käynnisty ?
-99 cdi ei käynnisty ?
tulin töistä sammutin auton ja 3 tunnin päästä ei lähde käyntiin ?
helppivä !!!
helppivä !!!
ei käynnisty
jäi sanomatta että starttaa hyvin, starttauksen päätteeksi mittaristoon
syttyyhetkeksi km näyttöön kellonkuva ja öljykannu alaviivalla,öljyä kylkoneessa...
syttyyhetkeksi km näyttöön kellonkuva ja öljykannu alaviivalla,öljyä kylkoneessa...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: -99 cdi ei käynnisty ?
Aluksijotaku kirjoitti:tulin töistä sammutin auton ja 3 tunnin päästä ei lähde käyntiin ?
helppivä !!!
Tarkistele kaikki sulakeet, (kumastakin kone huoneen boxsista)
suutimien paluu puolen vuoto, anna jäähtyä ihan kylmäksi,
irrottaa raili paine anturin johto, lämittä korkra paine pumppua,
tarkista samutin ventiili
edelä minituihin ei tarvitse oikestaan mitään työ kaluja
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
väliaikatietoa...
mersu korjaamolla, vikakoodit luettu, ei mitään akuuttia ??!!
Rail paineet normaalit...
huomenna jatkavat tutkimista.
Rail paineet normaalit...
huomenna jatkavat tutkimista.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: väliaikatietoa...
Viakoodit luetu, millä?jotaku kirjoitti:mersu korjaamolla, vikakoodit luettu, ei mitään akuuttia ??!!
Rail paineet normaalit...
huomenna jatkavat tutkimista.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
luettu ??
Merkkikorjaamo mega-autossa,en tiedä laitteita...
mikään vikakoodi ei kuulemma päällä ,muuta en tiedä...
Illalla tarkistin sulakkeet, vuotoja ei löytynyt, suutinputkesta tuli
startatessa hyvin ainetta kun löysäsin liitosta... eli pumppaa.
Pumppuremppa tehty reilu kk sitten, samassa korjaamossa.
mikään vikakoodi ei kuulemma päällä ,muuta en tiedä...
Illalla tarkistin sulakkeet, vuotoja ei löytynyt, suutinputkesta tuli
startatessa hyvin ainetta kun löysäsin liitosta... eli pumppaa.
Pumppuremppa tehty reilu kk sitten, samassa korjaamossa.
juuu
se oli eilen ennen korjaamolle vientiä kun ihan itte yritin ratkaista asiaa
kuten jo kirjoitin, huomenna jatkavat, ei kerenneet tänään kuin
pikaisesti tsekata...
ihmeelliseltä vaikuttaa kun ajosta sammuttaa eikä enään käynnisty
kuten jo kirjoitin, huomenna jatkavat, ei kerenneet tänään kuin
pikaisesti tsekata...
ihmeelliseltä vaikuttaa kun ajosta sammuttaa eikä enään käynnisty
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: juuu
Normaalita vaikuttaa... vaan jos on korjaamolla niin kaipa se tulee kuntoon...jotaku kirjoitti:se oli eilen ennen korjaamolle vientiä kun ihan itte yritin ratkaista asiaa
kuten jo kirjoitin, huomenna jatkavat, ei kerenneet tänään kuin
pikaisesti tsekata...
ihmeelliseltä vaikuttaa kun ajosta sammuttaa eikä enään käynnisty
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
taas kulkee...
Sain auton pajalta pois, oli vaihdettu määränsäätöventtiilin tiivisteet.
Tuntuis toimivan kunnes taas hajoo
Tuntuis toimivan kunnes taas hajoo
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: taas kulkee...
Hyvä että toimii tosin jos auto on 99 niin siellä ei ole määränsäätö ventiiliäjotaku kirjoitti:Sain auton pajalta pois, oli vaihdettu määränsäätöventtiilin tiivisteet.
Tuntuis toimivan kunnes taas hajoo
mihin vaihtaa tiivisteet
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Se on paineensäädin.markoala kirjoitti:Jos määränsäädin on se joka on railputken takaosassa oli siinä tiivisteet vaihdettavan näköiset. Vaihdoin tosin koko osan tiivisteineen, mitkä olivat paikallaan uudessa osassa, 99 vuoden toiseen yksilöön. Ja myin muistaakseni jotakulle vanhan säätimen ja uuden tiivistesarjan. Vai muistanko väärin?
markoala kirjoitti:Jos määränsäädin on se joka on railputken takaosassa oli siinä tiivisteet vaihdettavan näköiset. Vaihdoin tosin koko osan tiivisteineen, mitkä olivat paikallaan uudessa osassa, 99 vuoden toiseen yksilöön. Ja myin muistaakseni jotakulle vanhan säätimen ja uuden tiivistesarjan. Vai muistanko väärin?
Et muista väärin, kyllähän minä sen ostin, uuden tiivisteen kera...
Mitähän ne korjaamolla sitten on vaihtaneet jos venttiiliä ei ole?
No pääasia että pelaa, huomasin myös että polkiessa ei enää tule
ketunhäntää perässä, eli musta savu hävis...
täällä kans rupes starttauttaan pitkään kun auto seisoo jonkin aikaa. Vika alkoi kun putsailin alipaine pumppun, polttoaineen siirtopumpun ja korkepainepumpun alueelta öljysontaa pois. Käytin aineina CRC:n jotain pika liotin spraytä ja jarrukliineriä sekä pientä pensseliä. Uusin jo kaikkiin kirkkaisiin letkuihin O-renkaat, apua oli vähän, ei paljoa, kolmen tunnin seisonnan jälkeen piti kahdesti startata ennenkuin yritti käynnistyä. Eka höräyksen jälkeen piti startata viä pari kertaa ennenkuin jäi käymään. Kirkkaissa putkissa näkyy heti auton sammutettua ilmaa.
Tuon vian mukana tuli myös huono käynti. Tyhjäkäyntiä käy hyvin, ehkä vähän äänekkäämpi, kuin ennen. Kun lähtee kiihdyttämään kuuluu oikeen kunnolinen diisselin kolina, mitä ei ennemmin kuulunut. Ja sitten vielä kaiken päälle, kun nostaa kierroksia paikoillaan ei kolise, mutta 2300 rpm jälkeen alkaa röpöttämään aivan kuin ei saisi tarpeeksi polttoainetta. Myös ajossa huomaa puutumista noiden kierrosten jälkeen.
Tilasin myös painesäätimen uudet tiivisteet, saas nähä auttaako.
Jos nuo painesäätimen tiivisteet ei auta, niin mitähän seuraavaksi voisi alkaa ihmettelemään. Kone huoneessa ei haise diesel, ja suuttimet ovat kuivat.
Vikana tossa rottelossa on myös rikkinäinen jarrutehostin, se on kyllä ollut rikki jo ostaessa, uusi on tilattu, muttei ole vielä kerinny kotia saakka.
Kyllä taitaa meikällä eka mersu jäädä viimeiseksikkin, ostaessa oli jarruvikaa, mutta sen jälkeen viikossa kerinny jo porsia vaikka mikä, hieman vi...taa
Tuon vian mukana tuli myös huono käynti. Tyhjäkäyntiä käy hyvin, ehkä vähän äänekkäämpi, kuin ennen. Kun lähtee kiihdyttämään kuuluu oikeen kunnolinen diisselin kolina, mitä ei ennemmin kuulunut. Ja sitten vielä kaiken päälle, kun nostaa kierroksia paikoillaan ei kolise, mutta 2300 rpm jälkeen alkaa röpöttämään aivan kuin ei saisi tarpeeksi polttoainetta. Myös ajossa huomaa puutumista noiden kierrosten jälkeen.
Tilasin myös painesäätimen uudet tiivisteet, saas nähä auttaako.
Jos nuo painesäätimen tiivisteet ei auta, niin mitähän seuraavaksi voisi alkaa ihmettelemään. Kone huoneessa ei haise diesel, ja suuttimet ovat kuivat.
Vikana tossa rottelossa on myös rikkinäinen jarrutehostin, se on kyllä ollut rikki jo ostaessa, uusi on tilattu, muttei ole vielä kerinny kotia saakka.
Kyllä taitaa meikällä eka mersu jäädä viimeiseksikkin, ostaessa oli jarruvikaa, mutta sen jälkeen viikossa kerinny jo porsia vaikka mikä, hieman vi...taa
mersu
joo ei ollut vaihdettu paineensäädintä, jotain tiivisteitä sinne tänne...
eka mersu oli samalla myös viimeinen eli on nyt myyty...
ei koskaan ole tarvinnut mitään autoa korjailla niin paljon kuin mersua...
vaikka oli yhdellä omistajalla ennen minua ja huollettu raskoneella uudesta asti. ehkä kilsat tuli täyteen 480 tkm?? cdi vehkeet ei taida olla enää ikiliikkujia...
eka mersu oli samalla myös viimeinen eli on nyt myyty...
ei koskaan ole tarvinnut mitään autoa korjailla niin paljon kuin mersua...
vaikka oli yhdellä omistajalla ennen minua ja huollettu raskoneella uudesta asti. ehkä kilsat tuli täyteen 480 tkm?? cdi vehkeet ei taida olla enää ikiliikkujia...
juu
niinhän se on,jotenkin vaan usko meni kun puoltoista vuotta "korjas" ja
aina jotakin uutta ilmeni... pitäsköhän ostaa -75 taunus taas ... vai kultaakohan aika muistot ei tavinnu kun bensaa ostaa.. ja kärkiä+tulppia joskus..
aina jotakin uutta ilmeni... pitäsköhän ostaa -75 taunus taas ... vai kultaakohan aika muistot ei tavinnu kun bensaa ostaa.. ja kärkiä+tulppia joskus..
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Huolto-ohjelmaan kuuluu vain huollot. Korjaukset on sitten asia erikseen, kuten esimerkiksi paineensäätimen vaihto. Jos auto sattuu huollon ajan liikkumaan omin avuin, huoltokirjaan tulee merkintä ja matka jatkuu onnellisesti "huolletulla" autolla.
Huoltomerkinnät ei kerro auton kunnosta juuri mitään.
Huoltomerkinnät ei kerro auton kunnosta juuri mitään.