-99 C180 imuilman lämpöanturi?

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2608
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

-99 C180 imuilman lämpöanturi?

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Enhän minä edes tiedä onko vika siinä, mut kertokaa ny tietävät että missä ko. anturi sijaitsee?

Autohan oireilee siten, että lämpösestä tallista lähtiessä toimii hyvin, mutta ulkoa kylmästä lähtiessä tyhjäkäynti ja voima katoaa lyhyen ajon jälkeen.
blobar
Viestit: 17
Liittynyt: 21.10.2010 1:51

Re: -99 C180 imuilman lämpöanturi?

Viesti Kirjoittaja blobar »

aaltojarvi kirjoitti:Enhän minä edes tiedä onko vika siinä, mut kertokaa ny tietävät että missä ko. anturi sijaitsee?

Autohan oireilee siten, että lämpösestä tallista lähtiessä toimii hyvin, mutta ulkoa kylmästä lähtiessä tyhjäkäynti ja voima katoaa lyhyen ajon jälkeen.
se sijaitsee ilmasuodattimen jälkeen siinä ilmaputkessa kaasuttimeen
LMM nimeltää mittaa ilma määrää ilma jäähdyttää sitä
vekotinta ja tietokone antaa siihen enempi virtaa pitääkseen sen vekottimen pinnan saman lämpöisenä
mitä enempi ilmaa kulkee niin tämä vekottimen pinta jäähtyy
ja tarvii enempi virtaa . tietokone säätää bensasekoituksen sen mukaan

"mutta pää asia että se on ehjä" voit kokeilla irroittaa se johto siihen lmm käykö paremmin vai huonommin
kallis vekotin halvimmat 100 € paikkeilla
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Imuilman lämpöanturi on joko ilmamassamittarissa kuten edellä kerrottiin tai erillään imuputkessa (2 johtoa liittimessä), en jaksa muistaa kummin tuossa.
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Anteeksi vanhan aiheen nosto, mutta selvisikö vika/oliko se tuossa lämpöanturissa?
Yritin tavoitella kirjoittajaa jo yv:llä, mutta vastausta ei tullut, liekö sitten mennyt viesti perille lainkaan..
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2608
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Tuli tuli viesti perille ja ehdin jo lukeakkin sen, mutten saanu ko. auton omistajaa kiinni kysyäkseni asiaa. Yritän huomenna päivällä soitella uudestaan.

PS. Mesellä ei taida olla niin vanhaa aihetta, etteikö sitä kannattais nostaa ylös, ihan vaan vaikka sopivan OT:n takia :lol: :wink:.
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Ok. Olisin kiitollinen vastauksesta. :) Onhan tuohon mersun oireiluun oma aihekin myös olemassa, mut se alkaa olla jo melko sekavaa luettavaa.. :lol:
Tosiaan kun oireet vaikuttavat nyt samanlaisilta, eli lämpimästä tallista pelaa täysin, mutta kylmästä ulkoilmasta meno hyytyy hetken ajon jälkeen. Ei merkitystä onko ollut roikassa vai ei. Ja muutaman minuutin kun antaa olla niin yleensä alkaa toimia.

Onkos tässä mallissa sitten vielä erikseen ilmamassamittari, vai pelkästään tuo imuilman anturi? Tuo anturi siis on tässä autossa juurikin siinä imuputkessa.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2608
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Otsikon auto tuli kuntoon juurikin ilmamassamittarin puhdistuksella. Puhdistamiseen omistaja käytti ilmamassamittarin puhdistusainetta, Motonetistä. Reilusti pesuainetta ja kuivaus puhaltamalla, ei mekaanista puhdistamista.
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Ok, kiitoksia paljon! Eihän sitä tieten tiedä onko tässä sama vika. Tyhmä kysymys, mutta missä ilmamassamittari sijaitsee.. :oops: Kuva olis kiva niin tyhmäkin ymmärtäisi.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Imm on putkessa ilmansuodattimen jälkeen, saattaa olla ettei -96 mallissa ole ollenkaan.
Kuva
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Eipä siinä taida tuollaista olla, mutta nyt kai vian voisi olettaa olevan tuossa imuilman lämpöanturissa.. :roll: Kokeilemallahan se selviää!
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Imuilman lämpöanturi vaihdettu ja vika TAISI poistua. Ihan varmaksi en uskalla sanoa, kun nyt on kuitenkin nollakelit ja kylmässä tuo aiemmin oireili.
Oli siinä vanhassa vähän huonoksi päässyt se toinen kolvaus, en tiiä olisko kylmyys sitten sen verran tehnyt "hallaa" sille juotokselle että olisi siitä vetänyt ne kuuluisat herneet nenään.. :roll:

Mutta asiasta lisää kunhan pakkaset ilmaantuvat.. :)
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Kuvan kuumalankailmamittari on C220:ssa ja isommissa moottoreissa.
Pienemmissä moottoreissa on epätarkemmat ja halvemmat mittaukset.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Minua ihmetyttää kun imuilman lämpötila-anturin irti nyppääminen ei vaikuta käyntiin ollenkaan. Mitatut resistanssit kyllä viittaavat ehjään anturiin.

Potilas W202 200 -94 bensa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”