S202 250td turbon siivet solmussa
S202 250td turbon siivet solmussa
Eilen kun ajelin autolla, niin katosi tehot yhtäkkiä ja turbo lakkassi ahtamasta.
Kone kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti ja korvakuulolla siitä ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä.
Tänään kurkkasin turboon, niin sen siivet oli solmussa. Poikittais- ja pitkittäisvälyksiä siinä ei tuntunut ja siipi pyöri herkästi.
Ilmanputsari oli puhdas ja ehjä, eikä huohotinputkessa näkyny mitään epämääräistä.
Mitä lie tapahtunut ja onko vinkkejä jatkotoimenpiteisiin?
Kone kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti ja korvakuulolla siitä ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä.
Tänään kurkkasin turboon, niin sen siivet oli solmussa. Poikittais- ja pitkittäisvälyksiä siinä ei tuntunut ja siipi pyöri herkästi.
Ilmanputsari oli puhdas ja ehjä, eikä huohotinputkessa näkyny mitään epämääräistä.
Mitä lie tapahtunut ja onko vinkkejä jatkotoimenpiteisiin?
Re: S202 250td turbon siivet solmussa
Laitas kuva niistä turpon siivistäKilppari kirjoitti:Eilen kun ajelin autolla, niin katosi tehot yhtäkkiä ja turbo lakkassi ahtamasta.
Kone kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti ja korvakuulolla siitä ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä.
Tänään kurkkasin turboon, niin sen siivet oli solmussa. Poikittais- ja pitkittäisvälyksiä siinä ei tuntunut ja siipi pyöri herkästi.
Ilmanputsari oli puhdas ja ehjä, eikä huohotinputkessa näkyny mitään epämääräistä.
Mitä lie tapahtunut ja onko vinkkejä jatkotoimenpiteisiin?
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Samanlaisia oireita täälläkin:
Viime viikon lopulla alkoi vakkarilla ajaessa työntämään ylärinteissä lakua kuin pikkupoikien mersut.
Sitten lauantaina meno alkoi tuntua kovin hyytävälle ja pölyävillä sorataipaleilla savukin alkoi jo silmissä näyttämään harmaansiniseltä.
Hätäpäissäni tyrkkäsin jo koneeseen lisää öljyäkin vaikka maanantaille olikin jo tilattu öljynvaihto.
Tuli mieleen, että nyt alkaa sama ruljanssi kuin Möhkön alkutaipaleella. Kansipahvi rikki, öljyä männän päällä ja kohta kanki lytyssä.
Siihen ennätti jo Kurkimäessä joku auttavainen foorumilainenkin tarjoamaan apuansa, luukku pystyssä kun olin. Varmisteli vielä että pääsin 5-tietä kohti.
Jotenkin se niissä alarinteissä tuntui jopa korjaantuvan ja kun lämmötkin laski reilusti alle satasen.
Tankkasin ja ajelin vielä jopa hiljaista vuoristorata tietäkin pitkin about 200 km pihaan.
Niin ilmanputsarinkin kopistelin Syömässä käydessäni ABC:n pihalle. Uusi olikin jo kontissa, mutten vaihtanu koska oli niin paljon hyönteisiä suodattimen kotelossa.
Sunnuntaina sitten suodattimen vaihto ja ilmamäärämittarin tarkistus, ettei ole teräsnaula katkennut, millä pakotin aikoinaan läpän selälleen. Sähköpiuhat kun tuli silloin samalla nykäistyä kokonaan irti.
Sitten pamahti mieleen n. neljän vuoden takainen jokaisen reippaamman kiihdytyksen jälkeinen vikatilaan karkaaminen.
Nyt tässä vaiheessa vasta eka kerran katsoin ahtomittaria. Siinähän ei juurikaan viisari värähtänyt.
No eikös vaan ollut irti se pikku letku, minkä RJ neuvoi silloin ongelman kanssa painiessani, asentamaan rintapellissä olevalle pienelle tunnustelevalle sokeripalalle. Ongelmahan poistui sillä kertaa.
Mitäs tästä opimme
No että jos haluat savustaa takanatulijoita, käy nyppäämässä se letku irti.
Viime viikon lopulla alkoi vakkarilla ajaessa työntämään ylärinteissä lakua kuin pikkupoikien mersut.
Sitten lauantaina meno alkoi tuntua kovin hyytävälle ja pölyävillä sorataipaleilla savukin alkoi jo silmissä näyttämään harmaansiniseltä.
Hätäpäissäni tyrkkäsin jo koneeseen lisää öljyäkin vaikka maanantaille olikin jo tilattu öljynvaihto.
Tuli mieleen, että nyt alkaa sama ruljanssi kuin Möhkön alkutaipaleella. Kansipahvi rikki, öljyä männän päällä ja kohta kanki lytyssä.
Siihen ennätti jo Kurkimäessä joku auttavainen foorumilainenkin tarjoamaan apuansa, luukku pystyssä kun olin. Varmisteli vielä että pääsin 5-tietä kohti.
Jotenkin se niissä alarinteissä tuntui jopa korjaantuvan ja kun lämmötkin laski reilusti alle satasen.
Tankkasin ja ajelin vielä jopa hiljaista vuoristorata tietäkin pitkin about 200 km pihaan.
Niin ilmanputsarinkin kopistelin Syömässä käydessäni ABC:n pihalle. Uusi olikin jo kontissa, mutten vaihtanu koska oli niin paljon hyönteisiä suodattimen kotelossa.
Sunnuntaina sitten suodattimen vaihto ja ilmamäärämittarin tarkistus, ettei ole teräsnaula katkennut, millä pakotin aikoinaan läpän selälleen. Sähköpiuhat kun tuli silloin samalla nykäistyä kokonaan irti.
Sitten pamahti mieleen n. neljän vuoden takainen jokaisen reippaamman kiihdytyksen jälkeinen vikatilaan karkaaminen.
Nyt tässä vaiheessa vasta eka kerran katsoin ahtomittaria. Siinähän ei juurikaan viisari värähtänyt.
No eikös vaan ollut irti se pikku letku, minkä RJ neuvoi silloin ongelman kanssa painiessani, asentamaan rintapellissä olevalle pienelle tunnustelevalle sokeripalalle. Ongelmahan poistui sillä kertaa.
Mitäs tästä opimme
No että jos haluat savustaa takanatulijoita, käy nyppäämässä se letku irti.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05