200 cdi -99 EPC valo palaa
200 cdi -99 EPC valo palaa
Jeps. Elikkäs EPC-valo rupesi palamaan tässä eräänä kauniina aamuna. Tulipa sitten käytettyä autoa samana päivänä vikakoodinluvussa korjaamolla ja viaksi antoi että sammutusventtiili ei toimi. Tilasimpa sitten saksan ebaysta vähänkäytetyn sammutusventtiilin ja tänään vaihdoin sen vanhan tilalle (otettu toimivasta autosta). Mutta EPC-valo palaa yhä. Korjaamon kaveri sanoi ettei tarvitsisi nollata testerillä vikaa enää uuden vaihdettua, pitääkö paikkaansa? Vai onko tuossakin venttiilissä muka jotain vikaa vai muualla...
...alkaa vähitellen riittämään nämä mesen "ominaisuudet".....
Kiitos.
...alkaa vähitellen riittämään nämä mesen "ominaisuudet".....
Kiitos.
Kokeile nollausta, jossei auta niin sitten tutkia ainaski sammutinventtiilin johdot...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi -99 EPC valo palaa
Melko yleinen syy ECU tuholle, johdot tarkistellajuhanimi kirjoitti:Jeps. Elikkäs EPC-valo rupesi palamaan tässä eräänä kauniina aamuna. Tulipa sitten käytettyä autoa samana päivänä vikakoodinluvussa korjaamolla ja viaksi antoi että sammutusventtiili ei toimi. Tilasimpa sitten saksan ebaysta vähänkäytetyn sammutusventtiilin ja tänään vaihdoin sen vanhan tilalle (otettu toimivasta autosta). Mutta EPC-valo palaa yhä. Korjaamon kaveri sanoi ettei tarvitsisi nollata testerillä vikaa enää uuden vaihdettua, pitääkö paikkaansa? Vai onko tuossakin venttiilissä muka jotain vikaa vai muualla...
...alkaa vähitellen riittämään nämä mesen "ominaisuudet".....
Kiitos.
ja jos on ECU vika niin yhteys kuusenalle...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mittailin piuhat eculta sammutinventtiilille, ehjät. Mittasin myös sammutusventtiilin vastuksen n.13ohmia. Vanhassa venttiilissä saman verran. Lieneekö oikea arvo? Huomenna pääsee testerin piuhaan kiinni, saapa nähdä nollaantuuko valo...
...jos ei....
Edit: vaikka tuskimpa, jos kerta uudessa ja vanhassa venttiilissä samat resistanssit joku voisi mittailla vastaavasta arvot, jos molemmat ovatkin rikki...
...jos ei....
Edit: vaikka tuskimpa, jos kerta uudessa ja vanhassa venttiilissä samat resistanssit joku voisi mittailla vastaavasta arvot, jos molemmat ovatkin rikki...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Melkosta tuuria olis josjuhanimi kirjoitti:Mittailin piuhat eculta sammutinventtiilille, ehjät. Mittasin myös sammutusventtiilin vastuksen n.13ohmia. Vanhassa venttiilissä saman verran. Lieneekö oikea arvo? Huomenna pääsee testerin piuhaan kiinni, saapa nähdä nollaantuuko valo...
...jos ei....
Edit: vaikka tuskimpa, jos kerta uudessa ja vanhassa venttiilissä samat resistanssit joku voisi mittailla vastaavasta arvot, jos molemmat ovatkin rikki...
uusi osa olis juuri samalla tavalla rikki
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mistäköhän voisi tunnistaa tuon mekaanisen vian korkeapainepumpussa.dealer kirjoitti:Kaikissa (3) tapauksissa joita itse olen tutkinut tuon vikakoodin takia on ollut mekaaninen vika korkeapainepumpussa ja siitä tuo ongelma.
Tai miten voisi tunnistaa vian ECU:ssa?CDI203 kirjoitti:Myös ilma systeemisä tekee tuota joskus
Ilmavaivojen kanssa on kyllä tullut painiattuakin hieman, o-renkaita vaihdeltu systeemiin lähes kaikki ja polttoaineputkia myös muutamat. Mutta edelleenkin taitaa ilmaa olla systeemissä hieman pitkähkö startti, ja ilmeisesti kupla tulee aina putkeen vieläkin sammutuksen jälken vaikka uusien putkien läpi heikommin näkeekin.. Lisäksi railpaineensäädin vasta vaihdettu, ja railpaineen anturikin näyttäisi melko tuoreelta tapaukselta.
Lisäinfona jos vaikuttaa mihinkään, suuttimien pohjatiivisteet vaihdettiin edellisenä päivänä kun epc-valo rupesi palamaan.
Tänään kävin testerin piuhan äärellä, ei nollaantunut vika. P1622 Shut off-valve Y75.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Yksi tapa varmistaa onko ECU vika on kokeilla toisella ECU:lajuhanimi kirjoitti:Mistäköhän voisi tunnistaa tuon mekaanisen vian korkeapainepumpussa.dealer kirjoitti:Kaikissa (3) tapauksissa joita itse olen tutkinut tuon vikakoodin takia on ollut mekaaninen vika korkeapainepumpussa ja siitä tuo ongelma.
Tai miten voisi tunnistaa vian ECU:ssa?CDI203 kirjoitti:Myös ilma systeemisä tekee tuota joskus
Ilmavaivojen kanssa on kyllä tullut painiattuakin hieman, o-renkaita vaihdeltu systeemiin lähes kaikki ja polttoaineputkia myös muutamat. Mutta edelleenkin taitaa ilmaa olla systeemissä hieman pitkähkö startti, ja ilmeisesti kupla tulee aina putkeen vieläkin sammutuksen jälken vaikka uusien putkien läpi heikommin näkeekin.. Lisäksi railpaineensäädin vasta vaihdettu, ja railpaineen anturikin näyttäisi melko tuoreelta tapaukselta.
Lisäinfona jos vaikuttaa mihinkään, suuttimien pohjatiivisteet vaihdettiin edellisenä päivänä kun epc-valo rupesi palamaan.
Tänään kävin testerin piuhan äärellä, ei nollaantunut vika. P1622 Shut off-valve Y75.
(kunhan on ensin varmistanut että johdot on ehjät muuten on hetken päästä 2 ECU vikaa...) jos ei satu nurkisa lojumaan kokeilu ECU:a nurkissa niin tarkistelee nuo muut ensin ja kun kaikki muut paikat on ok jäljelle jää vaan se ECU
E: olihan kone varmasti lämmin kun nollusta kokeilt,
myös "yj" relee jos on rikki niin tekee joskus tuota vikaa
E2: ECU vian toteamiseen jonnekin joskus linkitelyt mitä mistäkin liitimestä pitäis tulla kun mittaille
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Eli tuo vasemmanpuoleinen reikä? Kokeilin painaa pienellä pultilla, ei liikkunut mihinkään..dealer kirjoitti:Pumpussa on venttiili reiässä johon sammuttimen putki menee, venttiilin pitää antaa periksi kevyesti painaen.
Kone oli lämmin, ajoin suoraan töistä pajalle testerille, ja siinä vielä annettiin käydä hetken aikaa.CDI203 kirjoitti: Yksi tapa varmistaa onko ECU vika on kokeilla toisella ECU:la
(kunhan on ensin varmistanut että johdot on ehjät muuten on hetken päästä 2 ECU vikaa...) jos ei satu nurkisa lojumaan kokeilu ECU:a nurkissa niin tarkistelee nuo muut ensin ja kun kaikki muut paikat on ok jäljelle jää vaan se ECU
E: olihan kone varmasti lämmin kun nollusta kokeilt,
myös "yj" relee jos on rikki niin tekee joskus tuota vikaa
E2: ECU vian toteamiseen jonnekin joskus linkitelyt mitä mistäkin liitimestä pitäis tulla kun mittaille
yj rele hmm..mistähän sekin löytyy..täytyypä tutkia.
Olisi kyllä hyvä jos löytyisi jostain tuo mistä selviää mitä mihinkin ecun liittimeen pitäisi tulla.
Tilanne nyt:dealer kirjoitti:Niin taitaa se muuten näkyäkin kuvasta ettei liikkuva "mäntä" ole ylhäällä sokkaa vasten kuten pitäisi vaan pohjassa. Alla on hento jousi.
Venttiili liikkuu nyt liukkaasti, on kyllä aika hento jousi. Wd-40, Crc, kylmäspray, vasara ja paineilma saivat tuon liikkeelle.
Harmi vaan, kun ei ole omaa testeriä ei pääse nollaamaan vikakoodia vasta kuin maanantaina. Toivottavasti tuo auttoi.
W202 200cdi -98 sammui 105km/h matkavauhdista heti tuon epc valon sytyttyä eikä ampumallakaan käyntiin.. ei aiempia oireita edellusen omistajan mukaan ja pumppu uusittu 70tkm sitten.. no sinne jäi tien varteen ja just pääsin kaverin kyydillä kotio.. aamulla hakemaan ja pajalle vikakoodien lukuun.. hyvin alkoi mun ja tuon auton yhteinen taival kun ei edes ensimmäistä reissua kotiin asti tuonut..
tää ratkes niinkin yksinkertaisesti et tankkiin (joka siis näytti varttia kun hyytyi) 30 litraa löpöö ja 2 akullista meni virtaa starttailuun ku ykskaks heräs.. ja toimii..the Retro kirjoitti:W202 200cdi -98 sammui 105km/h matkavauhdista heti tuon epc valon sytyttyä eikä ampumallakaan käyntiin.. ei aiempia oireita edellusen omistajan mukaan ja pumppu uusittu 70tkm sitten.. no sinne jäi tien varteen ja just pääsin kaverin kyydillä kotio.. aamulla hakemaan ja pajalle vikakoodien lukuun.. hyvin alkoi mun ja tuon auton yhteinen taival kun ei edes ensimmäistä reissua kotiin asti tuonut..