250TD tehon lisäys +200hp?

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Maigi
Viestit: 8
Liittynyt: 30.5.2013 1:45
Paikkakunta: Kokkola

250TD tehon lisäys +200hp?

Viesti Kirjoittaja Maigi »

Miten saisi helpoiten irti vähän päälle 200 kaakkia tuosta koneesta, että se pysyy vielä ikiliikkujana? Jos on kokeneita kokareita kyseisen auton laitosta niin voisitteko ystävällisesti kertoa vinkkejä :) Kiitos vastauksista jo etukäteen! :D
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Om606 turbo+evry mod. 217hp penkitetty tuolla setillä
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Taitaa. Viritetyt ikiliikkujat olla vähissä..
® Mesen linttaklubi
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tourinki tiisseli vai turbotiisseli?

ohjelmaa,fööniä suuremmaks,kooleri asennus ja putkiston tyhjäys
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Maigi
Viestit: 8
Liittynyt: 30.5.2013 1:45
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Maigi »

Turbodiesel on kysessä :)
Maigi
Viestit: 8
Liittynyt: 30.5.2013 1:45
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Maigi »

Jos tuohon ostais 320cdi:n turbon, niin saisiko sitä ohjelmoitua karalan softalla niin että se nostaa ahtoja? Tietenkin isompi putki ja kuuleri, mutta onko välttämätöntä uusia isommat elementit pumppuun ja tarviiko isompia ahtoputkia?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Maigi kirjoitti:Jos tuohon ostais 320cdi:n turbon, niin saisiko sitä ohjelmoitua karalan softalla niin että se nostaa ahtoja? Tietenkin isompi putki ja kuuleri, mutta onko välttämätöntä uusia isommat elementit pumppuun ja tarviiko isompia ahtoputkia?
Karala lienee sana joka on tunnistustasolla usealla auton omistajalla tiedossa oleva lastutukseen liittyvä nimi, jota huudellaan kun ei enempää tiedä itse koko asiasta. Älä ota itseesi, kyllä täältä saat paljon halvempia ja varmaan yhtähyviä ohjelman vääntäjiä, ainakin yhteystietoja muutamiin jotka voi asiassasi auttaa.

Karala ei vastaillut kun kyselin mitä olisi tehtävissä c36 softalle (penkissä). c36 saa kaupanhyllyltä jonkinlaista softaa josta ei nyt osaa sanoa pelaako miten kun ei ole tullut kokeiltua.

Jos nyt ensalkuun vaikka lähestyisit sellaisia nimimerkkejä kuin cdi203 ja tuikku niin he osaa vastata asiassa. Samoin sen 200hp saanee ihan jo mainitulla orsii-reseptillä.

Ihan summassa ei kannata ruveta sinne sorvaamaan uutta turboa ja softaa. Ottaa sen mitä pikkuisella softamuutoksella ja evryllä yms saa irti ja sit kestää paikat jotenkin. Lisää tehoa otettaessa hankkii kokonaan toisen tekniikan = auton.

Jos on täysin harrastepeli niin sit voi ottaa sen 200+hp vaikka jostain smartista....
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Tosiaan tuo 217hv mun autosta penkitettiin evryllä 606 koneen ahtimella ja isommalla kuulerilla. Jos oikein haluaa hifistellä niin vielä ihan himpun verran isommalla ahtimella vois joku heppa tulla enempi. Sellaista ei taida kovin helposti vakio pakosarjaan löytyä. Tuolla pikkuhyrrällä melkonen kytkimentappaja varsinki jos kytkimellä menty 500tkm :lol:
C250TDT -98
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ja jos haluaa ratasta jauhattaa :lol: tuolla orsiin setillä mukava ajaa, herää todella nopeasti ja vetää ylös.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

taitaa ikiliikkuja olla kaukana jos vetää isolla ahtimella evryn nupit kaakossa. :-D
Maigi
Viestit: 8
Liittynyt: 30.5.2013 1:45
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Maigi »

Joo, kyllä tuo karala oli lähinnä esimerkki kun ei tuota rahaa hirveesti oo ylimäärästä. Evryä oon suunniyellu ens alkuun mutten oo oikeen päässy perille, että mitä tarvii ja miten laitetaan. Kyseisellä autolla on ajettu 275tkm eli justiinsa sisään ajettu tämä kone :lol:
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Komppaan orsiita jonka vanha auto mulla on,ihan mukavasti on vetoja näin arki ajoihin tuolla setupilla.
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1151
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Late...eikö tee STeetä mieli 8)
® Mesen linttaklubi
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Mato,tekee mieli mut näillä mennää :D
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
Miksutus
Viestit: 144
Liittynyt: 16.8.2011 20:49
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Miksutus »

Onko tullu laskettua mitä kuluttaa tolla reseptillä? Tehoa himottas vaan kun tuli ostettua taloudellinen pitkän matkan kulkine itelle niin mietin et uskaltaakohan tolla orsiin paketilla ja hieman maltillisemmalla evryn säädöllä haaveillakaan enää 7l maantiekulutuksesta :lol: Mikä muuten on sen om606 turbon tarkka malli mikä tohon passaa? Vai onko niitä kuin yhtä mallia? Mulla oli jokin aika sitten hyllyssä kkk k24 mallinen ja piti olla 300 mersuun passeli et olikohan se sit just oikeanlainen mikä tuli myytyä pois.. :cry:
Aina pitää muistaa sijoittaa tähdelliseen!
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1151
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

oikeesti hyvä ST ei vie yhtään enempää...kuhn se loso
® Mesen linttaklubi
Maigi
Viestit: 8
Liittynyt: 30.5.2013 1:45
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Maigi »

evry on kiinni ja toimii. Kiihtyvyys 0-100km/h oli 11-12s eli aikas huoni missä vois vika olla? pumppu on säädetty 14,5jykk ei käyny 13jykk asteen kanssa. onko kaikissa sähkönen pumppu vai onko tää poikkeus ku on vm-99?
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Maigi kirjoitti:evry on kiinni ja toimii. Kiihtyvyys 0-100km/h oli 11-12s eli aikas huoni missä vois vika olla? pumppu on säädetty 14,5jykk ei käyny 13jykk asteen kanssa. onko kaikissa sähkönen pumppu vai onko tää poikkeus ku on vm-99?
Jos vallan reilusti pukkaa mörköö ni alkaa hidastaan kierrosten keruuta vaikka voimaa tulikin, sit tieten jos putki on vähän tukossa ni voi ruveta sumppua tekkee sinnekkin lisä sopalla.
Avatar
Miksutus
Viestit: 144
Liittynyt: 16.8.2011 20:49
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Miksutus »

Onko mitään järkeäkään kokeilla vakioahtimella havitella ~200hv tehoja? Ja mistä näkee mersun osanumeron tuolle vakioahtimelle? Kun saattas olla todella halvalla tiedossa tehdasuusi orkkisturbo niin mietin, että minkähänlaista lukemaa uskaltaisi odottaa uudella ahtimella, katin tyhjäyksellä ja uudella softalla (ja mahdollisesti muilla pienillä muutoksilla)? Nyt pelkällä evryllä tuli ihan kivasti vetoja, mut melkoisen öljyiseltä näyttää paikat ja turbo on alkanut välillä ääntämään niin todennäköisesti on vaihtokunnossa. Pitää vielä kokeilla ja varmistaa onko se kuinka väljä. 345tkm tulee kohta mittariin.

183hv/320nm taisin jostakin lukea, että olisi pelkällä softalla otettu tehoja vakiosta autosta.

Noita om606 turbojakaan kun ei näy jokanurkalla olevan tai hinta on kova eikä taida muita järkeviä lähes suoraan sopivia ollakaan. Vituttaa hieman kun menin viimekesänä myymään ylimääräisenä sen tehdasuuden om606 ahtimen jonka lähes ilmaiseksi sain yhdestä konkurssipesästä.. :evil:
Aina pitää muistaa sijoittaa tähdelliseen!
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

200 heppaa vakioahtimella :shock:
En lähtis kokeilemaan, om606 ahtimellakin taitaa olla pakopaineet jo aika miehekkään 200 hepan kohdalla..
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

mites jos 35 holsetti ja ohjelma,toki putkiston tyhjäys ja kuulerin suurennos ois kannattavaa.vakio elementeillä tuskin saa mainittavaa pakopainetta tuolla holsulla.606 ahdin ja putkisto ynnä kuuleri suuremmaksi,kohtuu turvallinen resepti max 1kilon paineilla myös.uskosin että kestääkin hamaan tappiin.
mihinä kuhuna mies
Avatar
Miksutus
Viestit: 144
Liittynyt: 16.8.2011 20:49
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Miksutus »

Minkälaisia modifikaatioita tuo Holsetin asennus tarvitsee? Ja mitä mallia meinaat? HX35 kehuneet joissakin paikoissa liian isoksi muuten lähes vakioon käyttöautoon joka tuo mullakin on. HY35 taas on sanottu olevan soppelimpi tuohon. Passaako tuonne lähes suoraan mikään ahdin muu kuin tuo OM606? Ei tällähetkellä ole aikaa kovin isoja projekteja tehdä, että pitäis olla pe-su välillä auto purettu ja kasattu et pääsee taas töihin kulkeen.. :lol: Tiukka aikataulu ei ole ongelma kun vain tietää aloittaessa edes suurinpiirtein mitä pitää tehdä..

Tuota OM606 ahdinta löysin halvimmillaan ebayn kautta posteineen ja tulleineen reiluun 400e, saisko jostain halvemmalla ja/tai ainakin ihan kotimaasta samaankaan hintaan edes? Uutta siis. Käytettyjäkään ei ole sattunut silmään..
Aina pitää muistaa sijoittaa tähdelliseen!
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

Taitaa tuo 606 ahdin puheista päätellen olla järkevin ratkaisu.se putkiston ja kuulerin suurentaminen on kannattavaa keston kannalta.foorumin turbot osio kertoo loput.
mihinä kuhuna mies
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Milläs tavalla putkiston teko parantaa auton kestoa?
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

tuskin se pelkästään lisää kestoa,ei se ainakaan oo tulppanakaan.jos sen tyhjää,ja monasti kun tuohon leikkiin alkaa...loppua ei tuu :lol:
mihinä kuhuna mies
Rassi
Viestit: 109
Liittynyt: 22.12.2011 16:13
Paikkakunta: P-savo

Viesti Kirjoittaja Rassi »

keltsi kirjoitti:tuskin se pelkästään lisää kestoa,ei se ainakaan oo tulppanakaan.jos sen tyhjää,ja monasti kun tuohon leikkiin alkaa...loppua ei tuu :lol:
Tässä CDI.stä katit tyhjätty, seuraava porras ltr-racing.. :kuume: :whistle:
Vetävät pyörät ei käänny. Eikä kääntyvät vedä.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Zamppa-
Viestit: 13
Liittynyt: 20.3.2011 17:50

Viesti Kirjoittaja Zamppa- »

Meni 606turbo rikki niin mikäköhän ois siitä vähän suurempi mutta vielä toimiva vaihtoehto evryn kanssa? Turbon laipalla ei ole väliä kun pakosarjaa voi aina muokata :twisted:
Maigi
Viestit: 8
Liittynyt: 30.5.2013 1:45
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Maigi »

Itellä löytyy nurkista pyörimässä KKK K27 jota pitkään suunnittelin laittavan, mutta ehkä K26 voisi olla sellainen aika saman olinen turbo, joka voisi toimia evryn kanssa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”