-Ville
polttoainesuodattimen vaihto (OM605)?
polttoainesuodattimen vaihto (OM605)?
Olen ollut dieselautoilija toukokuusta alkaen, eli ensimmäinen talvi alkaa lähestyä. Ilmeisesti polttoaineen suodatin kannattaa vaihtaa talveksi, näin olen asian isoilta pojilta kuullut
Onko tuossa mitään taikaa, vai tapahtuuko homma ottamalla vanha pois ja laittamalla uusi tilalle. Mites ilmaus tapahtuu, eikös putkiin mene ilmaa vaihto-operaatiossa?
-Ville
-Ville
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
En tiiä minkälainen suodatin tuossa on. Luultavasti kuppi, jossa on kansi. Sisällä suodatin.
Jos se on tuommoinen, niin:
Vanha suodatin pois
Uusi tilalle
Kuppi täyteen diisseliä
Kovasti starttausta
Jos ei lähe, niin suuttimilta vähän löysäilee putkien pultteja ja starttaa sen verran että tirskahtaa löpöä mutterin välistä. Sitten on ilmat pois.
Lasit päähän, yli 100bar painetta.
Kaverilla ruiskahti kerran löpöä 5cm päähän silmästä kun kantteria ilmaili.
Jos se on tuommoinen, niin:
Vanha suodatin pois
Uusi tilalle
Kuppi täyteen diisseliä
Kovasti starttausta
Jos ei lähe, niin suuttimilta vähän löysäilee putkien pultteja ja starttaa sen verran että tirskahtaa löpöä mutterin välistä. Sitten on ilmat pois.
Lasit päähän, yli 100bar painetta.
Kaverilla ruiskahti kerran löpöä 5cm päähän silmästä kun kantteria ilmaili.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

-Jokaisella kukalla on juuret

No näin ajattelinkin homman tapahtuvan. Tuo ilmaus vain mietitytti, ettäkö se tehdään ihan sahaamalla 
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Päivän lohdutus Misalta:
OM605:ssä on se perinteinen peltinen suodatin.
Uusi täyteen tiiseliä, vanha irti (19mm lista-avain), ruuviin uusi (uudet) O-renkaat (mukana paketissa) ja uusi suodatin paikalleen.
Moniurahihnan voi suojata vipperillä vaihdon ajaksi.
kyllä se siitä tokenee jos käyntiin lähtee
OM605:ssä on se perinteinen peltinen suodatin.
Uusi täyteen tiiseliä, vanha irti (19mm lista-avain), ruuviin uusi (uudet) O-renkaat (mukana paketissa) ja uusi suodatin paikalleen.
Moniurahihnan voi suojata vipperillä vaihdon ajaksi.
Kiitosta ohjeista, eiköhän se näillä eväillä vaihdu 
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Tänäpänä vaihoin tuon suodattimen. Oli suorastaa liian helppo homma, olisko tuossa vartti menny. Otin uuden suodattimen laatikosta, tarkistin että o-rengas on mukana ja täytin suodattimen diisselillä. Sitten ruuvailin vanhan pois, vaihdoin pulttiin tiivisteen ja uusi purkki paikoilleen. Tässä vaiheessa ajattelin, että jos tämä näin helposti käy, niin viimeistään ilmauksessa tulee vaikeuksia....no eikun sahaamaan, sen verran on jääny polttoainetta putkiin, että auto lähtee käyntiin, käy n. 3 sekuntia ja alkaa yskähdellä, tätä kestää 2 sek. , jonka jälkeen käynti tasaantuu. Eli eipä tarvinna paljoa sahhuutella 
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89