Hehkutulppien vaihto W202 -95

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
F9083
Viestit: 3
Liittynyt: 02.12.2011 20:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Hehkutulppien vaihto W202 -95

Viesti Kirjoittaja F9083 »

Että kuinkas ne nyt saa viisaimmin vaihdettua ettei tule turhaan purettua koko autoa... (heh,ihan itse aattelin vaihtaa,EN vie korjaamolle) :P
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

milläköhän koneella tämä on :roll:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
F9083
Viestit: 3
Liittynyt: 02.12.2011 20:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja F9083 »

Se on 220.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

imusarja pois ja kannattaa kone ajaa kuumaks eka ennen kun irrottelet :wink: :idea:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Eisiitä imusarjaa kai tarvi irrottaa hehkun vaihdon takia....
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Saattaa olla ettei välttämättä tarvitse irrottaa imusarjaa mutta on se niin helppo ottaa edestä pois :D
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Mulle hehku vaihdettiin sillee että kone kuumaks, äkkiä imusarja irti ja irroitusöljyä hehkun juureen. Sen jälkeen riitti kevyt vääntö ja hehku lähti irti. Näissä monivenoissa on todella helppo irroittaa imusarja, kannattaa irroittaa niin on enempi tilaa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Ei oo tarvetta purkaa ku 606 turbosta... irrotusöljy ei paljoo auta ku harvon on jumissa kierteestä vaan syvemmältä,sinne se öljy ei mene.......
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Huomattavasti helpompaa on purkaa edestä pois ainakin omasta mielestä. Irroitusöljy vaikutti varmaan siksi hyvin kun öljy oli pihalla nollassa asteessa ja kone kuitenkin sen 90 astetta. Hehku varmaankin kutistui sen verran kun sitä siihen reippaammin laittoi tai jotain vastaavaa siinä tapahtui kun ei tuntunut edes kiinni olevan :roll:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Eine aina olekkaan kiinni lujassa. Kysyttiin että mitä kaikkee tarvii purkaa 220deestä,ei ainakaan imusarjaa.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

laineracing kirjoitti:Eine aina olekkaan kiinni lujassa. Kysyttiin että mitä kaikkee tarvii purkaa 220deestä,ei ainakaan imusarjaa.
Faijja just äsköttäin purki OM605 1 hehkua 2päivää harinan kera jairtosi ehjänä :shock:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Joo ja mä vaihdoin viimeviikolla 10 hehkua monivenaan ja kaikki irtos ilman kikkailua. Ja nopeempi katkasta hehku ja porata pois jos meinaa olla lujassa. Eimene kahta työpäivää hukkaan...
Avatar
saapismi
Viestit: 410
Liittynyt: 10.12.2012 21:38

Viesti Kirjoittaja saapismi »

ite vaihatin tänään korjaamolla yhden hehkun. olivat käyttäneet imusarjan pois.

moottorinpesu ja hehkunvaihto teki yht 77e
Pimpiläinen_
Viestit: 79
Liittynyt: 14.11.2011 17:24

Viesti Kirjoittaja Pimpiläinen_ »

Jos saisi topikkia lainata hieman niin tietääkö viisaammat samanmoisesta koneesta onko tuossa jälkihehkutus ja mitenkä se toimii / Onko mitä hyötyä? Ei toiminnan kannalta näytä olevan mitään vaikutusta koska ei ole pumppuremontin takia tällähetkellä pistoke kiinni koska ottaa pumpun kaasuvivustoon kiinni,Lähtee silti käyntiin palmunalta aina :)

Sitä vaan kattelin kun Kl:ssä myyvät samantapaista hehkua myös lämpöanturina niin kumpihan se on tuossa sitten :roll:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Hehkutulppien vaihto W202 -95

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Lainataas vanhaa topikkia.

Tossa oon vaihellu aiemmin 1 ja 2 pytyn hehkut OM604 220D rouskuttimeen. Mahtui hyvin vaihtamaan ilman imusarjan irroittelua.

3 ja 4 pytyn hehkua ei minun käsillä ja työkaluilla näyttäisi saavan irti ja vaihdettua ilman imusarjan irroittelua. Ja nyt ois 3:sen hehku pimee.

Onkos tossa mitään ihmetyökalun tarvetta tai muutoin ihmeellistä kun ottaa sen imusarjan pois ja vaihtelee hehkut?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole mitään erikoista. Torx 40 imusarjan ruuveille ja 10 mm listalla tukiruuvit. Letku imusarjan päästä ja tietysti ilmanottoputki.
Imusarjan tiivisterenkaat tai ainakin liimaa kannattaa varata.
Samalla olisi tietysti helppo vaihtaa muoviset polttoaineputket, jos kovin kellastuneet ovat (käyntiinlähtöongelmia tulollaan)
oulaistenliikenne.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Ei ole mitään erikoista. Torx 40 imusarjan ruuveille ja 10 mm listalla tukiruuvit. Letku imusarjan päästä ja tietysti ilmanottoputki.
Imusarjan tiivisterenkaat tai ainakin liimaa kannattaa varata.
Samalla olisi tietysti helppo vaihtaa muoviset polttoaineputket, jos kovin kellastuneet ovat (käyntiinlähtöongelmia tulollaan)
Juu, niinpä näytti olevan. Onneksi moinen harvinaisuus löytyi lainaksi naapurin mersumieheltä, niin sai ne loput kaksi hehkua vaihettua.

Eka pytyn imupuoli oli millin parin karstassa.... No 465tkm ajetussa sen voinee hyväksyä kun ei liene moista moottorin itsesaastutinta tukittu.

Tässä ei vaihdettu mitään tiivisteitä kun lintta kyseessä, hiekat pyyhittiin pois alumiinista että ei jää väliin vuotoa tekemään. Jos pukkaa pulmaa niin nuohan vaihtaa alle puolessa tunnissa nätisti.

M104 tyylisiä ohjureita ei näkynyt imusarjalle joten sellaista ei saanut hukattuakaan minnekkään. Lisäksi kaikki ruuvit lähti hyvin irti. M104:ssä piti hioa 2 kantaa pois kun kuusiokolo nylvääntyi ja toiseen katkes pallopäisestä se pää....

Nelosessa oli tilkka valkoista tököttiä mitä muissa ei ollu. Oisko sitten vaihettu ne 1, 2 ja 3 joskus aiemmin ja nelonen alkuperäinen? Ei kai nyt 465tkm voi kestää hehku? Kolme ekaa on kyllä menny alle vuodessa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”