c250turbodieseliin EVRY!? Toimii!!

Katso myös W210
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Eikö ne huijaa syöttömäärää lämpöanturin kautta joissain muissakin autoissa niin josko toimis lucaksessakin?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

specca kirjoitti:Ellei kukaan ole keksinyt toimivaa ratkaisua, seuraavaksi koitan mittailla eri johdoista vastuksia missä tapahtus eloa kunhan saan kaverin kaasua polkemaan.
Ei näissä mitkään vastukset muutu kaasupolkimen mukana, eli nuo mittaukset kannattaa unohtaa. Ainoa oikea tapa on ottaa kytkentäkaava esille ja verrata sen antamaa informaatiota jakajapumpullisten EVRY modien toteutukseen (vaikka volkkarimiesten keskustelupalstaa lukea) ja tehdä vastaava mersuun. Ei myöskään kannata kokeilla rivipumppun johtojen värejä ja vastusarvoja jakajapumpulliseen autoon. Pahimmillaan hajottaa vielä ECU:n autosta, vaikka se on kovin vaikeaa saada rikki.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Lucas lähempänä jakajapumppua kun rivipumppua?
specca
Viestit: 3
Liittynyt: 24.4.2014 18:51

Viesti Kirjoittaja specca »

Ok. Hyvä tietää että sieltä ei mittaamalla infoa löydy ni en taas turhaa työtä tee. Aika paljon kokeilin arpoa sinne niitä vastuksia ilman tuloksia. boxi on kyllä kestävää tekoa niin kuin mainitsitkin, se tuli huomattua...
Ei sit auta muu kuin koittaa lukea jostain lisätietoja.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Siis tossa aiemmassa postaamassani kuvassahan on ne boxin pään pinnit 8 ja 20 ja lucaksen päässä pinnit 6 ja 7.

Onko kokeiltu siis boxin pinnejä 6 ja 7 tässä vai mitä?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
specca
Viestit: 3
Liittynyt: 24.4.2014 18:51

Viesti Kirjoittaja specca »

AK47 kirjoitti:Siis tossa aiemmassa postaamassani kuvassahan on ne boxin pään pinnit 8 ja 20 ja lucaksen päässä pinnit 6 ja 7.

Onko kokeiltu siis boxin pinnejä 6 ja 7 tässä vai mitä?
Mulla on vanhempi versio joka näyttää samalta kuin Shatterin 4 sivulle laittamassa kuvassa.
Lucaksen johtosarjaa olen mielestäni rassannut.
BenchWalrus
Viestit: 8
Liittynyt: 03.6.2013 20:19

Viesti Kirjoittaja BenchWalrus »

Saiko tätä kukaan toimimaan? "Lämpöanturia", eli sinivalkoista johtoa oon koittanu vastustaa ja moottorin käynti muuttuu hetkeksi epätasaiseksi, jonka jälkeen vastusarvoa lisätessä moottori "ryntää" kierrokset tappiin ja sammuttaa itsensä. Mustaa tällöin kyllä tulee mutta sitä ei saa toimimaan oikein ilman ryntäämistä. Ryntäyspisteen alapuolisilla vastusarvoilla ei mitään vaikutusta kulkuun/savuun/mihinkään. Oikeastaan vaan vastusarvoa muutettaessa kone hörskähtelee (*lue nikottelee), (ollu varmaa ravitallien vieressä liikaa) ja jatkaa tasaista käyntiä. Kytkentäkuvaa katottaessa näyttäis siltä että on neljä vastusta rinnan, joita yksi pitäs olla se lämpöanturi. Noh kuitenkin kun sen pinni nro 19 johdon ottaa irti jokin rele tms. naksahtaa pumpussa. Virta syötetään tälle PUNASINI johtoa pitkin ja tämä sini valkonen 19 pinni on yhteydessä maahan..... Edellä mainitut PINKKI ja RUSK PUN välistä en vielä ainakaan 1k ohm potikalla saanut mitään kivaa aikaseksi. Toisessa topicissa villegta kertoi että sinivalkoinen poikki ja vastusta väliin... ei mennykkään iha sillälailla. Eli jos jollakin olis esim edellisten kytkentäkuvien komponenttien nimet niin johan helpottais.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”