vaihtais lukas pumppun bossilaiseen?? kyseessä c220 ??
vaihtais lukas pumppun bossilaiseen?? kyseessä c220 ??
olis rojektia viikonlopuksi c220 vapari. millasen boshin pumpun sinne pitää laitaa? käykö vanhaa 200d mekaaninen? kuinka kaasuvaijeri toteutetaan. eikös tässä oo nyt vaijeri +sähköt?
vai pitääkö olla joku uudemman mallin pumppu.?
vai pitääkö olla joku uudemman mallin pumppu.?
300ce24 -90 rojekti seisonnassa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
käy sinne vanha 200 deen pumppu.. pitää siihen se ennakonsääjin naftansuotimen jalka ja öljyn sudattimen jalkaki vaihtaa nii ja suutin putket.. ja jos on sähkönen automaatti kyseessä nii vois melekeen unohtaa homman..
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
ei ole automaatti. on manuaali, ja kuinkas toi kaasuvaijeri hässäkkä sit menee?? arvatenkin suutinputket menee tehtäväksi.jupi kirjoitti:käy sinne vanha 200 deen pumppu.. pitää siihen se ennakonsääjin naftansuotimen jalka ja öljyn sudattimen jalkaki vaihtaa nii ja suutin putket.. ja jos on sähkönen automaatti kyseessä nii vois melekeen unohtaa homman..
on näitä tehty kuitenkin tällä muitakin.
missäs on ennakon säädin??mistäs sen saa? vanhassa ei varmaan ole sellasta?
mites toi öljyjalka? vanhan mallinen tilalle vai??
300ce24 -90 rojekti seisonnassa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
Kaasuvaijeri/vivusto pitää tehdä itse.karsta kirjoitti:kuinkas toi kaasuvaijeri hässäkkä sit menee?? arvatenkin suutinputket menee tehtäväksi.
on näitä tehty kuitenkin tällä muitakin.
missäs on ennakon säädin??mistäs sen saa? vanhassa ei varmaan ole sellasta?
mites toi öljyjalka? vanhan mallinen tilalle vai??
Ennakonsäätimen ja alipainepumpun saat siitä samasta 200D koneesta mistä syöttöpumpunkin. Samoin polttoaine ja moottoriöljyn suodatinjalat.
+ pari pakkaslommia lohkoon ja kanteen pitää hommata uusina.
Alkuperäiselle pyörivälle alipainepumpulle tuleva öljynpaine kanava pitää tukkia jakopäänkopasta.
Alipainesammuttimelle pitää rakennella sähköinen venttiili.
Samoin myös kylmäkäynnin korotukselle kannattaa laittaa 200D koneesta löytyvä lämpötilan mukaan toimiva alipainekytkin joka nostaa tyhjäkäyntiä kylmänä.
Mika.T kirjoitti:Kaasuvaijeri/vivusto pitää tehdä itse.karsta kirjoitti:kuinkas toi kaasuvaijeri hässäkkä sit menee?? arvatenkin suutinputket menee tehtäväksi.
on näitä tehty kuitenkin tällä muitakin.
missäs on ennakon säädin??mistäs sen saa? vanhassa ei varmaan ole sellasta?
mites toi öljyjalka? vanhan mallinen tilalle vai??
Ennakonsäätimen ja alipainepumpun saat siitä samasta 200D koneesta mistä syöttöpumpunkin. Samoin polttoaine ja moottoriöljyn suodatinjalat.
+ pari pakkaslommia lohkoon ja kanteen pitää hommata uusina.
Alkuperäiselle pyörivälle alipainepumpulle tuleva öljynpaine kanava pitää tukkia jakopäänkopasta.
Alipainesammuttimelle pitää rakennella sähköinen venttiili.
Samoin myös kylmäkäynnin korotukselle kannattaa laittaa 200D koneesta löytyvä lämpötilan mukaan toimiva alipainekytkin joka nostaa tyhjäkäyntiä kylmänä.
eli. homma ei tuu viikonloppuna valmiiksi, tälläseltä ei sähkömieheltä. ja sähköosat viä kateissa. ja jakopään purkua lisäksi.
miksi pakkaslimmit??
käykös se vanhan mersun kaasuvaijeri sellasenaan vai pitääkö seki tuunata viä?
ja missäs ennakko säädin ,eikös se oo pumpussa sisällä valmiiksi?
300ce24 -90 rojekti seisonnassa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
Pakkaslommeilla tukitaan sylinterikannesta ja lohkosta vesikanavat jotka on alkuperäiselle moottoriöljyn lämmönvaihtimelle joka otetaan pois kun vaihdetaan vanhamallin moottoriöljyn suodatinjalka.
Ennakonsäädin on 200D koneessa siinä syöttöpumppua pyörittävässä hammaspyörässä. rivipumpussa ei ole sisäistä ennakonsäätöä joten se vaatii säätimen jakopäähän.
Se siis vaihdetaan kokonaisuudessaan se ratas.
220D koneessa sitä ei ole vaan jakajapumppua pyörittää kiinteä hammaspyörä kun jakajapumpussa on ennakonsäätö pumpun sisäisesti.
ko. säätimen takia myös se alipainepumppu pitää vaihtaa ns. "vanhanmalliseen"
Kaasuvaijeri kannattaa hakea metritavarana jostain varaosaputkasta. ja jatkaa siitä alkuperäisestä kaasupotikasta eteenpäin.
Orkkis ei yllä mitenkään.
Sammutin solenoidin saa kytkettyä vaikka EGR:ää ohjaavasta venttiilistä.
Ennakonsäädin on 200D koneessa siinä syöttöpumppua pyörittävässä hammaspyörässä. rivipumpussa ei ole sisäistä ennakonsäätöä joten se vaatii säätimen jakopäähän.
Se siis vaihdetaan kokonaisuudessaan se ratas.
220D koneessa sitä ei ole vaan jakajapumppua pyörittää kiinteä hammaspyörä kun jakajapumpussa on ennakonsäätö pumpun sisäisesti.
ko. säätimen takia myös se alipainepumppu pitää vaihtaa ns. "vanhanmalliseen"
Kaasuvaijeri kannattaa hakea metritavarana jostain varaosaputkasta. ja jatkaa siitä alkuperäisestä kaasupotikasta eteenpäin.
Orkkis ei yllä mitenkään.
Sammutin solenoidin saa kytkettyä vaikka EGR:ää ohjaavasta venttiilistä.
[quote="
Sammutin solenoidin saa kytkettyä vaikka EGR:ää ohjaavasta venttiilistä.
miten toi venttiili jutun sais toimiin helposti?
auto kyllä jo käy mutta sammutus on viä ongelma. pitääkö sillle ERG venttiilille viedä oma virta joka katkoo.. ja avaa imu putken.??
Sammutin solenoidin saa kytkettyä vaikka EGR:ää ohjaavasta venttiilistä.
miten toi venttiili jutun sais toimiin helposti?
auto kyllä jo käy mutta sammutus on viä ongelma. pitääkö sillle ERG venttiilille viedä oma virta joka katkoo.. ja avaa imu putken.??
300ce24 -90 rojekti seisonnassa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
[quote="karsta"][quote="
Sammutin solenoidin saa kytkettyä vaikka EGR:ää ohjaavasta venttiilistä.
remppa onnistui kyllä viikonloppuna, hommaa oli kyllä. voiko ton ERG venttiilin otaa pois käytöstä, ja laitaa toimimaan pumpun ohjaukseen??
vai kuinka menetellään, toinen venttiilikö??
vaijeri tuli vähä kankea. muuten toimii..ja oli turhia osiakin mukana.
Sammutin solenoidin saa kytkettyä vaikka EGR:ää ohjaavasta venttiilistä.
remppa onnistui kyllä viikonloppuna, hommaa oli kyllä. voiko ton ERG venttiilin otaa pois käytöstä, ja laitaa toimimaan pumpun ohjaukseen??
vai kuinka menetellään, toinen venttiilikö??
vaijeri tuli vähä kankea. muuten toimii..ja oli turhia osiakin mukana.
300ce24 -90 rojekti seisonnassa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 14.11.2011 17:24
omat suutinputket vaan taivuttelin,riitti hyvinkin pituudet. pitää vaan pestä putket taivutuksen jälkeen,koska voi llika tai hilse irrota putkien sisäpinnoilta.Pimpiläinen_ kirjoitti:teitkö mitenkä suutinputket??Itellä ois samahomma aluillaan kunhan saa aikaa alottaa
300ce24 -90 rojekti seisonnassa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 14.11.2011 17:24
Ittellä ois mahdollisesti samanmoinen jumppa eessä. C mesestä oireitten perusteella pumppu entinen, sitä nyt ei oo kerenny vielä sen kummemmi tutkimaan... 601 koneen hylky löytys tuolta lumen seasta.
Kaikki apu ja vinkit olis tervetulleita...
Pumput ja nuo jalat ei taida olla ku ruuvaamista ja käy suoraan paikalleen bolt-on? Vai pitääkö suodatin jaloille olla joku adapteri? Alipainepumput oliki päällepäin samanmoiset, ei kaiketi vaadi muutoksia. Syöttöpumpulle pitää ottaa se pumpun ratas vanhasta koneesta?
Mitenkäs sit nuo venttiilit ja kytkimet? Nää ku ei mulle sano yhtikäs mitään ainakaa tältä istumalta... Entäs tuo tulppaaminen, mistä noi lommit saa/kannattaa hommata? Onko nuo lyöntitulppia vai kierteellä?
Kaikki apu ja vinkit olis tervetulleita...
Pumput ja nuo jalat ei taida olla ku ruuvaamista ja käy suoraan paikalleen bolt-on? Vai pitääkö suodatin jaloille olla joku adapteri? Alipainepumput oliki päällepäin samanmoiset, ei kaiketi vaadi muutoksia. Syöttöpumpulle pitää ottaa se pumpun ratas vanhasta koneesta?
Mitenkäs sit nuo venttiilit ja kytkimet? Nää ku ei mulle sano yhtikäs mitään ainakaa tältä istumalta... Entäs tuo tulppaaminen, mistä noi lommit saa/kannattaa hommata? Onko nuo lyöntitulppia vai kierteellä?
® Mesen linttaklubi
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 14.11.2011 17:24
Itse juuri projekti muuten valmis muutakuin ei enää uudelleen lähde käyntiin kun sais suutinputket taivuteltua,Homma muuten ihan helppo vaikka en ole aiemmin värkkäillyt samanmoisia,kaikki käy bolt on paikolleen ei ongelmaa,suutinputket taivuteltava eikä tarvitse edes lämmittää,Pakkas proput saa suoraan hartikaiselta mutta varmaan aika hinnakkaat pelkät pelti läpyskät niin hain metallisorvaamolta mutta löytää yleensä ihan varaosaliikkeestä,en muista mittoja mutta voin katsella jos muistan ....Mulla on vielä ongelmana kun ei nosta polttoainetta,ei tietoa mistä johtuu??tarviiko sähköistä siirtopumppua vai mitenkä,suodatin täynnä pyöri alussa muutamanminuutin sitten stoppasi eikä tule ainetta kun ihan kirkkaat putket