C220D( ei käy yli kolmen tonnin)
C220D( ei käy yli kolmen tonnin)
Neuvokaa hyvät veljet. ongelmia on viime aikoina ollut kotitarpeiksi mutta tähän asti olen selvinnyt mutta nyt on käsi päässä. Vaihdoin naftasuodattimen (C220D, w202121-96) nykimisen ja heikon kylmäkäynnistyksen ja vispaavan kierroslukumittarin takia. Kylmäkäynnistyksessä auto hörähti ,kävi sekunnin ja sammui kerta toisensa jälkeen. sama alkoi taas, alle 500km vaihdosta ja uusi oire ilmeni ;kierrokset ei nouse yli kolmen tonnin. Olisiko jollain neuvoa mistä lähteä tutkimaan/vaihtamaaan koska kierrosongelma alkoi vasta (vaihdoin taas naftasuodattimen) vaihdon jälkeen. olisin todella kiitollinen hyvistä neuvoista ettei tarvitsisi arvailla mistä lähteä vikaa hakemaan.
Meneekö kirkkaissa putkissa ilmaa?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: C220D( ei käy yli kolmen tonnin)
jatkoa vastausta: Kyllä, Lucas on ikävä kyllä pumppu, ei oikein tahdo nähdä kirkkaita röörejä. pumppuhan ei ole kaikkein mukavimmassa paikassa. Pumpun vaihtoa mietin itsekin Boscilaiseen, mutta toisaalta jos on vain ilmavuotoa jossain niiin.. Sinänsä vielä mysteerinen vika koska tänään kun kone läpeni alkoi ottaa kierroksia ja kävi todella nätisti, mutta auta armias taas kun tulee aamu niin sama taistelu käynnistyksessä on ilmeisestikin edessä, starttaus, hörähdys ja tätä jatkuu kunnes jaksaa pumppailla koivella tarpeeksi riripeästi. Mietin pääseekö polttoaine taaksepäin ja jos asentaisi pumpulta tankille menevään letkuun takaiskuventtiilin ja koittaisi josko siitä olisi apua. Onko takaiskuista kenelläkään kokemusta samantyyppisessä viassa?juspu kirjoitti:Neuvokaa hyvät veljet. ongelmia on viime aikoina ollut kotitarpeiksi mutta tähän asti olen selvinnyt mutta nyt on käsi päässä. Vaihdoin naftasuodattimen (C220D, w202121-96) nykimisen ja heikon kylmäkäynnistyksen ja vispaavan kierroslukumittarin takia. Kylmäkäynnistyksessä auto hörähti ,kävi sekunnin ja sammui kerta toisensa jälkeen. sama alkoi taas, alle 500km vaihdosta ja uusi oire ilmeni ;kierrokset ei nouse yli kolmen tonnin. Olisiko jollain neuvoa mistä lähteä tutkimaan/vaihtamaaan koska kierrosongelma alkoi vasta (vaihdoin taas naftasuodattimen) vaihdon jälkeen. olisin todella kiitollinen hyvistä neuvoista ettei tarvitsisi arvailla mistä lähteä vikaa hakemaan.
Kaikki kumiset ja muoviset letkut uusiksi,kunnolliset klemmarit ja uudet o-renkaat liitoksiin.Mullla oli edellisessä 220deessä suodatinjalassa ne liitokset niin hapettuneet, että piti liimalla roiskaista liittimet kiinni. Muuten ei tullut tiivistä. Toki parempi olisi uusia koko jalka, mutta minkäs köyhä asialle voi?
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Re: C220D( ei käy yli kolmen tonnin)
jatkoa:juspu kirjoitti:jatkoa vastausta: Kyllä, Lucas on ikävä kyllä pumppu, ei oikein tahdo nähdä kirkkaita röörejä. pumppuhan ei ole kaikkein mukavimmassa paikassa. Pumpun vaihtoa mietin itsekin Boscilaiseen, mutta toisaalta jos on vain ilmavuotoa jossain niiin.. Sinänsä vielä mysteerinen vika koska tänään kun kone läpeni alkoi ottaa kierroksia ja kävi todella nätisti, mutta auta armias taas kun tulee aamu niin sama taistelu käynnistyksessä on ilmeisestikin edessä, starttaus, hörähdys ja tätä jatkuu kunnes jaksaa pumppailla koivella tarpeeksi riripeästi. Mietin pääseekö polttoaine taaksepäin ja jos asentaisi pumpulta tankille menevään letkuun takaiskuventtiilin ja koittaisi josko siitä olisi apua. Onko takaiskuista kenelläkään kokemusta samantyyppisessä viassa?juspu kirjoitti:Neuvokaa hyvät veljet. ongelmia on viime aikoina ollut kotitarpeiksi mutta tähän asti olen selvinnyt mutta nyt on käsi päässä. Vaihdoin naftasuodattimen (C220D, w202121-96) nykimisen ja heikon kylmäkäynnistyksen ja vispaavan kierroslukumittarin takia. Kylmäkäynnistyksessä auto hörähti ,kävi sekunnin ja sammui kerta toisensa jälkeen. sama alkoi taas, alle 500km vaihdosta ja uusi oire ilmeni ;kierrokset ei nouse yli kolmen tonnin. Olisiko jollain neuvoa mistä lähteä tutkimaan/vaihtamaaan koska kierrosongelma alkoi vasta (vaihdoin taas naftasuodattimen) vaihdon jälkeen. olisin todella kiitollinen hyvistä neuvoista ettei tarvitsisi arvailla mistä lähteä vikaa hakemaan.
Nyt on vaihdettu toisen kerran kahden viikon sisään polttoainesuodatin, apua oli pariin aamuun ja auto lähti käymään kuin unelma. Meni pari päivää ja sama s..tanan ongelma taas, ihan kuin työntäisi tankista paskaa tai sitten se jotenkin saa ilmaa, mutta mistä ihmeestä kun ei näe. Koitin vielä starttausta ilman tankin korkkia ,ajattelin josko olisi tankin ilmaletku tukossa mutta ei apua. Kohta alkaa olla lataamon tarpeessa. Seuraavaksi alan vaihtelemaan letkuja vaikka ne näyttävätkin aivan siisteiltä eikä ole minkäännäköisiä murtumia tai muuta. Alkaa vaan tuntuun siltä että lucas pumppu on syypää , mutta mistäpä sen tietää ennen kuin poissulkee muut kaikki mahdolliset . voi nyt kele
Kyllä, testasin juuri näin kun luin viestisi. Jätin auton alamäkeen yöksi keula alamäkeen ja auto lähti käymään aamulla kuin palmun alta. Yritin jo eilen etsiä ilmavuotoa kaikista mahdollisista paikoista muttei tullut vastaan. <vaihtelen tänään letkut ja kiristimet, ne mitä on mahdollista kotioloissa vaihdella ja katson sitten auttoiko kun jätän tasamaalla yöksi. Sitä naftan pakenemista tankkiin olen miettinyt itsekin jo jonkin aikaa, oli nimittäin joskus 124 koppasessa sama oire. <Sitäkin mietin kun auto naftasuodattimen vaihdon jälkeen käy muutaman päivän aivan oireetta että tankilta tulee jotain paskaa suodattimelle. Mutta kaikkihan oireet tietty käy mielessä . No, ei kun letkun ja kiristimien ostoon kl-puotiin.Fenton kirjoitti:Vaikuttaako auton asento käyntiin lähtöön?
Toisin sanoen, keula ylämäkeen lähtee huonosti
keula alamäkeen niinkuin kuuluukin?
Jos näin, silloin se on melko varmasti ilmavuoto jossain,jolloin nafta pakenee seisiön aikana tankkiin
Kiitokset vinkistä
Jotenkin muistui mieleen XUX:n kanssa tutkittu W124, jossa takasillan ylityksen polttoaineputkessa oli pieni ilmavuoto. Ruostereikä oli niin pieni ettei vuotanut polttoainetta ulospäin, mutta veti ilmaa sisään polttoainekiertoon ja se sai sitten auton kallistuksessa rivipumpun hörppäämään ilmat ja pukkaamaan sen suuttimiin ja sitten se nyki. Hauskasti vielä oikealle kurvatessa , ei nykinyt juurikaan vasemmalle kurvatessa. Näin muistelen. XUX voinee korjata jos muistan väärin.juspu kirjoitti:Kyllä, testasin juuri näin kun luin viestisi. Jätin auton alamäkeen yöksi keula alamäkeen ja auto lähti käymään aamulla kuin palmun alta. Yritin jo eilen etsiä ilmavuotoa kaikista mahdollisista paikoista muttei tullut vastaan. <vaihtelen tänään letkut ja kiristimet, ne mitä on mahdollista kotioloissa vaihdella ja katson sitten auttoiko kun jätän tasamaalla yöksi. Sitä naftan pakenemista tankkiin olen miettinyt itsekin jo jonkin aikaa, oli nimittäin joskus 124 koppasessa sama oire. <Sitäkin mietin kun auto naftasuodattimen vaihdon jälkeen käy muutaman päivän aivan oireetta että tankilta tulee jotain paskaa suodattimelle. Mutta kaikkihan oireet tietty käy mielessä . No, ei kun letkun ja kiristimien ostoon kl-puotiin.Fenton kirjoitti:Vaikuttaako auton asento käyntiin lähtöön?
Toisin sanoen, keula ylämäkeen lähtee huonosti
keula alamäkeen niinkuin kuuluukin?
Jos näin, silloin se on melko varmasti ilmavuoto jossain,jolloin nafta pakenee seisiön aikana tankkiin
Kiitokset vinkistä
Ilmavuoto näkyi kuitenkin selvästi W124:n läpinäkyvässä karkeasuodattimessa. Semmoisen (ei maksane montaa euroo) kun asennat lähelle pumpun imupuolta niin ei sais näkyä yhtään ilmakuplaa.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Mulla oli samanlaista ongelmaa 220d farkussa, 97.
Polttoaineletkujen 0-renkaat vaihdettiin ja takaiskuventtiili myös. Toimi hyvin pari kuukautta, jonka jälkeen porsi pumpun tiivisteet ja valui auton alle diiseliä.
Pumpun tiivisteiden vaihto ja koekäyttö n.800e, pumppu paikalleen ja huolet pois.
H
Polttoaineletkujen 0-renkaat vaihdettiin ja takaiskuventtiili myös. Toimi hyvin pari kuukautta, jonka jälkeen porsi pumpun tiivisteet ja valui auton alle diiseliä.
Pumpun tiivisteiden vaihto ja koekäyttö n.800e, pumppu paikalleen ja huolet pois.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Vihdoinkinjuspu kirjoitti:Kyllä, testasin juuri näin kun luin viestisi. Jätin auton alamäkeen yöksi keula alamäkeen ja auto lähti käymään aamulla kuin palmun alta. Yritin jo eilen etsiä ilmavuotoa kaikista mahdollisista paikoista muttei tullut vastaan. <vaihtelen tänään letkut ja kiristimet, ne mitä on mahdollista kotioloissa vaihdella ja katson sitten auttoiko kun jätän tasamaalla yöksi. Sitä naftan pakenemista tankkiin olen miettinyt itsekin jo jonkin aikaa, oli nimittäin joskus 124 koppasessa sama oire. <Sitäkin mietin kun auto naftasuodattimen vaihdon jälkeen käy muutaman päivän aivan oireetta että tankilta tulee jotain paskaa suodattimelle. Mutta kaikkihan oireet tietty käy mielessä . No, ei kun letkun ja kiristimien ostoon kl-puotiin.Fenton kirjoitti:Vaikuttaako auton asento käyntiin lähtöön?
Toisin sanoen, keula ylämäkeen lähtee huonosti
keula alamäkeen niinkuin kuuluukin?
Jos näin, silloin se on melko varmasti ilmavuoto jossain,jolloin nafta pakenee seisiön aikana tankkiin
Kiitokset vinkistä
Teetitpä kele työtä, naftasuodattimen o-rengas poikki , voi ny kele, pitäisi aina tsekata helpoimmat paikat. Nyt ongelmat huitsin nevadassa ,auto käynnistyy , käy kylämä ja ei ongelmaa, vielä kerran kitos kaikille mese veljille.
Noniin arvon mersumiehet.
Mulla on hyvin saman tapaista vikaa omassa, vastaavassa autossa.
Tarkoitus on kuitenkin nostaa tämä kyseinen moottori w123 keulalle ahdettuna, joten olisi suotavaa päästä eroon tästä perkeleen lucasin pumpusta.
Naapurifoorumilta löytyi hieman ristiriitaista tietoa, joten kertokaapas. Meneekö 124:sen 601 boshin pumppu suoraan tuonne lucasin tilalle?
Tosiaan, jostain lueskelin että pitäis laittaa joku ennakonsäädin jakopäähän, suodatinjalkaa vaihtaa ym. Miten on?
Mulla on hyvin saman tapaista vikaa omassa, vastaavassa autossa.
Tarkoitus on kuitenkin nostaa tämä kyseinen moottori w123 keulalle ahdettuna, joten olisi suotavaa päästä eroon tästä perkeleen lucasin pumpusta.
Naapurifoorumilta löytyi hieman ristiriitaista tietoa, joten kertokaapas. Meneekö 124:sen 601 boshin pumppu suoraan tuonne lucasin tilalle?
Tosiaan, jostain lueskelin että pitäis laittaa joku ennakonsäädin jakopäähän, suodatinjalkaa vaihtaa ym. Miten on?