220 cdi 1999 starttaa, ei käynnisty?

Katso myös W210
Avatar
MB1959
Viestit: 7
Liittynyt: 14.4.2016 10:58
Paikkakunta: Karjaa

220 cdi 1999 starttaa, ei käynnisty?

Viesti Kirjoittaja MB1959 »

Ehkä täällä on jo käsitelty tätä asiaa, mutta kerron tarinan silti. Ostin tuossa pari viikkoa sitten MB 220 cdi A farmari auton, jolla kilometrejä takana kunnioitettavat 620 tkm. Huoltokirjaa eli historiaa ei ole tiedosssa, mutta kauppahinta oli sen verran kohtuullinen, että ajattelin josko tästä vielä saisi liikkumavälineen joksikin aikaa. Puuhasteltiin alkuun nivelten ja jarrujen kanssa, jotka tulivatkin kuntoon. Yksi paikka moottorissa piti myös korjata eli yksi suutin vuoti ja siihen oli vaihdettava pultti ja uusi kuparitiiviste. Sekin hoitui ja tuli ostettua se suutinkalvain aparaattikin Motonetistä tuota hommaa varten. Kaikki piti mennä käsikirjoituksen mukaan muuten, mutta yhdessä kohtaa oikaistiin, eli kiristys momentti. Ohjeistus 7nm+90astetta kaksi kertaa. Ei nyt sattunut sopivan pientä momenttiavainta niin vedettiin suurinpiirtein hatusta tuo kiristys. Kone kävi ja kukkui, tiivisteet pitivät. Pääteltiin, että aika oikein se meni noin käsikopelolta ja pantiin kansi kiinni.
Aamullä töihin ja 40 km ajon jälkeen veto loppui, kone hyytyi ja sammui. Starttaa, mutta ei käynnistynyt kuin pariksi kertaa muutamaksi sekunniksi.
Kysymys kuuluu, mokattiinko tuossa momentin kohdalla, eli onko se niin tarkka kuin ohjeissa lukee? Vai onko polttoaineen syötössä ehkä vikaa? Kone tosiaan käynyt hyvin ja kävi ihan tuonne asti kunnes..... Vikoja voi tietysti olla miljardi muutakin, mutta jos porukoilla on antaa jonkinlainen lista mistä lähteä tätä ongelmaa penkomaan, niin siitä olisi suuri apu ja kiitos. Minulla pikkasen tuntu, että tuo suutin saattaa olla se syypää, mutta itse työ tehtiin melkoisen huolella. Ainoa tuo kiristysmomentti jossa ehkä mentiin pikkasen metsään :roll: . Jos tuon momenttiavaimen vielä investoi, ja pistää suuttimen täsmälleen oikeaan momenttiin, auttaako enää?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei ole momentilla väliä, monesti suutin ei irtoa, niin ruuvi vaan löysälle ja lähtee ajelemaan. sitten suutin popsahtaa pois paikoiltaan ja alkaa supsuttamaan raskaasti muttei auto silti sammu. Eli momentilla ei ole mitään tekemistä auton käynnin kanssa.

Katsoppa ilmavuodot, meneekö letkuissa paljonkin kuplia. O-renkaiden vaihto on aina aiheellista, vaikka ei näkyisikään kuplia. niin ja muoviputkien liittimien saumatkin voi vuotaa ilmaa, ja silloin ei tietty O-renkaiden vaihto auta.

PS ja joo, kaksiosainen tankki jos on, niin voi tehdä tollasta sammumista. laita tankki täyteen ja katso toimiiko :)
Viimeksi muokannut Sergey, 14.4.2016 11:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Onhan varmasti ainetta tankissa? Näissähän on tuo kaksiosainen tankki, jonka kanssa on usealla ollut ongelmia kun ei ole siirtynyt toiselle puolelle ainetta.

Jotenki en itse uskoisi, että sen momentin takia oireilisi noin. joku viisaampi voisi varmistaa kyllä :roll: Lähteekö kylmänäkään enää käyntiin asti? Tai siis pysyykö käynnissä.

E: Niinjoo, sergeyn kanssa samaa mieltä nuista letkuista ja tiivisteistä. Suodatinki kannattaa uusia :lol:
Kerkesit enne mua kertomaan tuosta tankistakin :Lol:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
MB1959
Viestit: 7
Liittynyt: 14.4.2016 10:58
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja MB1959 »

Kiitos! Tankissa on n. 1/4 dieseliä eli ei tosiaan täynnä, mutta ei vielä ihan merkkivalolla saakka. Lähdenpä siitä liikkeelle, että täytän tuota tankkia ja tarkastan letkuja. Työpäivä vähän haittaa tuota harrastetta, mutta koitan ottaa hetken johonkin väliin, niin voisi päästä kotiinkin :shock:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ja tarkista myös suuttimien pistokkeet etteivät ole löysällä.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
MB1959
Viestit: 7
Liittynyt: 14.4.2016 10:58
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja MB1959 »

Kiitos! Tarkistan nekin, kun pääsen pelipaikalle
Avatar
MB1959
Viestit: 7
Liittynyt: 14.4.2016 10:58
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja MB1959 »

Noniin. Tankkiin lisätty 15 l dieseliä, letkut noin silmämääräisesti ihan hyväkuntoisen näköisiä, kiinni ja ehjiä, suuttimien liittimet kiinni, mutta edelleen starttaa kyllä hyvin, mutta ei käynnisty, pyörii vain.
Suodatinta en tässä kohtaa saa vaihdettua, ehkä tarvittaessa myöhemmin, mutta onko jotain muuta tarkistuskohdetta missä vika voisi piillä?
Kaikki vinkit kultaakin kalliimpaa, toki ymmärrän, että jos ei ole huolto/korjaus historiaa, paha mennä sanomaan, mikä on se heikoin lenkki:)
Mutta kuten sanottu, ihan suoraan ajosta hyytyi tien poskeen ja sitä ennen toimi ihan normaalisti
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Syttyikö moottorin häiriövalo? Kulekeeko kirkkaissa pa putkissa ilmaa?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tarkista kaikki sulkeet railipaineen säädin, kampiakselin asennon tunnistin
ja meneekö nissä muviputkissa ilmaa startatessa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
MB1959
Viestit: 7
Liittynyt: 14.4.2016 10:58
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja MB1959 »

Sanotaanko näin, että kaikki valot palaa:) En erikseen huomannut, että moottorihäiriövalo olisi itsessään palanut. Mutta kuvassa olevissa letkuissa on ilmakuplia ja mikä on tuo musta mötikkä johon menee kirkas letku eli letku menee kohti auton ohjaamoa? Olisiko se jollain tavoin tässä ratkaiseva tekijä?
Sanotaan, että itse olen aika kuutamolla, mutta jos kohta kohdalta käy mahdollisuudet läpi, niin ehkä tässä vielä maaliin päästään:)
KuvaKuva
Avatar
MB1959
Viestit: 7
Liittynyt: 14.4.2016 10:58
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja MB1959 »

No nyt kävi vähän niinkuin Sulo Vilen korjasi pastorin mopoa. Hetken aikaa eri liittimiä räpläsin, loin katseen ylös korkeuteen ja astuin Mersun kuljettajan penkille. Käynnistys ja avot, lähti käyntiin. Ihan normaalisti. Letkuissa meni alkuun paljonkin ilmakuplaa, mutta jonkun aikaa käytyään, ne alkoivat vähentyä. Eli ilmavuotoa tässä silti ilmeisesti on eli tiivisteet pitää varmaan käydä läpi. Kaikki muut laitteet toimivat eikä moottorin häiriövalo pala.
Eli tämä ceissi tuli nyt tällä osaa maaliin...ilman isompaa syytä, ja kotimatka voi kohta alkaa. Viikonloppuna pitää koittaa vuodot saada tukittua. Motonetistä ilmeisesti saanee uutta tiivistettä ym tarveosaa
Kiitos tällä erää kaikille myötäeläneille:)
Avatar
mdc666
Viestit: 188
Liittynyt: 10.5.2008 14:08
Paikkakunta: KarkkilaRockCity

Viesti Kirjoittaja mdc666 »

Itse uusein juuri molemmat letkut eli suodattimelta sekä suodattimelle menevän, eivät maksa maltaita kl varaosissa, mutta itse tarkistaisin vielä jonkin ajan kuluttua kun auto on käynyt että meneekö ilma kuplia vai onko vain vetänyt tankista ilmaa ja siten jäänyt hetkiseksi järjestelmään sohlaamaan ilmaa? Omassani ilmavuodon syypää taitaa olla rikkinäinen /väljä putsarin kotelo...
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
Avatar
MB1959
Viestit: 7
Liittynyt: 14.4.2016 10:58
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja MB1959 »

Ok, hyvä tieto, kiitos!
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kylmäl koneel voi mennä reilustikki kuplia ja sit tokenee ku lämpenee. (muistaakseni)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Jatketaan tähän omilla murheilla jotka ilmenivät tänään. Lähdin iltapäivällä ajelemaan toiselle paikkakunnalle ja auto toimi moitteetta. Jäin itse matkalla pois ja puolisko jatkoi määränpäähänsä. No vajaan tunnin päästä kun piti tulla hakemaan tulikin soitto että auto ei käynnisty. Pyörittää starttia, mutta ei käynnisty. Kerran kuulemma käynnistyi pariksi sekunniksi, mutta sammui. No ei siinä mitään kuin itse paikalle ihmettelemään. Matkalla auton luo tulikin soitto että auto lähti käyntiin ja on nyt käynnissä ollut jonkin aikaa. No eipä siinä mitään kuin kyytiin ja ajo kotio. Koko kotimatkan motaria paahtaen auto toimi hyvin eikä ilmennyt mitään erikoista. Sammutin auton kotona ja kokeilin samantien käynnistää uudelleen. Heti käyntiin ilman mitään ongelmia. Annoin auton olla puolisen tuntia parkissa ja uusi yritys. Nyt auto hörähti heti käyntiin, mutta sammui samantien. Yritin uudestaan startata eikä lähde käyntiin.

Näistä johtopäätöksenä ajattelin aluksi kampiakselin asentotunnistinta joka näissä on monesti hajalla. Voisi oireilla juurikin lämpöisenä ettei lähde käyntiin. Odottelen nyt vielä jonkin aikaa ennen kuin koitan jäähtyneellä koneella uudestaan. Lueskelin tietysti juttuja samalla ja mieleen tuli myös polttoainepuolen ongelmat ja ilmavuodot. Täytyy kurkata konepellin alle ja katsoa polttoaineputket samalla kun yritän uudeelleen autoa käyntiin. Star on tietysti lainassa tampereella tällä hetkellä, joten kysytään samalla onnistuisiko jollakin pk seudun starin omistajalla lainata staria että saisi koodit luettua? Voisin moottoripyörällä noutaa niin ei tarvitse riskeerata tuolla autolla että jää liikenteeseen.

Edit. Jatketaan tarinaa. Auto seissyt pihassa reilun tunnin, kone selkeästi lämmin vielä, mittari hieman alle 80 astetta. Alkuun pelkkää startin pyöritystä, ei lupaillut edes. Kolmannella peräkkäisellä starttauksella auto aavistuksen yskäisten käyntiin. Lisätään vielä aiempaankin tarinaan että molemmilla kerroilla ongelmien ilmettyä auto aivan loivassa ylämäessä parkissa nokka ylöspäin. Annoin auton käydä jatkuvasti vähän aikaa, sammutin ja starttasin uudestaan. Ei ongelmia. Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan että voisi olla myös polttoainepuolen ilmavuotoa. Käänsin auton nyt nokka aavistuksen alamäkeen ja täytyy huomenna katsoa miten käyttäytyy kun kone oikeasti kylmä. Onko internetkorjaajilla muita epäilyksen aiheita? Koneen suojamuoveja en vielä irroittanut joten en pystynyt polttoaineputkien ilmakuplia tarkastelemaan. Huomenna sekin täytyy irroitella.

Ainoa mikä ei oikein ilmapuolen vuotoja tue on tuo auton käyntiin lähteminen ja sitten sammahtaminen eikä lähtenyt enää käyntiin. Vai olenko ihan hakoteillä? Starillahan tämä selviäisi.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Vaihda o-renkaat pa putkiin. Vika voi olla niissä. Halpaa. Suutin vika yksi mahdollisuus, aloita o renkaista.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Kanssafoorumilainen tulee *:in kanssa käymään tänään niin katsotaan mitä kertoo. Ei tarvitse niin kauaa haarukoida vikaa.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Nappasin töiden jälkeen moottorin muovit pois ja yksi melko selkeä vikapaikka näkyi samantien. Polttoainesuodattimelle menevässä letkussa puoliksi ilmaa. Myös korkeapainepumppu on aavistuksen hikoillut naftaa toisesta päästä. Noh odottelin kuitenkin vikakoodienlukua ennen kuin aloin enempää tutkimaan

AK47 tulikin käymään *:in kanssa pyörähtämässä ja vilkaistiin koodit. Kiitos tästä avusta. Ei mitään erikoista, yksi ajonestoon liittyvä koodi joka on generoitunut ennenkin (virtalukko häröä), yksi öljyanturi koodi joka on ollut ennenkin ja yksi ilmastoinnin koodi joka ei tähän luultavimmin liity.

Näistä johtopäätöksenä käväisin pikaisesti KL:ssä hakemassa ensiavuksi vihreitä o-renkaita liittimien tiivistämiseen. Vaihtelin tuossa polttoainesuodattimelle tulevaan letkuun molempiin päihin tiivisteet sekä polttoainesuodattimelta lähtevään letkuun yhden tiivisteen. Eli helpoimmat mihin käsiksi pääsi.

Näiden kaikkien toimenpiteiden välissä olen aina silloin tällöin koittanut starttailla ja aina on lähtenyt hyvin käyntiin. Tiivisteiden vaihdon jälkeen laitoin auton käyntiin, annoin käydä vähän aikaa ja sammutin. Polttoainesuodattimelle tulevaan letkuun tuli jälleen samantien reilusti ilmaa.

Näyttäisi siis olevan ilmaongelmia ja näihin varmaankin ratkaisuna ainoastaan letkujen vaihto tai auton parkkeeraus aina nokka alaspäin :lol: Pistetään siis letkuja aluksi vaihtoon tuo polttoainesuodattimelle tuleva letku ja polttoainesuodattimelta lähtevä letku. Nuo kun todennäköisemmin eniten on aukaisukertoja saanut osakseen ja saattaa hörppiä ilmaa liittimen välistä tai jos itse letkussa on jokin pikku reikä.

Edit. On muuten ihan riittävän hintaisia polttoaineputkia tähän vehkeeseen. Kappalehinnat alkaen 20€ aina 60€ luokkaan saakka. No vaihdellaan pikkuhiljaa jos jostain ongelmakohta löytyisi. Vai osaako joku sanoa mistä saisi esimerkiksi tilailtua halvemmalla?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Vaihda kaikki o renkaat. Halpaa
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Periaatteessa voisi vaihtaa pelkät o-renkaatkin mutta kun se ei välttämättä poista ongelmaa jos letku itsessään vuotaa vaikka liittimestä. Pitäisi löytää syy mistä vuotaa. Ilmaa kertyy juuri tuohon letkuun mikä MB1958:n kuvissakin näkyy eli suodattimelle tuleva lyhyt letku. Kun vaihdoin suodattimelta lähtevään letkuun o-renkaan oli se ihan täynnä naftaa. Mielestäni siis ehkä tuo lyhyt letku itsessään vuotaa tai suodatinkotelon kannen tiiviste vuotaa. Nuo suodattimessa kiinni olevat letkut ovat kuitenkin normaali huolloissa eniten ränklätävänä joten voisin ne ainakin joka tapauksessa uusia.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Sokka pohjaan, kampea liitin pois meisselillä . Jos o rengas on neliörengas olet löytänyt vian. Kaikki o renkaat on noin 10€ . Kun ne on vaihdettu voidaan pois sulkea niiden ilmavuoto.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Nuo jo vaihdetut kolme o-rengasta olivat ihan ok näköisiä, ei kovettuneita ja muutenkin muotonsa ja kumisen olemuksensa säilyttäneitä. Siksi tuo ilmavuoto tuntuukin erikoiselta. Aloin myös epäilemään suodatinkotelon kantta hieman. No nyt lomaillaan ja ensi viikolla jatketaan tutkimuksia.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Rail putken takapäässä oleva säädin voi myös vetää ilmaa o renkaista. Siihenkin on saanut tiivisteitä erikseen.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Noniin tänään kl:stä vähän polttoaineputkea ja vaihtoon meni suodattimelle tuleva ja lähtevä putki. Ilmaongelma ei ratkennut, mutta näytti löytyvän selkeä vuotopaikka. Korkeapainepumppu vuotaa toisesta reunasta eli sieltä minne matalapainepuolen letkut tulevat kiinni. Tuossa on aiemmin jo jotain viritystä tehty kun on ihme kumirenkula laitettu tiivisteeksi, ei ihme että jostain vuotaa. Tiputtelee hihnan reunaan niin oli hieman vaikea löytää selkeää paikkaa vuodolle. Selviääkös tuosta remontista tiivistesarjan vaihdolla vai mitä kaikkea nyt pitäisi samalla uusia? Pitääkö päältä purkaa siirtopumppu ja alipainepumppu jotta tuo korkeapainepumppu mahtuu tulemaan pois?

Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut juu-zo, 30.5.2017 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Pitäisi selvitä tiivisteiden vaihtolla, samalla myös pultit vaihtoon. Itsellä sattui olemaan kiero(?) kansi, kun ei uusillakaan tiivisteillä asettunut ja jäi selvästi irvistämään...

Kolmella pultilla kiinni tuossa koneen nokassa. eipidä purkaa mitään, mutta hihna kannattaa löysätä eestä pois ja samalla vaihtaa, kerta uinut tiisselissä. Niin ja ne polttoaine putket purkaa tieltä, nimittäin alin pultti jää niitten taakse piiloon.

parit räjäytyskuvat vielä pumpusta:
http://s13.photobucket.com/user/joskami ... 1.jpg.html
http://s13.photobucket.com/user/joskami ... 1.jpg.html
http://s13.photobucket.com/user/joskami ... 1.jpg.html
http://s13.photobucket.com/user/joskami ... 2.jpg.html
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Pitääkö tuo korkeapainepumpun vasemmalla puolella näkyvä mötikkä myös irroittaa kun kp pumpun ottaa pois? Vai selviääkö todella niin että kolme pulttia pumpusta pois, korkeapainepuolen metalliputki oikealta irti ja matalapainepuolen putket vasemmalta irti?

Edit. tuossa kun tutkin rakennetta ja vilkuilin konehuonetta niin tuosta pitää siis irroittaa kp pumpun päältä näkyvät kaksi ruuvia ja ilmeisesti tuossa alapuolella on yksi ruuvi letkujen takana. Letkuista pitää irroittaa siirtopumpulta kp pumpun vasempaan laitaan menevä letku joka on pultilla kp pumpussa kiinni. Tuon tiiviste siis on yksi mikä pitää vaihtaa ja tulee ilmeisesti tiivistesarjassa? Sitten otetaan sammuttimelle(?) menevä letku irti joka kulkee myös korkeapainepumpun alapuolella. Näin saa tuon kp pumpun alapuolella olevan pultin irti. Sitten korkeapaineputki irti oikealta puolelta ja kp pumppu nykäistään irti. Kanteen tuleva o-rengas vaihdetaan (näitä ilmeisesti kahta mallia?) ja sitten kp pumpun kolmen kannen alla olevat tiivisteet vaihdetaan. Mites nuo venttilit mitä kl-varaosa mainostaa että pitäisi vaihtaa samalla? Onko tarvetta?
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Sinnehän tulee kasa tiivisteitä per kannen alus, itse en ainakaan ole venttiilejä vaihtanut. Voisihan sitäkin toki kokeilla joskus. Tiivistesarjoja on kahdenlaisia, mutta mulla ainakin omat on ollu niitä "barbaban" muotosia. Kannattaa käyttää auki kansi ja tarkistaa.

ja joo, minä ainakin oon irrottanu sen sammuttajan siitä ekana ja sen avulla nitkuttanu sen muoviputken irti pumpusta.
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Selvä homma, täytyy kl:stä kysäistä huomenna tiivistesarjaa ja isoa o-rengasta tuohon. Nettisivujen kautta löytää tosin rekkarilla vain yhen tiivistesarjan. https://kl-varaosat.fi/verkkokauppa/cli ... /52463/858 Mitä mahtaakaan tarkoittaa tuo avaimenreiällä...
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Uskaltaakohan autolla vielä ajella vaikka tuosta hiukan tihkuu polttoainetta? Pitäisi viikonloppuna tampereella käydä ja jos korjaus ei onnistu niin ei ole kulkupeliä. Lueskelin tässä jo että nuo kansipultitkin voi olla melko tiukassa ja ruuvipenkiäkään ei ole käytössä. Tieto vain lisää tuskaa...
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tilailin kuitenkin ebaystä uuden pumpun 263€ hinnalla. Tuohon vielä lisäksi 120€ panttimaksu vanhasta pumpusta joka palautetaan kun vanha pumppu on lähetetty takaisin. Lähetyskustannukset maksimissaan 25€ myyjän tilaamalla kuljetuksella. Kokonaishinta siis 300€ luokkaa. Tilasin tuon express kuljetuksella joten pitäisi olla torstaina minulla jo käsissä. Tuon vaihtoon nyt tarvitsee sitten vielä tiivisteet vasemmalle puolelle letkuliittimen alle ja kanteen tuleva o-rengas. Nuo täytyy hakea.
Tuleehan tuo nyt reilusti kalliimmaksi kuin tiivisteiden vaihtelu, mutta ehkä hieman pienemmällä ketutuksella pärjää. Ja pumpulla on 24kk takuu.

Edit. vielä tyhmä kysymys. Mikä mahtaa olla tuo ensimmäisessä kuvassa näkyvän valkoisen repsottavan tiivisteen nimi? Ei näy tuossa pumpun räjäytyskuvassa tuota tiivistettä, mutta tuollainen varmasti pitäisi hommata. Ilmeisesti sammuttimelle menevässä putkessa samanlainen tiiviste.

Edit. Ja laitetaan tähän ylläolevaan kysymykseen vastaus. Varaosanumero tuolle pölytiivisteen nimellä kulkevalle osalle A0069906040, löytyy esimerkiksi kl-varaosan listoilta tuolla numerolla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”