W202 220cdi -98 EGR-ongelmia?

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
isopahkala
Viestit: 23
Liittynyt: 19.4.2017 8:33
Paikkakunta: Oulu

W202 220cdi -98 EGR-ongelmia?

Viesti Kirjoittaja isopahkala »

Moi! elikkäs tällainen manuaalivaihteinen dieselmersu. Ei ota kunnolla kierroksia, heilahdellen nostaa kierrokset kunnes alkaa hirveä rakutus korkeammil kierroksilla. savuttaa ihan pirusti. EGR venttiilin se kumi"iskari" on heti pohjassa. Jos otan siltä egr-"kiekolta" letkun irti, vika tavallaan lähtee.(ottaa kiekkoja,voi ajella, ) alipainetta siinä letkussa tuntuu, mutta turbo katoaa sitten samalla pois pelistä tietenkin kun letkun vetäsee irti.Näköjään turbon kans samassa alipaineohjauksessa, kun ihan sama ottiko turbolle menevän letkun irti niin se egr-venttiilikin nousi ylös. Olisikohan minulla tuo egr-venttiili rikki, vai voiko se olla pelkästään se egr-venttiilin niinsanottu iskari. Vai onko se iskari ny se venttiili ja egr-läppä sit sielä alumiinin sisällä. Juu en tiedä näitä osien nimiä mutta joku fiksumpi varmaan tajuaa mitä meinaan :D otin videotakin mutta sitä ei varmaan tänne saa upattua. Kiitoksia avusta jo etukäteen
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W202 220cdi -98 EGR-ongelmia?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

isopahkala kirjoitti:Moi! elikkäs tällainen manuaalivaihteinen dieselmersu. Ei ota kunnolla kierroksia, heilahdellen nostaa kierrokset kunnes alkaa hirveä rakutus korkeammil kierroksilla. savuttaa ihan pirusti. EGR venttiilin se kumi"iskari" on heti pohjassa. Jos otan siltä egr-"kiekolta" letkun irti, vika tavallaan lähtee.(ottaa kiekkoja,voi ajella, ) alipainetta siinä letkussa tuntuu, mutta turbo katoaa sitten samalla pois pelistä tietenkin kun letkun vetäsee irti.Näköjään turbon kans samassa alipaineohjauksessa, kun ihan sama ottiko turbolle menevän letkun irti niin se egr-venttiilikin nousi ylös. Olisikohan minulla tuo egr-venttiili rikki, vai voiko se olla pelkästään se egr-venttiilin niinsanottu iskari. Vai onko se iskari ny se venttiili ja egr-läppä sit sielä alumiinin sisällä. Juu en tiedä näitä osien nimiä mutta joku fiksumpi varmaan tajuaa mitä meinaan :D otin videotakin mutta sitä ei varmaan tänne saa upattua. Kiitoksia avusta jo etukäteen
Läppä ei taida olla egr vaan imusarjan sulku läppä
(jos siinä näkyy vipuja ulkopuolella)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
isopahkala
Viestit: 23
Liittynyt: 19.4.2017 8:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja isopahkala »

hmm jaa niin no joo. kylläpä ajattelin typerästi.

https://www.youtube.com/watch?v=dHh_ouOEzRw

Tuossa jollaki tyypillä youtube-videon pätkä kyseisestä kapistuksesta. tosta siis ku nappaa letkun irti niin "pelaa" mut ilman ahtoja. Mitähän mun kannattas yrittää tolle tehdä?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

isopahkala kirjoitti:hmm jaa niin no joo. kylläpä ajattelin typerästi.

https://www.youtube.com/watch?v=dHh_ouOEzRw

Tuossa jollaki tyypillä youtube-videon pätkä kyseisestä kapistuksesta. tosta siis ku nappaa letkun irti niin "pelaa" mut ilman ahtoja. Mitähän mun kannattas yrittää tolle tehdä?
Hym ;) mitäkö kannattais tehdä ensin testeriin selvitämään mikä on rikki ja sitten korjata se :idea:

EGR on se siinä pällä näkyvä pyörreä alipaine juttu,

kun otat siltä läppä jutulta sen letkun irti oletko tulpannut sen
jos et niin tulpaa muuten alipainen vuotaa ja ahtimen säätö ei toimi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
isopahkala
Viestit: 23
Liittynyt: 19.4.2017 8:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja isopahkala »

Ei ole testerimahollisuuksia nyt. siksi täältä yritin apua kysellä. Anyway koitan laittaa tänne jatkoa löytyykö vika tänään, jos siitä on vaikka jollekulle muulle apua.

EDIT: Eipä pystynytkään vikadiagnoosia tekemään kun vika katosi, en tiedä voisiko olla vettä jossain ja jäätynyt ja sit kuumaks käydessään ja 100km ajon jälkeen hellitti. Oli hankala sitten kokeilla mikä kello olisi rikki tms. Mut ainaki tulppasin sen egr-venttiilin letkun ja nyt toimii paremmin kuin ennen, tuntuu vääntävän mukavammin ja kiihtyy tasaisemmin. Tuli käytettyä irtikin se egrventtiili ja läppäkotelo niin tajuaa nyt hieman enempi miten tuo järjestelmä toimii. Ja tulipa vaihettua pari vuotta vanhat syylärin nesteet ku alavesiletku lensi irti matkalla vikaa ettimään :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”