Termostaatin vaihto w202 220cdi -98 manuaali,ilmastointi

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
isopahkala
Viestit: 23
Liittynyt: 19.4.2017 8:33
Paikkakunta: Oulu

Termostaatin vaihto w202 220cdi -98 manuaali,ilmastointi

Viesti Kirjoittaja isopahkala »

Moi. Ajattelin termostaatin koittaa vaihtaa ku lämmöt ei nouse eikä kykene pysymään jos ajamisen jälkee tyhjäkäynnille jää. Joudun pihalla vaihtaa ja netis oli yks ulkomaalaisen video joka veti vaa paisarin kautta nesteitä pois että nesteen taso laskee tarpeeks et ylävesiletkun korkeudella ei ois vettä enää nii ei sotki irrottaes. Tietääkö kukaan paljoko pitää vettä ottaa pois, ja tarviiko termostaatti jonkinasteista tiivisteliimaa siihen kotelon liitospintaan?, siel vissii O-rengas on ainakin.. Ja onko mitään tärkeitä seikkoja mitä ottaa huomioon sitä vaihtaessa. Ihan ettei tuu ylläreitä ku tuossa pikkupakkases parkkipaikalla tekee homman. Kiitos jo etukäteen:)

edit: tulipa vaihettua. Hieman paremmin pysyy lämmöt korkeammalla ajossa ja tyhjäkäynnil mut kyl se näemmä tollanen mersu on niin huono itestää lämpeämään että täytyy jotain vielä keksiä. Jos jotakuta termon asennus kiinnostaa niin termari on kiinni kolmella 8mm erikois-pultilla (ostin motonetistä hylsyn ja listan joissa on se "multi"-monihampainen lenkki), yks päällä, 2 alla, otin ite pois n. 2litraa nesteitä ennen ku otin vesiletkut auki, (biltemasta saa kätevän 16 euron 2-toimisen pumpun, toimi tosi mukavasti, vetämällä imas ja painamalla tyhjensi saman tien toiseen säiliöön)hieman vielä valskas nestettä ku irrotti termarin mutta ei mitää järkyttävää määrää. Ennen irtiottoa kannattaa kliinerillä ja liinoilla putsata termarin ympäristö hyvin ettei paskaa mee sisään ku ottaa irti. Kiinnittäes uutta, kannattaa karhunkielellä tai hiomapaperilla kevyesti karhentaa ja putsata vanhan tiivisteen jäljet jne (ei tartte tiivistesilikonia tms). Ei kannata varmaan liian kireälle laittaa pultteja, ja edellisissä ainakin oli kierrelukitusliimaa, itellä nyt ei ollu sitä varastossa nii laitoin ilman liimaa. Pitää tarkkailla pysyykö pultit kiinni.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Varmaan se pikkutermostaatti vielä vuotaa sulla.
Motonetistä haet vanhan volvon tai rellun letkutermostaatin ja pukkaat sen sinne ylävesiletkuun, termostaatin päähän. Pitäisi lämmetä 8)
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Webasto lienee myös rikki, sehän näissä lämmöt nostaa ja pitää.
oulaistenliikenne.fi
isopahkala
Viestit: 23
Liittynyt: 19.4.2017 8:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja isopahkala »

joo, mullahan on webasto rikki. En oo vaa vielä vikaa oikein löytäny/ei jaksa talvella ulkona etsiäkkään. Ainoa diagnoosi on että webaston ku pistää päälle, niin napsahtaa 10A mittariston sulake. Konsolissa vaihekepin oikeal puolen alhaal on silleki joku nappi, kuvassa ikään kuin vaaka-viiva jonka päällä kolme lämpöä ilmasevaa viivaa, kuten takalasin lämmittimen kuvassa. sen pidän OFF-tilassa. Onko se webasto ny sit sielä ilmanputsarin alla jossain? tai miten siihen helpoiten pääsis käsiksi.

- Tykkäisköhän tuo termostaatti huonoa jos käyttäs pultin kerrallaan auki ja pistäs kierrelukkoliimaa nyt ku mahollisuus ois käydä sitä ostamassa.. oO?
Viimeksi muokannut isopahkala, 27.1.2018 9:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei sinne tarvitse laittaa lukkoliimaa, mutta voit tehdä kuten suunnittelit jos välttämättä haluat.
Webasto on vänkärin puolella edessä sisälokasuojan takana.
oulaistenliikenne.fi
isopahkala
Viestit: 23
Liittynyt: 19.4.2017 8:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja isopahkala »

niin, menin vaan vainoharhaseks ku toi toinen kaveri sano et alkas jossai vaihees vuotamaan :) Vanhois pulteis oli tosi vähäsen vanhaa lukkoliimaa jäljellä ku putsasin kliinerillä pultit, että eipä nekää sielä mun mielestä oo "vaikuttanu" pitkiin aikoihin. Tosiaan 87 asteen termostaatti, piti motarille rampista polkasta kunnolla yli sataseen jotta lämmöt pääsi hetkeksi ees yli 80 asteesee, sitte se pysytteli siin 80 lämmöis. Että kyllä selvästi termostaattikin oli aika vaihtaa.. Mulla ei tosiaan ole ees pohjasuojaa kiinni, missä on se lämpöeristekin, seki varmaan auttas lämpenemään mutta viat sun muut on helpompi havaita ku se ei oo tiellä. pari viikkoa sittekin ei ois tullu tien päällä laitettua syylärin letkua niin helposti takas jos ois pohjapanssari ollu paikoillaa.
isopahkala
Viestit: 23
Liittynyt: 19.4.2017 8:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja isopahkala »

Aivan, että rengas irti ja sisälokarin kautta sisään? Varmaan sielä joku oikosulkukin vaan vois olla ku se kuitenki hörähtää ennen ku sulake napsahtaa, en tiedä. Luin muualta että ovat "nollanneet" noita webastoja repimällä sulakkeet irti ja pistäneet takas mut vika on ollu hieman erilainen ku itellä .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”