C220 D ja 5-vaihteinen manuaalivaihteisto:
Olis semmonen ongelma että 3-vaihde ei pysy päällä jos laskee kaasun irti. Tai nykäyttää kaasua yhtään. Vaihde tippuu 3-vaihteen ja vapaan ns väliin, ja jos sillon vaan jatkaa kaasun painamista, nousee vain kierrokset ja kuuluu jännää ääntä, vähä semmost rohisevaa. Ja kun 3-vaihteelle vaihtaa, pitää kierrokset olla matalalla tai sitte tosi varovasti laittaa silmään, muutoin rusahtaa. Osaisko kukaan sanoa että onko kyse vaihteiston sisällä olevasta ongelmasta (synkronointi) vai sitte tosta kepin alta? Kaikki muut vaihteet toimii täysin normaalisti (myös 3-vaihde, kunhan ei päästä sitä tipahtamaan).
3-vaihde ei pysy päällä
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06.12.2012 19:15
- Paikkakunta: Pirkanmaa
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06.12.2012 19:15
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mulla on paristakin eri merkin autosta loota potkinu pykälää tuolleen pois, kun hammasrattaalta on ollu kytkentärengasta vastaavat hampaat liki jokainen poikki. Voihan se tuommosilla oireilla olla myös jonkun siirtotangon kuulan jousikin naksahtanu, ettei haarukka taho pysyä kohallaan. Myös hyvin hyvin kulunut haarukka saattas tehä nuin. En partikuläärisesti nuita mersun lootia tunne, mutta saman alan insinöörit niitä kaikkia kai suunnittelee ja viat luulis olevan oireineen likimain samankaltaisia.
Jotkut Mesen lootat oirehti liiasta öljystä, mutta oliko silleen ettei vaihe taho löytyä rattaiden kiroilematta, vai just nuin ettei pysy silimässä? Tiilerihän se siitä joskus kirjotti.
Jotkut Mesen lootat oirehti liiasta öljystä, mutta oliko silleen ettei vaihe taho löytyä rattaiden kiroilematta, vai just nuin ettei pysy silimässä? Tiilerihän se siitä joskus kirjotti.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.