Mistä tietää onko C:ssä lukkoperä?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
HVM

Mistä tietää onko C:ssä lukkoperä?

Viesti Kirjoittaja HVM »

Niin, onko noihin Saksan avensiksiin tavallista lukkoperää tarjolla? Vai onko ainoa vaihtoehto ASD? Asiahan selviäisi toki tunkkaamalla auto ylös ja pyörittelemällä pyöriä, mutta näin kysymällä taitaa päästä helpommalla.

On vaan herättänyt kummastusta kun se reiskaa aina kahdella pyörällä kun sorateiden virtuoosi kiihdyttää itsensä ekstaasiin. :roll:

Ajattelin vaan jos tässä vaikka vaihtaisi sinne voiteet jossain välin. Olisi hyvä tietää pitääkö sinne laittaa pitovoidetta. :roll:

Edit: Siis onko perissä jotain ulkoista eroavaisuutta josta asian voisi todeta. Ja niitä koodeja en käy pänttäämään. :evil:
arska45
Viestit: 3
Liittynyt: 05.10.2005 18:45

ASD

Viesti Kirjoittaja arska45 »

Mulla ainakin on erillinen kytkin ASD päälle laittoon+merkkivalo
syttyy mittaristossa.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Otappa HVM ceehen tankki täyteen ja lähde etsimään pikitietä jostain, pienikin pätkä riittää.
Kunnantalon piha on hyvä paikka aloittaa etsinnät, sinne sitä asfalttirahaa on varminmmin riittänyt.
Löytyi? Hyvä.
Tyyrää cee sinne asfaltin reunaan sillai poikittain jotta toinen 255/55-18 takapallo on piellä ja toinen sepelillä.
Kato että eessä päin on jonkinvverran vappaata tillaa enne mittausta.
Nytpä paadutat mieles/kovetat luontos ja vetaset hieman sutia.
Sitte auto seis ja tutkimaan tuloksia:
- sepeli pöllynnyt, asfaltilla ei jälkeäkään >> ei lukkoa
- sepeli pöllynnyt, asfaltilla kummiviivaa >> lukkoperä
- sepeli pöllynnyt kahdestakin paikkaa, asfaltilla ei jälkeäkään >> auto liiaksi mehtässä, luikko ohojeet kunnolla?
Pro HVM
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

onko siinä ceen mittaristossa sellaista keltaista kolmiota??
Eli syttyykö valo silloin kun sutiii??
Jos ei syty niin ei oo ASD:ta eikä ASR:rrää, ovatten muistaakseni noisaa olleet lisävarusteita(pitäis olla koodit kanatkoetissa) eikä saanut kuin tomaatin yhteydessä(ellen ny ihan väärin muista) Toi Rässin ohje on myös hyvä. Ceen pitäisikin sutia kahdella renkaalla hiekalla , mutta tääs jäällä yhdellä, eli kuskinpuoleisella renkaalla. älä kysy miks näin se vaan on.(muistan tämän lukeneeni jonkun lehden testistä)
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ja jonkunlaaisa paineputkiakin sinne perään pitäisi mennä....ekkös sen S:n perän joskus tutkinu justiin näiden putkien osalta. :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Voimaileva kalumies on ainoa joka tajusi kysymyksen. Kyllä minä ASR: ja ASD:n tiedän ja ASR:n omistankin. Kysyn uudelleen:

Onko mersuun kitkalukkoa tarjolla? En puhu ASR:stä enkä ASD:stä.

Semmonen lukko niinku vaikka -74 SR Asconassa? :D Hakeeko rautalankaa? :D

Ja kassikos se sitten vaihtaa tasauspyörästöön rattaat jahka asfalttia löytyy? Kuulostaa nimittäin aiikas hyvälle konstille rilauttaa lukoton peppu. :shock: :lol:

ÄLDEE: ASR-peppaan ei mene putkia, luisto estetään jarruilla. Perä on ihan tavallinen ja lukoton. :D Pääsipäs kuittaamaan kerrankin. :D
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu tajusin ....eikös ASD ole lukkoperä vai haeskelekko mekaanista lukkoa...mun coupessa vm - 67 oli tällaanen Differentialsplit...perä. :lol: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lucky-Dog kirjoitti:Juu tajusin ....eikös ASD ole lukkoperä vai haeskelekko mekaanista lukkoa...mun coupessa vm - 67 oli tällaanen Differentialsplit...perä. :lol: :lol:
Juu, tihverentialslip 476 välttää hyvin termiksi. :D Ilimottele sitten kun vastaat, vaihtoehdot ovat:

-Kyllä

-Ei

-Repäseppä kimonos

oootellaan.... :D
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu ei.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lucky-Dog kirjoitti:Juu ei.
Hyväkivakiitos. :D
Onanias
tissi-spesialisti
Viestit: 388
Liittynyt: 02.10.2005 20:32

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Tämä juttu kiinnostaa minuakin, onko C-malliseen saatavana lukkoperää? Omasta katiskasta löytyy kyllä ASR, mutta tekeekö se autuaaksi? t: nimim. "vain yksi sutiva pyörä" :roll:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Eikös C:ssä ole ollut saatavana myöskin joku ETS, joka on periaatteessa köyhän miehen ASR. Eli jarruttaa sutivaa rengasta muttei hillitse moottoria.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

HVM kirjoitti:Ja kassikos se sitten vaihtaa tasauspyörästöön rattaat jahka asfalttia löytyy? Kuulostaa nimittäin aiikas hyvälle konstille rilauttaa lukoton peppu. :shock: :lol:
No minähä laitoin että sutaset VÄHÄSEN vaan. Kyllä se sen kestää.
Ja jos hajoo niin tuo tänne, tehdään rouvalle talviajoon racing-fiilis ns. kemppilukolla. 8)
Tv. Yst. Terv. Köh.Nimim. "Rälläköidään ravakka rapula"

PS. kalsarikuvista päätellen itelläs on lukoton peppu rilahtanut. :roll:
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:
HVM kirjoitti:Ja kassikos se sitten vaihtaa tasauspyörästöön rattaat jahka asfalttia löytyy? Kuulostaa nimittäin aiikas hyvälle konstille rilauttaa lukoton peppu. :shock: :lol:
No minähä laitoin että sutaset VÄHÄSEN vaan. Kyllä se sen kestää.
Ja jos hajoo niin tuo tänne, tehdään rouvalle talviajoon racing-fiilis ns. kemppilukolla. 8)
Tv. Yst. Terv. Köh.Nimim. "Rälläköidään ravakka rapula"

PS. kalsarikuvista päätellen itelläs on lukoton peppu rilahtanut. :roll:
No juu, annetaan sen kempin lukon olla toistaiseksi, se lennättää sisäkurvin pyörästä nastat hiiteen. :( On sitä tullut kokeiltua useammassakin autossa, urheilullisin näistä -78 Morris Marina 1800TC. 8) Kiva sillä kempillä on kyllä ajaa, etenkin peruuttaa viettävällä kaupan parkkipaikalla kahden auton välissä. :shock: :lol:

Omasta perästä lukko on rilahtanut, siinä olet oikeassa. :(

Rälläköinti kiinnostaa kyllä kovastikin. 8) Katsellaan, mitä tässä keksittäisiin, ja milloin? 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”