5-vaihde takertelee.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
Aguel
Viestit: 10
Liittynyt: 24.8.2011 20:58
Paikkakunta: Siuntio

5-vaihde takertelee.

Viesti Kirjoittaja Aguel »

Eli olen hommaamassa ensimmäistä mersuani ja olen sitä nyt muutaman päivän koe ajanut. Muuten tuntuu hyvältä mutta vitos vaihteen kytkeminen hieman takkuilee. Eli neloselta kun vaihtaa vitoselle joutuu keppiä liikuttamaan hieman alaspäin ennen kuin se menee oikealle päin ja ylös.
Onko näissä miten paljon kuluvia muovi osia vivustossa mitä kepin juuressa on vai löytyykö laatikon kyljestä vielä siirtotankoja? En usko että synkroissa kuitenkaan olisi vikaa ja pikaisella etsimisellä en vastaavaan ongelmaan vastausta löytänyt.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

tota onkos tuo oikeasti vika eikös se vähän oo noin kun sen pitäiski toimia? tai sitte son jotenki väärin sääjetty tai väljä se kepin systeemi
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Aguel
Viestit: 10
Liittynyt: 24.8.2011 20:58
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Aguel »

lowmans kirjoitti:tota onkos tuo oikeasti vika eikös se vähän oo noin kun sen pitäiski toimia? tai sitte son jotenki väärin sääjetty tai väljä se kepin systeemi
Kyllä tuo mielestäni on enemmänkin vika kuin ominaisuus.
Monenlaista autoa on vuosien varrella tullut ajettua ja tämä taitaa olla ensimmäinen minkä kanssa on useasti mennytkin kolmonen silmään vitosen sijaan kun keppi ei olekkaan liikkunut tarpeeksi oikeaan reunaan.
Mitenkäs tuota systeemiä pystyy ylipäätänsä säätämään?
En ole mersuihin perehtynyt sen tarkemmin niin on vielä kaikki vähän uutta ja ihmeellistä :D
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

ajappa muutamalla mersulla ensin ja editoi edellinen sitte ;D
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

kai sen nyt kuitenki pitäis mennä pääle ihan ku vain pukkaa nelosen pois, keppiä oikeelle ja vitonensilmään, eikais iinä mitään ees taas veivausta pitäis tarvia tehä. oisko vaihe tangot väärin säädetty tai kepin/vaihdetankojen puslat väliät.
Aguel
Viestit: 10
Liittynyt: 24.8.2011 20:58
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Aguel »

jukkis. kirjoitti:kai sen nyt kuitenki pitäis mennä pääle ihan ku vain pukkaa nelosen pois, keppiä oikeelle ja vitonensilmään, eikais iinä mitään ees taas veivausta pitäis tarvia tehä. oisko vaihe tangot väärin säädetty tai kepin/vaihdetankojen puslat väliät.
Tätä vähän itsekkin epäilen. Kävin tuossa parin samanlaisen keppiä hämmentämässä ja kyllä niissä vaan ihan normaalisti vaihdekaavio toimi eli jotain tuolla vivustossa on pielessä ja sehän selviää ihan tutkimalla. Se tietysti helpottaisi jos joku osaisi hyviä vihjeitä antaa että mitä tuolta normaalisti kuluu ja mistä säätö tehdään? Nämähän nyt tietysti selviää tutkimalla mutta helpottaisi jos tietäisi mistä lähteä liikkeelle.
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

koitas ottaa kepin nahka ensin irti ja rasvata kapiinin vivusto ensin....ja jos se ei auta niin sitte alapuolen kimppuun.
Aguel
Viestit: 10
Liittynyt: 24.8.2011 20:58
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Aguel »

keltsi kirjoitti:koitas ottaa kepin nahka ensin irti ja rasvata kapiinin vivusto ensin....ja jos se ei auta niin sitte alapuolen kimppuun.
Jonkun verran rasvaselta näytti kyllä liikkuvat osat tuolla pussin alla mutta täytyypä kokeilla rasvata lisää. Mitenkäs ja mistä kohdin noi alapuolen säädöt toimii? Vipuja ja tankoja siellä näytti olevan ja jonkinlaisen säätö systeemin olin hahmottavinani mutta käytännön neuvot olisi ihan mukavia, eli mistä vivusta ja mihin suuntaan liikuttamalla tapahtuu mitäkin?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”