5-vaihde takertelee.
5-vaihde takertelee.
Eli olen hommaamassa ensimmäistä mersuani ja olen sitä nyt muutaman päivän koe ajanut. Muuten tuntuu hyvältä mutta vitos vaihteen kytkeminen hieman takkuilee. Eli neloselta kun vaihtaa vitoselle joutuu keppiä liikuttamaan hieman alaspäin ennen kuin se menee oikealle päin ja ylös.
Onko näissä miten paljon kuluvia muovi osia vivustossa mitä kepin juuressa on vai löytyykö laatikon kyljestä vielä siirtotankoja? En usko että synkroissa kuitenkaan olisi vikaa ja pikaisella etsimisellä en vastaavaan ongelmaan vastausta löytänyt.
Onko näissä miten paljon kuluvia muovi osia vivustossa mitä kepin juuressa on vai löytyykö laatikon kyljestä vielä siirtotankoja? En usko että synkroissa kuitenkaan olisi vikaa ja pikaisella etsimisellä en vastaavaan ongelmaan vastausta löytänyt.
Kyllä tuo mielestäni on enemmänkin vika kuin ominaisuus.lowmans kirjoitti:tota onkos tuo oikeasti vika eikös se vähän oo noin kun sen pitäiski toimia? tai sitte son jotenki väärin sääjetty tai väljä se kepin systeemi
Monenlaista autoa on vuosien varrella tullut ajettua ja tämä taitaa olla ensimmäinen minkä kanssa on useasti mennytkin kolmonen silmään vitosen sijaan kun keppi ei olekkaan liikkunut tarpeeksi oikeaan reunaan.
Mitenkäs tuota systeemiä pystyy ylipäätänsä säätämään?
En ole mersuihin perehtynyt sen tarkemmin niin on vielä kaikki vähän uutta ja ihmeellistä
Tätä vähän itsekkin epäilen. Kävin tuossa parin samanlaisen keppiä hämmentämässä ja kyllä niissä vaan ihan normaalisti vaihdekaavio toimi eli jotain tuolla vivustossa on pielessä ja sehän selviää ihan tutkimalla. Se tietysti helpottaisi jos joku osaisi hyviä vihjeitä antaa että mitä tuolta normaalisti kuluu ja mistä säätö tehdään? Nämähän nyt tietysti selviää tutkimalla mutta helpottaisi jos tietäisi mistä lähteä liikkeelle.jukkis. kirjoitti:kai sen nyt kuitenki pitäis mennä pääle ihan ku vain pukkaa nelosen pois, keppiä oikeelle ja vitonensilmään, eikais iinä mitään ees taas veivausta pitäis tarvia tehä. oisko vaihe tangot väärin säädetty tai kepin/vaihdetankojen puslat väliät.
Jonkun verran rasvaselta näytti kyllä liikkuvat osat tuolla pussin alla mutta täytyypä kokeilla rasvata lisää. Mitenkäs ja mistä kohdin noi alapuolen säädöt toimii? Vipuja ja tankoja siellä näytti olevan ja jonkinlaisen säätö systeemin olin hahmottavinani mutta käytännön neuvot olisi ihan mukavia, eli mistä vivusta ja mihin suuntaan liikuttamalla tapahtuu mitäkin?keltsi kirjoitti:koitas ottaa kepin nahka ensin irti ja rasvata kapiinin vivusto ensin....ja jos se ei auta niin sitte alapuolen kimppuun.