c n takapään korotus kysymys ja kässäri säädöstä ...

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Vastaa Viestiin
kossuppi
Viestit: 114
Liittynyt: 15.11.2006 0:39
Paikkakunta: kalaj lkso

c n takapään korotus kysymys ja kässäri säädöstä ...

Viesti Kirjoittaja kossuppi »

Millainen homma oisi tiedossa kun haluttaisi farmarin takaperää nostaa jokusen sentin ylemmäs kun roikkuupi vanhuuttaan jo.
Eli jousien alle saa kumeja, ostinkin paksuimmat, jotain 17 mm korottaa, mutta kuullostaa vähänlaiselta..
Auto on esprit malli jossa alunperinkin matalammat jouset lienee. Olen kaoittanut katella alla niitä kumin "nystyröitä" mitä pitäs olla joista pääteltäisi paikallaanolevien paksuutta, mutta e ole saanut sormiini sieltä tuntumaa, joten otin paksuimmat siis mitä sinne saa.

Onko kokemuksia, mitä on espriteissä alunperin ne paksuudeltaan, ja vaikuttaako noi uudet mitään tuolla paksuudella, vai tungenko molemmat sinne väkisin :shock

Millainen homma ne on saada esiin sieltä, tarviiko jousen puristimia, kun ei taida tavalliset puristimet sopiakkaan, pieneltä näyttää jousi . Riittäneekö iskarin irroitus vaikka alapäästään, ja sitten vaan laskee tukivartta, ja saisi jousen pois sieltä - eli mahtuukohan noin ?

Perä on keulaa alempana vähän, vaikkei juuri mitään ole kyydissa , ja tarttis tosiaan jotain tehdä , jousien vaihto varmaan yksi lääke myös , mutta tuo kumihomma voisi olla kokeilemisen arvoinen kuitenkin .
Viimeksi muokannut kossuppi, 14.2.2007 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Millainen homma oisi tiedossa kun haluttaisi farmarin takaperää nostaa jokusen sentin ylemmäs kun roikkuupi vanhuuttaan jo.


Paksummat kumit, jos ei riitä niin jouset ja kumit.
Millainen homma ne on saada esiin sieltä, tarviiko jousen puristimia, kun ei taida tavalliset puristimet sopiakkaan, pieneltä näyttää jousi .


Ei tarvi.
Riittäneekö iskarin irroitus vaikka alapäästään, ja sitten vaan laskee tukivartta, ja saisi jousen pois sieltä - eli mahtuukohan noin ?
Eikäkun tukivarsi sisäpäästä irti, muuta ei tarvitse irrottaa.
Auto nosturilla ja tukea tukivarren alle.
wiimax.fi
kossuppi
Viestit: 114
Liittynyt: 15.11.2006 0:39
Paikkakunta: kalaj lkso

Viesti Kirjoittaja kossuppi »

Jes! IsoKäsi - arvasin että kannattaa kysyä , ettei tee turhaa mustelmia käsiin kun alkaa kokeilemaan . Hyväjuttu .

Samaan vetoon kyseleisin kun laittelin käppäriä jokuaika sitten kuntoon. Takapenkin alla on se vaijerisäätöhomma , ja kuusiokololla kun väänsin, ja päästin irti - varmaan vähän vääräänaikaan tms, niin sieltähän ponkasi ulos semmonen liteä jousivärkki .

Varmaan se lukitus juttu mikä siellä kulemma on. Miten se sinne kuuluu- missään kuvaa siitä osasta ? Se on kuin vanhassa litteessä taskulampun patterissa se pitempi kieli, väännelty vaan monelle mutkalle , siinä vähän kuvausta osasta mikä sieltä ulos tuli .

Käppäri kyllä toimii hyvin ja on säätänyt ilmeisen oikein kireydenkin , muta voishan tuon laittaa paikalleen ja takaenkin kunnolla kiinni ja työkalut pois alta, kun sinne jäivät sitten oottelmaan jatkoa :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä ole käsijarrumekanismista jouset silmille hyppineet. :shock:

Kuva, näkyykö tässä ?
wiimax.fi
kossuppi
Viestit: 114
Liittynyt: 15.11.2006 0:39
Paikkakunta: kalaj lkso

Viesti Kirjoittaja kossuppi »

Eipä taida näkyä , se on tuolla "adjuster " eli no 75 sisällä harmillisesti.
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

hmm, vähän samaa vikaa omassa sport mallin farkussa. Hieman takapää tuntuu olevan matalempi, muuten alusta vaikuttaisi olevan iskussaan. Päteekö tähän sporttimalliin sama juttu, eli paksummat kumit? Tulee nimittäin takajarrulevyjen ja palojen vaihto tässä eteen, niin josko sitä koittais vaihtaa nuokin samalla.
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

mitä työ nostatta takapäätä? :shock:
rälläkkää etupään vietereille vaan 8)
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Noiden kumien paksuuden muuttaminenhan sitten vaikuttaa enemmän kuin kumin paksuuden verran. Jouset on siellä tukivarressa sisempänä, joten todellinen vaikutus jotain ~2x kumin paksuusero.
kossuppi
Viestit: 114
Liittynyt: 15.11.2006 0:39
Paikkakunta: kalaj lkso

Viesti Kirjoittaja kossuppi »

En oo saanut aikaseksi vaihtaa niitä kumeja että ihan on arvoitus vielä miten vaikuttasi.
Saas nyt nähdä tuleeko inspiksiä moiseen operaatioon, kun monenmoista muutakin ilmenee aina vikoja ja kaikkee...
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

202 kosta ei paljoa kumien vaihdolla nostella eikä lasketa, esimerkiksi mulla takapäässä vaikutti ohuimman ja paksuimman kumin välillä vain noin 1.5cm korkeuteen, mulla oli madallusjouset kun tämän huomion tein :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”