Ajettavuus jäällä.

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

Itsehän teen pian radikaalin ratkaisun ja luovutan auton koskisen hellään huomaan niin sais ainakin pois kaikki väljät nivelet sun muut härpäkkeet..
Avatar
teerola
Viestit: 52
Liittynyt: 05.7.2007 7:13
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Onkos koposen auton luikertulu saatu hallintaan?
Itsellä viime talvena samallaisia ominaisuuksia.
Kesällä vaihdettu taakse kaikki tangot ja eteen raidetanko.
Suunnattu sen jälkeen. Nyt tuli taas liukkaat tiet ja vetelee.
Onkos näissä arvoissa jotain joka voisi vaikuttaa?
Oliko se niin että etucamberin säätöön voi laittaa 124:sta säätöpultit?

Suuntausarvot:
Takana (vasen/oikea)
Camber: -1,36/-1,57
Toe: +0,16/+0,21
Edessä:
Castor:+4,45/+4,44
KPI: +11,39/+12,21
Camber:-1,13/-2,09 <--Pitää vielä viritellä säädettävät pultit.
Toe:+0,11/+0,13
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Lisäsin omaani 30 minuuttia aurausta ja ajettavuus parani oleellisesti. Faija totesi ohjauksesta tulleen jäykemmän... Nyt on renkaat aurauksella, eikä harituksella. Hotarin kanssa ravisteltiin renkaita ja raidetangon sisäpäät todettiin väljiksi. Nyt on nekin vaihdettu ja vielä täytyy rattia säädellä suoraan, välykset kuitenkin taas pienenivät.

Täytyy tässä viikolla mitata ne auraukset ihan oikeasti.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

Enpä ole autolle jaksanut mitään vielä tehdä.
"ollu kaikenlaista muuta projektia tulilla.." :)

Jarrupalat vaihtelin taakse ja samalla yritin tutkiskella mahdollisia välyksiä jne mutta ei ainakaan heti tullut vastaan.
Koittais nyt seuraavaksi kiristellä nuo etupyörän laakerit ja varata ammattikoululta aika pyöräkulma tarkistukseen. (20e säätö + tarkistus?)
tmosth
Viestit: 3
Liittynyt: 27.11.2010 19:51

Viesti Kirjoittaja tmosth »

Täälläkin on cee melko mielenkiintoinen ajettava liukkaalla. Katsastuksessa ei havaittu väljää, itse myös tarkistettu ja väljää ei löydy. Täytynee siis pyöränsuuntaukset tehdä. Viime keväänä ne on kyllä tarkistettu ja kaikki pitäisi olla kohdillaan. Onko suositella Jyväskylän suunnalla osaavaa paikkaa säätöihin?
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Itse kun niitä renkaita ravistelee, ei samalla oikein pysty niitä nivelien välyksiä tunnustelemaan.... Ainakaan itse en siinä onnistu. Joku muu kun ravistelee, niin homma muuttuu paljon helpommaksi.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Koittais nyt seuraavaksi kiristellä nuo etupyörän laakerit ja varata ammattikoululta aika pyöräkulma tarkistukseen. (20e säätö + tarkistus?)
Toivotaan ettei muutu kovin paljon huonompaan suuntaan.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

dealer kirjoitti:
Koittais nyt seuraavaksi kiristellä nuo etupyörän laakerit ja varata ammattikoululta aika pyöräkulma tarkistukseen. (20e säätö + tarkistus?)
Toivotaan ettei muutu kovin paljon huonompaan suuntaan.
Äläs ny, saattaahan siellä amiksella olla ihan päteväkin opettaja valvomassa/neuvomassa :lol:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

teppo21 kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Koittais nyt seuraavaksi kiristellä nuo etupyörän laakerit ja varata ammattikoululta aika pyöräkulma tarkistukseen. (20e säätö + tarkistus?)
Toivotaan ettei muutu kovin paljon huonompaan suuntaan.
Äläs ny, saattaahan siellä amiksella olla ihan päteväkin opettaja valvomassa/neuvomassa :lol:
Ja tottakai sitä nyt pitää itse jäädä katsomaan viereen että kaikki sujuu varmasti kaikkien asetusten ja normien mukaisesti. :) :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Neuvo tekijöille miten alusta tarkastetaan, varmista että suuntauslaite on kalibroitu ja sen asennus autoon tehdään kaikin puolin oikein :ope:
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Ja ettei autoa nosteta helmoista, vaan nostopisteistä :justiina:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

No huomennahan sen sitten näkee ainakin toivottavasti. Tarkoitus olis mennä kahdeksalta aamulla amikselle.. :arrow:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Koponen kirjoitti:
teppo21 kirjoitti:
dealer kirjoitti: Toivotaan ettei muutu kovin paljon huonompaan suuntaan.
Äläs ny, saattaahan siellä amiksella olla ihan päteväkin opettaja valvomassa/neuvomassa :lol:
Ja tottakai sitä nyt pitää itse jäädä katsomaan viereen että kaikki sujuu varmasti kaikkien asetusten ja normien mukaisesti. :) :)
Varmaan hyvä idea... Eräällä amiksella pojat hitsasi hitsauspuolen opettajan 124 pohjaa, pakoputkea tms joskus 1980 luvulla ja se syttyi palamaan penkeistä :D Vedellähän se oli sitten sammutettu ;) Ja saattoi olla että hitsaustarve tuli jostain muusta huoltotoimesta joka ensin meni pieleen... Ei enää muista tarkkaan.
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

No nyt on aurauskulmat säädetty.
Edessä heittoa olis vain 1.5 ja takana arvot oli kohdillaan.
Hankala vaan sanoa vielä ajettavuudesta mitään kun tuolla on tollanen myräkkä että hyvä kun tiellä pysyy..
Mesetti
Viestit: 14
Liittynyt: 10.11.2010 20:06
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Mesetti »

Millälailla tuo ohjausiskari vaikuttaa ajettavuuteen.Katselin tuonne alle ja
vaikutti siltä että olis tuo iskari vuotanu öljyjään.Kallishan tuo ei ole mut
taas tulee vastaan se M......net ja muut liikkeet.Minkä merkkinen on suositeltava jos menee uusiksi.
Minulla on vähän sellainen tuntuma että näitä ei saa suoraan kulkemaan millään konstilla kun ovat vähän "vikureita" jo uutena.Mahdoton on normikäyttäjän tietää mitkä renkaat tuohon on ostettava.Rengaskaupat kehuvat kaikki omiaan.Mieli tekis vaihtaa nuo etupään tukivarren sisäpuslat
ja taakse apurungon puslat jäykempiin mutta eipä taida olla saatavana noita
ja tarkkaa faktatietoa ei ole saatavilla.Luulisi täällä oleva Marmoritiskin
asentajia joilla varmasti on tieto tästä ajettavuusongelmasta,vai onko
heitä kielletty neuvojen jakamisesta.Tuntuis että maahantuoja kantais huolta
edustamansa automerkin maineesta jota on totuttu pitämään hyvänä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”