Etupään outo vika

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
Lumikki
Viestit: 27
Liittynyt: 06.12.2010 13:42

Etupään outo vika

Viesti Kirjoittaja Lumikki »

Alkaa ideat loppumaan mikä autooni vaivaa.Kun vaihdoin keväällä kesärenkaat jokka oli sen omilla aluilla alko täristys.Ajattelin et joo..tasapainotukseen pitää mennä vaikka epäilys vanteitten kunnosta heräs ku huomas kuinka raadellut ne on pitkin rotvalleja. Hetken päästä alko tapahtuun..meni etupyöristä laakerit.No ne uusittiin. Meni noin 3000km ja jo taas sai vaihtaa repsikan puolelle pyöränlaakerin.Pistin sen viallisen laakerin piikkiin. Ostin uudet vanteet ja luulin että vika on poistunu. Ravistus onkin mutta mikä helvetti tekee pyöränlaakeriin välyksen??? :shock: Tuskin olen tuhatta ajanu ja jo taas kuuluu jyrinää kurvissa ja on välys. Jännä juttu että välys ei poistu vaikka kiristäs laakerin niin kireelle et huonosti pyörii. Kertokaa nyt mistä tämä voi johtua?! Miten sinne voi jäädä klappi? Auton nivelistä ei kaverin kanssa vikaa löydetty. Ei ole eka auto johon pyöränlaakereita olen vaihellu mutta eipä ole tällästä vastaan tullu ikinä. Nytpä tuli.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laakeriin pitää jättää parin sadasosamillin päittäisvälys tai se ei kestä.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Eihän ne laakerit ole pyörinyt olka akseleilla?
Oletko tarkastunat niiden kunnon!
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Lumikki
Viestit: 27
Liittynyt: 06.12.2010 13:42

Viesti Kirjoittaja Lumikki »

Joo ei niitä laakereita ole kiristetty hampaat irvessä.Testasin vaan sitä välyksen poistumista ja se ei todellaka poistu. Jälkiä ei näy ainakaan missään että olis laakeri leikannu kiinni ja kieppunu mukana kaikki kamppeet. Avaan sen jälleen kerran tässä ja tutkin lisää mitä ihmettä. Alkaa vaan huumori loppumaan kun vikaa ei saa poistumaan. Ideoita otetaan edelleen vastaan mahdollisista vioista.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jompikumpi ulkokooli ei ole ollut knaputeltuna/rässättynä aivan pohjaan?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ja on ihan varma ettei välys ole yläpallossa ?
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2564
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Tai sisempi sisäkooli ei mee pohjaan asti, ei tartte isoa vikaa olka-akselilla...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Lumikki
Viestit: 27
Liittynyt: 06.12.2010 13:42

Viesti Kirjoittaja Lumikki »

Olen tullu tulokseen että vaihdan autoon koko roskan olka akseleinee napoinee päivinee. Toki täytyy tutkia vanhat osat että josko niistä selviäis mikä siä aiheuttaa moisen vaivan. Onko jotain tekemistä sillä että autosta oli etuvanteet raastettu rotvalliin ja pahan näkösiksikin viä ja pahaan kuntoon.Mene ja tiiä siitä mutta kattotaa jos ens viikolopu jälkee ois vähä visaampi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”