Etupäässä kolisee,,,,

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Etupäässä kolisee,,,,

Viesti Kirjoittaja nehe »

Mikähän menny keulassa väljäksi,kun semmone pieni kolina kuuluu,kun kylillä ajelee epätasaista tietä :?
olikos noissa joku vaki paikka joka kuluu ja pitää ko ääntä,,,,
vehjashan se 202 sedani ja 96 mallinen :wink:
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Vakaajatangon puslat on yksi ehdokas. Raidetanko klunksahtelee myös kuuluvasti väljänä.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

ou812 kirjoitti:Vakaajatangon puslat on yksi ehdokas. Raidetanko klunksahtelee myös kuuluvasti väljänä.
joo tuota raijetankoo itekki vähä mietin,mut ei ainaka ulommis ollu väljyyttä
jumpe ku kerkeis vähä tutkia tarkemmin :?
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Mictian
Viestit: 7
Liittynyt: 16.1.2012 18:58

Re: Etupäässä kolisee,,,,

Viesti Kirjoittaja Mictian »

Omassa -99 c220 farkussa kolisi etupää, syyksi paljastui loppupeleissä katkennut etujousi, ~1/3 kierrosta oli alapäästä luovuttanut, joka sitten kolisi töyssyissä.
Ei sitten katsari moista viime keväänä löytänyt, vaikka erikseen pyysin tutkimaan alustan...
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 975
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

ylätukivarsi :nocando: 10min homma vaihtaa jos väljä.
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mulla on tossa omassani ylätukivarret väljät ja se ei kolista suoraan ajettaessa mutta sitten kun kääntää ohjauksen melkeen klinkkuun niin rytisee aika pahasti.
Kannattaa tarkistaa alusta ennen kun vaihtelee osia summissa :wink:
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

Itsellänikin kuuluu kolinaa oikeasta etukulmasta, mutta eipä tuo nyt niin ole haitannut. Alapallon sinne olen vaihtanut viime katsastukseen.
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

No nyt onkin jo sitten vierähtänyt tovi tuosta viime viestistä, ja kolina hakeminen on pahentunut aikalailla.

Raidetangossa yksi pusla ikävän väljä. Ja kun tuossa renkaita vaihdellessanin huomasin että toisellakin puolella pientä väljyyttä havaittavissa.

Jos vaikka kokeilis hakea mätänetistä uuden raidetangon ja päät näin alkuun tuonne.

E: Nyt on vaihdettu raidetanko.
Nyt pitäis selvittää että mistä johtuu oikean puolen jarrulevyn väljyys.?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Pyöränlaakeri tai ylätukivarsi?
Jos välys häviää jarrua painettaessa niin veikkaisin pyöränlaakeria.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jolle kirjoitti:Pyöränlaakeri tai ylätukivarsi?
Jos välys häviää jarrua painettaessa niin veikkaisin pyöränlaakeria.
Pyöränlaakeri kyllä ulisee niin paljon ennen klonksumista ettei se se voi olla... :roll:

Puslat vakaajassa klonksunut monesti kuten jo edellä mainittu.
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

AK47 kirjoitti:
jolle kirjoitti:Pyöränlaakeri tai ylätukivarsi?
Jos välys häviää jarrua painettaessa niin veikkaisin pyöränlaakeria.
Pyöränlaakeri kyllä ulisee niin paljon ennen klonksumista ettei se se voi olla... :roll:

Puslat vakaajassa klonksunut monesti kuten jo edellä mainittu.
Joo laakerit kiristelinkin sopivalle kireydelle. Taitaa se välys olla siellä ylätukivarressa. Vakaajan puslatkin olis kontis että ei muuta kun vaihdella pois.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

AK47 kirjoitti: Pyöränlaakeri kyllä ulisee niin paljon ennen klonksumista ettei se se voi olla... :roll:
Kuulalaakerin tapauksessa yleensä näin. Kartiorullalaakeri voi olla vallankin löyhällä pitämättä sen kummempaa ulinaa. Etupyörän rullalaakerithan näissä voi rasvata ja kiristää jos muuten ovat ehjiä, mutta takana väljä laakeri on aina mennyttä. Ainakin lankun tapauksessa tuon kuula-/rullalaakerin eron monesti huomaa. Farmarin takalaakeri (rulla) voi olla aivan loso eikä ulaja yhtään, sedanissa kuulalaakeri mekkaloi rikkinäisenä vaikkei olisi vielä pahasti väljäkään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”