MB C 220D vm.98 takapää hakee "heittelehtii"

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Vastaa Viestiin
jukka p
Viestit: 2
Liittynyt: 16.12.2012 20:16

MB C 220D vm.98 takapää hakee "heittelehtii"

Viesti Kirjoittaja jukka p »

Elikkäs tämmönen MB C 220D vm.98 lähtee heittelehtimään tasaisella kaasulla,moottorijarrulla,jarruttaessa ehkä ei niinkään kiihdyttäessä.Pelkääjän puolen takarengas kuluu ulkolaidalta. Perä hakee hiljaisessakin ajossa mutta sen vielä kestää mutta max.nopeus tällä autolla on talvikelillä varmaan 80kmh.todella rasittava ajaa kun menee lintassa jatkuvasti! :(
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: MB C 220D vm.98 takapää hakee "heittelehtii"

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jukka p kirjoitti:Elikkäs tämmönen MB C 220D vm.98 lähtee heittelehtimään tasaisella kaasulla,moottorijarrulla,jarruttaessa ehkä ei niinkään kiihdyttäessä.Pelkääjän puolen takarengas kuluu ulkolaidalta. Perä hakee hiljaisessakin ajossa mutta sen vielä kestää mutta max.nopeus tällä autolla on talvikelillä varmaan 80kmh.todella rasittava ajaa kun menee lintassa jatkuvasti! :(
Mulla oli tuollaista samanoloista vaivaa c36:ssa.

Kokeiltiin etsiä välyksiä ja vaihella renkaitakin. Ei apua.

Etulaakereissa oli pieni välys alkanut tulla ja niitä kiristettiin, raidetangon päät vaihettiin ja ohjauksen iskari. Tais olla että oli tuore raidetangon keskiosakin laitettu. Ohjaus siis välyksetön.

Suuntasin sitten itse etutassut tosi pienelle auraukselle ja tuntui että ois parantunut jopa. Tuoretta oli myös alapallot ja takana narinat ja yhdet tukivarret. Suurempia välyksiä ei kukaan keksinyt enää mutta ei siitä talviautoksi oikein hyvää saanut. Etuvakaajan kumeissa oli välystä ja ne vaihdettiin kanssa mun aikana. Kesällä meni ihan kivasti.

Ei kai siinä muu auta kun aloittaa vaihtamaan palikkaa siitä mistä isoin välys löytyy. Ja tietty katsella pyöränkulmat.

Pelkääjän takakumi kuluu monestikkin takavetomersuissa eniten jostain syystä???
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Pyöräkulmat sieltä ainakin on pielessä, sojottaako se ulkoreunasta kuluva rengas etureunastaan ulospäin eli harittaako?
Vaikuttako kaasun painelu kulkusuuntaan? Tarkistas ainakin auraustangot takaa ja samalla sitten kaikki muutkin samalla eli naririnanivelet takaa ja sitten etupäästä kaikki eli ainakin raidetangonpäät, alapallot ja alatukivarren puslat.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Niin ja sitten 4-pyöräsuuntaus jossain asiasta ymmärtävässä paikassa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jolle kirjoitti:Pyöräkulmat sieltä ainakin on pielessä, sojottaako se ulkoreunasta kuluva rengas etureunastaan ulospäin eli harittaako?
Vaikuttako kaasun painelu kulkusuuntaan? Tarkistas ainakin auraustangot takaa ja samalla sitten kaikki muutkin samalla eli naririnanivelet takaa ja sitten etupäästä kaikki eli ainakin raidetangonpäät, alapallot ja alatukivarren puslat.
Tossa on ymmärtääkseni se ilmiö että tasakaasulla vetelee mutta jos antaa pikkuisen kaasua niin asr tai ets pyrkii oikasemaan menoa. Kaikissa ei saa asr tai ets pois napista.
Viimeksi muokannut AK47, 18.12.2012 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Missä kunnossa ne takakelkan kumit on, vaihdon jälkeen minulla kulku parani tuomattavasti.
Kun sinua provosoidaan, älä provosoidu.
jukka p
Viestit: 2
Liittynyt: 16.12.2012 20:16

Viesti Kirjoittaja jukka p »

kiitoksia kaikille neuvoista,täytynee ruveta remppaileen sitte vaan...on tää hyvä sivusto ku heti jelpataan monelta suunnalta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”