W 202 farkkuun taakse tanakampaa vieteriä

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Vastaa Viestiin
Janne*L
Viestit: 4
Liittynyt: 16.3.2013 23:57

W 202 farkkuun taakse tanakampaa vieteriä

Viesti Kirjoittaja Janne*L »

Morjesta!

Asiaa on täälläkin käsitelty jo joskus, mutta nyt kun asia olisi omalla kohdalla ajankohtainen, niin eipä sitä sitten löydy (puusilmä) :roll:

Ajatus olisi kesän aikana pikkusen päivittää tuon vanhan uskollisen sotaratsun w202 farkun alustaa, kun rupeaa tuo 17 vuotta ja reilut 360tkm maanteitä näkymään tuossa kulkuasennossakin :D

Niin sellaista vain varmistelin, ennen kuin lähden kauppaan, että tuommosen w124 korisen taka jouset sopivat tuohon w202.seen? ja oliko niillä vielä väliä, että onko sedanin vaiko farkun? Reilu korotus tuolle perälle ei ole pahitteeksi, pikemminkin suotavaa 8) Mitä enemmän, niin parempi :D
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Minä laitoin omaan kaksnollakakkoseen 124 sedanin vakiojouset taakse ja kolmosen kumit lisäksi. Kaaren ja renkaan pinnan välissä noin 10cm tilaa... Puoli kierrosta lyhensin ja ykkösen kumit paikoilleen niin siten sain perän normaali korkeudelle, jousitus on sopivan jäykkä.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Janne*L
Viestit: 4
Liittynyt: 16.3.2013 23:57

Viesti Kirjoittaja Janne*L »

Selvä homma, tämä selkeytti jo ajatuksia kummasti 8) Suuri kiitos!
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Miksi sinne pitää 124 jouset tunkea? Eikös tule tarpeeksi korkea ja kova kun laittaa 202 vahvistetut jouset sinne? Sitten vielä iskarit mallia taksi niin täryjyrä on valmis :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pilallehan ajo-ominasuudet menevät kun jousitusta korotetaan huomattavasti, mutta se ei liene tässä olennaista.
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

mulle tuli sillon s202 bilsteinin kaasu iskarit taakse,eipä tuo muuta tarvinu..
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Janne*L
Viestit: 4
Liittynyt: 16.3.2013 23:57

Viesti Kirjoittaja Janne*L »

Puolustus pyytää puheenvuoroa!

Tuo ajatus lähti siitä, kun muistelin tosiaan jossain lukeneeni jonkun tehneen kyseisen operaation ilmeisesti ainakin kohtuullisilla tuloksilla :D

Voihan tuo tosiaankin olla hiukan radikaali ja tömäkkä ratkaisu, pitää jatkaa vähän tutkailua.. Nuo vahvistetut originaalit voisivat olla kyllä varteenotettava vaihtoehto, tavaraa on yleensä kyydissä ihan riittävästi ja kärrykin on kohtalaisen usein perässä 8)

Ja mitä niihin ajo-ominaisuuksen menettämiseen tulee.. niin eipä tuon kyseisen auton kohdalla niitä enää voi vähempää olla :lol: Sen verran lullamainen ratkaisu kyllä on kyseessä, että menisi helposti vanhemmastakin jenkkiautosta :D

No joo, mutta toivottavasti kukaan ei nyt tästä polttanut hihojaan, tarkoitukseni oli vain vähän ottaa näistä asioista selkoa. Eli No hard Feelings!? :D
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Janne*L kirjoitti:Ja mitä niihin ajo-ominaisuuksen menettämiseen tulee.. niin eipä tuon kyseisen auton kohdalla niitä enää voi vähempää olla :lol: Sen verran lullamainen ratkaisu kyllä on kyseessä, että menisi helposti vanhemmastakin jenkkiautosta :D
Sitten siitä on jotain alustasta kulunut loppuun tai hajalla. Ehjänä se on ihan riittävän jämäkkä peli ajaa vakiokorkuisenakin. Meillä on taloudessa tollanen jenkkiautokin, eikä näistä kyllä voi puhua edes samana päivänä tuossa mielessä...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kannattaa laittaa paikat kuntoon jos on huono ajaa :wink:
Janne*L
Viestit: 4
Liittynyt: 16.3.2013 23:57

Viesti Kirjoittaja Janne*L »

onre kirjoitti:
Janne*L kirjoitti:Ja mitä niihin ajo-ominaisuuksen menettämiseen tulee.. niin eipä tuon kyseisen auton kohdalla niitä enää voi vähempää olla :lol: Sen verran lullamainen ratkaisu kyllä on kyseessä, että menisi helposti vanhemmastakin jenkkiautosta :D
Sitten siitä on jotain alustasta kulunut loppuun tai hajalla. Ehjänä se on ihan riittävän jämäkkä peli ajaa vakiokorkuisenakin. Meillä on taloudessa tollanen jenkkiautokin, eikä näistä kyllä voi puhua edes samana päivänä tuossa mielessä...
Kaikenlaista kremppaa,kipuilua ja klopajointia löytyy kyllä, asia on tiedossa :D Ne onkin tarkoitus tuossa ensin laittaa kuntoon ja samalla sitten kun paikat on auki, niin touhuta vähän noiden jousienkin kanssa 8) Ja mitä noihin jenkki peleihin tulee, niin löytyypä niitä täältäkin päin, tuo letkautukseni oli hiukan ehkä turhan mahtipontisuutta hamuava, sori

Jos olisin yhtään enemmän herkemmin hermostuvampaa sorttia oleva kaveri, niin voisin jopa kohta ruveta kiroamaan ja katumaan itsekseni omassa mielessäni tätä viestiketjun aloittamista. Mutta enhän minä voinut tietää, ettei täällä porukka katso suopeasti muita kuin madaltajia :lol: Mutta loppujen lopuksi kiitän itseäni siitä, etten kerinnyt tuolla missään kori osiolla kirjoittelemaan omia mielipiteitäni C ja E mallien maalausten laadusta ja yleisestä ruosteettomuudesta... Kun se taitaa olla joillekin kanssa aikas herkkä aihe..

Ja hei ihan oikeasti! Tuo edellä oleva oli sitten tarkoitettu kevennykseksi, eli se oli täyttä huumoria :D
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Joo ei tää W202-mursu mikään pyhä lehmä ole, mietin vaan että miten tuo ny voi olla niin "löllö" kun on se kuitenki tämän talouden autoista se jämäkin. :wink:

Ja ruostuuhan ne. Tossa omassa on etuovien reunat aika surullista kamaa jo, ja muualtakin alkaa pilkistelemään.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Et sinä ainua korottaja ole, Rouvan 200D tuli varustettua vereksillä sproingeilla ja nelosen kumeksilla joka nurkalle, arvon siipalla kun ei ole juuri tapoina himmailla hidastetöyssyihin :kuski:

Ajo-ominaisuudet tuli Rouvan kiesistä kuntoon kun käytti a-sian tuntevalla pajalla :) Toki tämä vaati paikallistalouden rahallista tukea, mutta uskoisin että kunnan torille valmistunee siittä hyvästä näköispatsas päivänä minä hyvänsä 8) tai ainakin kunnialaatta kunnantalon päätyseinään :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Minäkin nostin rouvan autosta keulaa liki kymmenen senttiä. Hyvä tuli,ei huonontunut ajettavuus,oikeastaan parani, kun ei joka routaheiton takia tarvi pysähtyä. Tässähän oli madallettu vain keulaa, peräkkäin ollessa normikorossa.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”