Narinahelat

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Vastaa Viestiin
Henry.V
Viestit: 20
Liittynyt: 19.11.2014 17:31
Paikkakunta: Iisalmi

Narinahelat

Viesti Kirjoittaja Henry.V »

Onkos nuitten narinahelojen vaihto paikallaan irroittamatta pyörännapaa minkälainen homma? Tarvitseeko jotain ns. `erikoistyökaluja` vai onnistuuko ihan lämmittämällä ja jonnii sortin ulosvetäjällä?
W124 250d vm-88
W124 230 vm-87
W202 200d vm-94
W210 220cdi vm-01
W210 320 vm-97
W210 320 vm-97
W202 220d vm-97
S211 220cdi vm-06 (ohjelmoitu)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Enpä ole koskaan irrottanut pyrännapaa noiden vuoksi, enkä käyttänyt erikoistyökalua tai ulosvetäjää W202 narinaheloissa. Lämmitys ja lyömällä pois ja uudet paikalleen.
oulaistenliikenne.fi
Henry.V
Viestit: 20
Liittynyt: 19.11.2014 17:31
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Henry.V »

Hyvä tietää. Eiku takomaan vaan.
W124 250d vm-88
W124 230 vm-87
W202 200d vm-94
W210 220cdi vm-01
W210 320 vm-97
W210 320 vm-97
W202 220d vm-97
S211 220cdi vm-06 (ohjelmoitu)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suojakumi helasta pois ja sopiva holkki ulkokehälle ja siihen vasaralla. Lujasti, värkkääminen ei riitä 8)
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

dealer kirjoitti:Lämmitys
Suuresti en alkais kynkkää lämmittämään, ainakaan millään kaasutoholla tms. Vai mitenkäs se kynkkä karkastaan takasin oikeaan lujuuteen?

Joko pelkästään lyömällä tai oikealla työkalulla vanha pois ja uusi tilalle :ope:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

En oo yhtäkään vaihtanut ilman kunnon työkalua, enkä vaihda. Ei jaksa hakata
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Minä oon sekä jaksanu takoa (nopeempi jos ei oo lujassa) :lol:

että vedellä noilla klannin holkeilla, yleensä enempi vaihtelen näillä. :wink:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Hakkaamalla muka hytikka sylinteriä nopeempi? Epäilen
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kerran katsoin vierestä, kun yksi tekijämies vaihtoi narinaniveliä (oululaiset tuntee Saulin). Kyllä vaihtui niin nopsaan, että itelläkin tuli hiki. Se oli tehnyt hommaan työkalun muistaakseni 124:n etuiskarista. Taisi vajaaseen tunteroiseen vaihtua kaksi narinaniveltä ja etualapallo – senkin irrotukseen oli säätövasaran lisäksi työkalu, joka oli tehty vauhtipyörästä ja putkesta. Pallon asennus meni sitten virallisemmalla puristimella.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Nehän menee juu klannin hytikka sylinterillä yhessä hujauksessa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

745 kirjoitti:kaasutoholla
Googlen kuvahaku antoi tulokseksi veikeän näköisiä laitteita. Ainakaan ensimmäisistä noin sadasta kuvasta ei löytynyt mitään sentapaista että olisin missään autokorjaamolla nähnyt (täällä pohjoisessa)

Yksi tutunnäköinen laite löytyi, juuri tällaisella sytyttelin jahtitouhuissa nuotiot viime syksynä
Kuva
Cool Hand Saku kirjoitti:Minä oon sekä jaksanu takoa (nopeempi jos ei oo lujassa)
että vedellä noilla klannin holkeilla, yleensä enempi vaihtelen näillä.
Näinpä, ja esim. 211 onkin erilainen rakenne vaikka hela on sama.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

dealer kirjoitti:
745 kirjoitti:kaasutoholla
Googlen kuvahaku antoi tulokseksi veikeän näköisiä laitteita. Ainakaan ensimmäisistä noin sadasta kuvasta ei löytynyt mitään sentapaista että olisin missään autokorjaamolla nähnyt (täällä pohjoisessa)

Yksi tutunnäköinen laite löytyi, juuri tällaisella sytyttelin jahtitouhuissa nuotiot viime syksynä
Kuva
Cool Hand Saku kirjoitti:Minä oon sekä jaksanu takoa (nopeempi jos ei oo lujassa)
että vedellä noilla klannin holkeilla, yleensä enempi vaihtelen näillä.
Näinpä, ja esim. 211 onkin erilainen rakenne vaikka hela on sama.
Lähinnä tämmöstä tarkoitin

Kuva

Tai tämmöstä

Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”