Umpion irroitus / lasin vaihto

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Umpion irroitus / lasin vaihto

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Elikkä olisi 202 -98 umpion irroitus ja sitten lasin vaihto.

Umpioita ainakin Bosch tai Valeo.

Ohjeita ja vinkkejä otetaan vastaan :D

En vielä ole hakenut Haynesia mutta käyn sen koukkaamassa kirjastosta jos löytyy.

Kiitos ja kumarrus kaikille helppiä antaneille :)
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Umpion irroitus / lasin vaihto

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Smuge kirjoitti:Elikkä olisi 202 -98 umpion irroitus ja sitten lasin vaihto.

Umpioita ainakin Bosch tai Valeo.

Ohjeita ja vinkkejä otetaan vastaan :D

En vielä ole hakenut Haynesia mutta käyn sen koukkaamassa kirjastosta jos löytyy.

Kiitos ja kumarrus kaikille helppiä antaneille :)
Umpio lähtee irti ilman ihmeempää purkamista. Ne isommat ruuvit ylhäällä ja pikkuruuveja kummallakin sivulla. Vilkku ensin pois.

Uutta lasia vaihtaessa itse käytin vanhoja klipsuja kun pelkäsin että uus lasi halkee kun uudet oli niin jäykkiä menemään paikalleen.
Mulla oli valeo umpio jossa kaksi pyöreää kantta polttimoille.
Avatar
Raatokärppäne
Viestit: 10
Liittynyt: 09.10.2011 19:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Raatokärppäne »

Omassa Valeot, lukee pienellä lasissa. Helppo homma oli vaihtaa. Ittellä meni persiillee ku jäi kosteutta toiseen umpioon (lasi oli halki) ja se sitte huurustu umpeen. Laiskuuttani ajelin pari viikkoa ja kyllä se sitten kirkastui.
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Elikkä homma tehty ja hyvin onnistunut :)

Ohjeet:

1. Irroita vilkku
2. Lampunpesijänvarsi irti : juuressa muovi joka kääntyy ylöspäin. alla 10mm mutteri ja vartta kun pyöräyttää lähtee helposti irti.
3.Alalista kiinni 2:lla ristipääruuvilla molemmistapäistä. alla myös kuminen tiiviste.
4.Lamppu kiinni 3:lla 8mm ruuvilla yksi päällä 2 sivuilla. (syylärin luona oli pienen kannen alla jonka runko oli imuilmankanava(diesel) + yksi ristipää vilkunluona listan ruuvin lähellä.
5. Ottaa lamppua eteenpäin ja vilkun lähellä alhaalla yksi sähköliitin (valot) ja maskin puolella toinen(pyyhkijänm.) joka lähtee ensin moottorinsuuntaa/taaksepäin työntämällä niin saa helpommin irti.
6. Kaksi alipaineletkua kiinni jotka lähtee helpommin ottamalla sen 90asteella olevan liittimen KANSSA irti KUIN letkua repimällä kun ovat niin suunniteltu irroitettavaksi !
7.Umpiossa ylälaidassa tiiviste kiinni muovissa joka 3:lla kohdalla kiinni umpion rungossa
8. Klipsut irti ruuvimeisselillä helposti.
9.Lasin jämät irti RAUHALLISTI tiivisteen ympäristä.

(9.) Otin tiivisteen rauhallisesti irti ja puhdistin varovasti sen siruista oli ihan hyvässä kunnossa ja umpion myös ravistelin ylimääräisistä palasista ja puhdistin kromipinnat äärimmäisen varovasti ja pysyivät ehjinä.

10.Tiivistepaikoilleen jos teit edellisen. Uusi lasi kiinni ja klipsut ihan sormineen.

11. Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä :)

Itse suihkin rost-offia liittimiin ja huomasin ainakin pyyhkijän liittimen oman olleen hyvin hapettunut. Helpottaa jos kaksi ihmistä joista toinen kannattelee umpiota. Polttimot on hyvin kannattavaa vaihtaa samalla ;)
Korjatkaa jos on korjattavaa, näin työtä muistelin.
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1590
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Kannattaa hommata suosiolla uudet tiivisteet, satavarmasti alkaa lasi kostumaan sisäpuolelta.
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 kori”