Bensaletku vuotaa..

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Erkkisusi
Viestit: 60
Liittynyt: 05.12.2007 13:17
Paikkakunta: Tampere

Bensaletku vuotaa..

Viesti Kirjoittaja Erkkisusi »

Bensa letkussa halkeama... siis siä taitoskohdassa semmosen koriliittimen alla... otin liittimen pois ja taivutin niin aika huolellinen halkeama...
Viimeksi muokannut Erkkisusi, 13.8.2019 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Erkkisusi
Viestit: 60
Liittynyt: 05.12.2007 13:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Erkkisusi »

mietin että jos pistäs poikki siitä kohtaa ja jatkais kumilla... kun se on niin lähellä pumppua... sit kansi kiinni ja omaiset on nähny...
Erkkisusi
Viestit: 60
Liittynyt: 05.12.2007 13:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Erkkisusi »

No nyt se sit katkes pitemmältä matkalta.... eli ilmeisesti siitä kohtaa mistä sukeltaa sinne muovien alle?...vai mihin sit menee...mites sinne pääsee käsiksi? Oisko missään kuvia miten se kulkee koko järjestelmä....
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eikös tuossa toimisi välissä ihan vaan liitosnippa + klemmarit? Sillä oletuksella tietty että letku ei ole ihan wetabixiä, vaan nirhautunut muusta syystä?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

En nyt millään muista minkälaiset "letkut" 202:ssa on, mutta tuosta halkeamisesta pidemmältä matkaa tulee mielikuva, että ne on niitä mustia nylonisia...vai mitä muovia nyt onkaan, mutta alunperinkin ns. kovaa muoviputkea?

Sellaisen kestävä korjaaminen kovettuneeseen putkeen voi olla mahdotonta, eli uutta putkea vaan niin pitkälti että tulee ensimmäinen liitos vastaan. Pneumatiikka (sinisillä) putkilla rakentelevat jokkis ym. rallivehkeissä bensalinjoja, mutta onko se laatu oikeaa siviiliautoon?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Erkkisusi
Viestit: 60
Liittynyt: 05.12.2007 13:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Erkkisusi »

kyllä noi ihan metallia on veikkaan kuparia.
Erkkisusi
Viestit: 60
Liittynyt: 05.12.2007 13:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Erkkisusi »

lähinnä nyt se ongelma kun ei tiedä mitä alustasta pitäs irrotella että pääsisjostain kohtaa uudelleen jyvälle missä se kyseinen putken pää menee kun se katkes sinne reijän suulle mistä se sukeltaa sinne muovien alle...
Erkkisusi
Viestit: 60
Liittynyt: 05.12.2007 13:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Erkkisusi »

Loppu kiinnostus pohjolan tallin lattialla makaamiseen..tilasin ajan pajalle... kuulemma satasen molemmin puolin tulee kustantaan..
Erkkisusi
Viestit: 60
Liittynyt: 05.12.2007 13:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Erkkisusi »

Nyt on sit tilanne se että vein ihan pätevälle pajalle, laskussa oli että 20cm kumiletkua ja klemmarit sun muut... eli varmaan oli sen verran suodattimelta jatkettu kumilla... no ajelin siinä jonkun 30km ja sen jälkee. sammu ja bensaa tulee katuun... hinaus samalle pajalle ja tarina jatkuu.. onneksi ei levinny minnekkään pitemmän taipaleen varteen vaan 500m päähän korjaamosta...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Erkkisusi kirjoitti:Nyt on sit tilanne se että vein ihan pätevälle pajalle, laskussa oli että 20cm kumiletkua ja klemmarit sun muut... eli varmaan oli sen verran suodattimelta jatkettu kumilla... no ajelin siinä jonkun 30km ja sen jälkee. sammu ja bensaa tulee katuun... hinaus samalle pajalle ja tarina jatkuu.. onneksi ei levinny minnekkään pitemmän taipaleen varteen vaan 500m päähän korjaamosta...
Vieläkö koet että paja oli/on pätevä?

Bensa ja jarrulinjat kannattaa korjata niin että on vähintään alkuperäisveroinen tai parempi. Suomalaisten "tein itse ja säästin" on tässä kohtaa ihan väärä lähestymistapa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Erkkisusi
Viestit: 60
Liittynyt: 05.12.2007 13:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Erkkisusi »

AK47 kirjoitti:
Erkkisusi kirjoitti:Nyt on sit tilanne se että vein ihan pätevälle pajalle, laskussa oli että 20cm kumiletkua ja klemmarit sun muut... eli varmaan oli sen verran suodattimelta jatkettu kumilla... no ajelin siinä jonkun 30km ja sen jälkee. sammu ja bensaa tulee katuun... hinaus samalle pajalle ja tarina jatkuu.. onneksi ei levinny minnekkään pitemmän taipaleen varteen vaan 500m päähän korjaamosta...
Vieläkö koet että paja oli/on pätevä?

Bensa ja jarrulinjat kannattaa korjata niin että on vähintään alkuperäisveroinen tai parempi. Suomalaisten "tein itse ja säästin" on tässä kohtaa ihan väärä lähestymistapa.
Koen pajan olevan enemmän kuin pätevä, vaikka heillä on töitä ihan hemmetisti ottivat auton heti seuraavana päivänä uudelleen nosturille, kävi ilmi että eri letku oli haljennut eri paikasta, eli ei liittynyt mitenkään heidän aikaisempaan työhön... no vaihtoivat sen eivätkä meinanneet huolia rahaa uudesta työstä ollenkaan... annoin 15e osista... ja paja ei oo mitenkään siis tuttu mulle...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 kori”