Tere.
Isäukon autossa seuraavaa probleemaa:
Ei lataa.
Tähän mennessä tehty autosähkökorjaamolla:
Penkitetty laturi = toimii hyvin.
Akku tsekattu = toimii hyvin.
Mitattu mahdollisia virtavuotoja = ei havaittu merkittäviä.
Herätevirtapiuhan meinasi vaihtaa laturilta mittaristolle kokonaan uuteen = mittausten jälkeen havaittu, että sekin ehjä.
Päättelee sähkömies, että mittaristolla on vika. Herätevirta siis menee mittaristolle asti.Arveli, että koko mittaristo vaihdettava.
Mitäpäs raadi mieltä?
C250TD-97 ei lataa
Lisäystä edelliseen:
Kävin juuri tsekkaamassa autoa, niin:
Latauksen valo ei syty mittaristoon ollenkaan, ei edes ennen starttausta.
Kun käynnistän auton, niin akunnavoista jännite nousee 13,8volttiin. Valot kun laittaa päälle tipahtaa 13.6 volttiin.
Eli lataa siis jotain, ainakin nyt...mutta ei tarpeeksi...
Kävin juuri tsekkaamassa autoa, niin:
Latauksen valo ei syty mittaristoon ollenkaan, ei edes ennen starttausta.
Kun käynnistän auton, niin akunnavoista jännite nousee 13,8volttiin. Valot kun laittaa päälle tipahtaa 13.6 volttiin.
Eli lataa siis jotain, ainakin nyt...mutta ei tarpeeksi...
Minä en ymmärrä noiden laturin "penkitysten" idean päälle, siinähän se on penkissä valmiina autossa kiinni ollessaan ja voi mittailla ja tutkia missä vika on.
Laturin herätevirta kulkee joko laturi - mittaristo - sulake tai -97 alkaen laturi - mittaristo - relemoduli - sulake. Siis uudemmissa joissa on vänkärin puolella relemoduli niin käy mutkan sieltä kautta.
Laturin herätevirta kulkee joko laturi - mittaristo - sulake tai -97 alkaen laturi - mittaristo - relemoduli - sulake. Siis uudemmissa joissa on vänkärin puolella relemoduli niin käy mutkan sieltä kautta.