Tosi outo sähköonkelma. (liittyy lämmönsäätöön)

Vastaa Viestiin
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Tosi outo sähköonkelma. (liittyy lämmönsäätöön)

Viesti Kirjoittaja Jube »

Purin tänään 202:sta puskurit, ovenkahvat ja oven alalistat irti ku auto menee huomenna maalaamolle "facelift" maalaukseen, eli kaikki mustat osat maalataan korin väriseksi.
Tämän jälkeen ei enää puhaltimen moottori toiminut ollenkaan ja ilma mitä ajoviimalla tuli sisälle suuttimista oli tulikuumaa :twisted:

Mitähän tuossa nyt tapahtui? Eihän noiden osien lähelläkään mene mitään mikä voisi liittyä tuohon lämmönsäätöön?

Sulakkeet on ehjät!
Tosin jos joku tietää mikä sulake tuolle systeemille on niin kertokaa ku katoin sulakkeet vain silmällä (otin tietty irti ne), mutta voihan se olla niinki palanu että näyttää ehjältä...

Niin ja ilmastoitu auto on kyseessä. Manuaali ilmastoinnilla!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

No lähinnä tulee mieleen ulkolämpötila-anturi joka on monesti etupuskurissa.
Viimeksi muokannut Jarno.V, 14.6.2006 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Jarno.V kirjoitti:No lähinnä tulee mieleen ulkolämpötila -anturi joka on monesti etupuskurissa..
Otin sen vaan irti puskurista ja sielä se roikkuu keulassa. Johto on kiinni!

Jos tuo anturi meni paskaksi niin sillonko ei puhalla mitään?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

No juu kyllä sen sitte pitäs toimia, mutta ei oikein muu nuista juuri vaikuta lämmönsäätöön.
Oisko tullu joku ihan muu vika?
Jos ei kulje niin kromaa se.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Jarno.V kirjoitti:No juu kyllä sen sitte pitäs toimia, mutta ei oikein muu nuista juuri vaikuta lämmönsäätöön.
Oisko tullu joku ihan muu vika?
No ihme homma jos samalla tuli ku hallille mennessä toimi, tullessa ei huonostikkaan :evil:

Mikä vois olla se muu vika?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Henkimaailman vehkeitä, mutta jos malttaa varttua että saat takaisin nippuun sen... :lol:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

siis ihan täyttä mutua,mutta mietin jos se ulkotilalämpöanturi on viimassa...ja siksi sitten tunkee lämmintä sisään...kun esim 100 ajettaessa 20 asteinen ilma tuntuu 0 asteiselta...mutta siis ihan mutuna heitin...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

:D Eipä se viima mitään vaikuta, lämpötila ei viimassa muutu. Ihmisen iholle taas viiman vaikutuksesta laskeskeltu erilaisia taulukoita miten pakkanen puree. Pitää olla haihdutusta kun sovelletaan niitä. :roll:
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Ei vaikuta viima ei. Siksi se iholla tuntuu kylmältä koska siitä haihtuu nestettä. Ei kait se muutenkaan mitenkään vaikuta koko mittari.

Tuo lämmönsäätöyksikön laukeaminen taitaa olla niitä W202 tyyppivikoja. Sattui vaan samaan kohtaan kuin osien riisuminenkin. RDD taisteli ihan justiinsa saman systeemin kanssa, siitä on ketjukin jossain.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

no mutua se olikin... :roll:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jube kirjoitti:Otin sen vaan irti puskurista ja sielä se roikkuu keulassa. Johto on kiinni!

Jos tuo anturi meni paskaksi niin sillonko ei puhalla mitään?
Oliko se anturi tämän tyylinen? Toimiiko se mittaristossa oleva ulkolämpötilen mittari. Jos se näyttää järkeviä lukemia, niin sitten tuokin anturin pitäisi olla oordningissa. Pitäisikö tuon edes vaikuttaa ilmastointiin. :?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

kun ollaan kerran vauhtiin päästy tässä asiassa niin mietin kun moottoripyöriin myydään mukitelineitä ja siinäkin mainostetaan että juomat pysyy kylmänä...samaa taktiikka on käytetty kun on lähdetty ralleihin niin on mopon keulaputkien väliin teipattu pakkausteipillä sixpäckkejä.Kovimmalla jätkällä on ollu kolme ja vähän vähempi koviilla vaan kax...ja juomat kuulemma oli näutinto lämpöösiä perillä...

siis haihtuuko kalja pullosta korkinvälistä nestettä?vaiko lasiko hikoilee?mää en tiijä.... :shock: :shock:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No arvaillaanpa nyt sitten.Onkos ovenkahvoissa lukon lämmitystä :roll: Johdot oikkarissa.Otitkos peilejä irti,niistä lämmitysjohdot solmussa..ää,ei nuo voi mitenkään vaikuttaa nuokaan,ja sulakehan sieltä vain palaisi vaikka vaikuttaisikin :x
Timo J
Viestit: 171
Liittynyt: 08.6.2006 7:52
Paikkakunta: Tampere / Haapavesi

Viesti Kirjoittaja Timo J »

NicNac kirjoitti:kun ollaan kerran vauhtiin päästy tässä asiassa niin mietin kun moottoripyöriin myydään mukitelineitä ja siinäkin mainostetaan että juomat pysyy kylmänä...samaa taktiikka on käytetty kun on lähdetty ralleihin niin on mopon keulaputkien väliin teipattu pakkausteipillä sixpäckkejä.Kovimmalla jätkällä on ollu kolme ja vähän vähempi koviilla vaan kax...ja juomat kuulemma oli näutinto lämpöösiä perillä...

siis haihtuuko kalja pullosta korkinvälistä nestettä?vaiko lasiko hikoilee?mää en tiijä.... :shock: :shock:
Ne tasan yhtä lämpimiä kuin ulkoilma. Mutta jos tölkin ympärille vetäsee kastellun villasukan, niin alkaa sisältö jäähtyä haihtumisen johdosta.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

NicNac kirjoitti:kun ollaan kerran vauhtiin päästy tässä asiassa niin mietin kun moottoripyöriin myydään mukitelineitä ja siinäkin mainostetaan että juomat pysyy kylmänä...samaa taktiikka on käytetty kun on lähdetty ralleihin niin on mopon keulaputkien väliin teipattu pakkausteipillä sixpäckkejä.Kovimmalla jätkällä on ollu kolme ja vähän vähempi koviilla vaan kax...ja juomat kuulemma oli näutinto lämpöösiä perillä...

siis haihtuuko kalja pullosta korkinvälistä nestettä?vaiko lasiko hikoilee?mää en tiijä.... :shock: :shock:
Lämmön suunta lämpimästä kylmempään potenttiaaliin--->kaljapullo ei ole kylmempi ajon jälkeen kuin ympäröivä lämpötila.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo J kirjoitti: Mutta jos tölkin ympärille vetäsee kastellun villasukan, niin alkaa sisältö jäähtyä haihtumisen johdosta.
Aivan kuten housuun kustessa, ensin on hetken lämmin ja sitten alkaa tulla vilu :shock:
Kuten Juha Föhr nahkahousuissaan on jo kauan sitten todennut: "Lämpötila laskee iltaa kohden -20 asteeseen ja kova tuuli länsilounaasta lisää pakkasen purevuutta".
Purevuus lisääntyy, ilman lämpötila on kovimmassakin tuulessa edelleen -20.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

mittaileppa närhen munilta voltit nappuloiden ääriasennoissa ja jos eroa näyttäs olevan niin närhen munien ohmit.. :D
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

mutua: Sulake palanut.

w124:ssa pakkivalot samalla sulakkeella kuin lämmönsäätöyksikkö ->pakkivalo oikkarissa -> sisällä kuuma. Saattaisihan se olla sama vika tuossakin.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Perttu K kirjoitti:mutua: Sulake palanut.

w124:ssa pakkivalot samalla sulakkeella kuin lämmönsäätöyksikkö ->pakkivalo oikkarissa -> sisällä kuuma. Saattaisihan se olla sama vika tuossakin.
Pakkivalot katoin ihan ekana -> toimii.

Meinaan ku 124:ssa ollu samaa vikaa joskus ja heti näki pakkivaloista onko sulake palanut :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jokuhan sitä aikojen alussa kyseli Mersuforumilla että miksi 124 pukkaa kuumaa sisälle. :roll: :lol:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

dealer kirjoitti:Jokuhan sitä aikojen alussa kyseli Mersuforumilla että miksi 124 pukkaa kuumaa sisälle. :roll: :lol:
Niinhän se kyseli :roll:
Mutta #¤%&/()=?TANA ku tuo 202:ki alko pukkamaan....

Mistäpä nuista mursuista tietää vaikka sais lämppäri vehkeet maadotuksen takaovenkahvasta tai roikeläpistä :lol:

Loogista, roikeläpät lähellä maata :arrow: maadoitus :idea:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”