Pesunesteen ja jäähdytysnesteen merkkivalot palavat

Vastaa Viestiin
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Pesunesteen ja jäähdytysnesteen merkkivalot palavat

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Mitä yhteistä on pesunesteen ja jäähdytysnesteen merkkivaloilla? Molemmat syttyvät yhtäaikaa ja palavat jonkun aikaa kunnes sammuvat. Molempia nesteitä on tarpeeksi. Ja auto on 250 turboD -97.
Avatar
Moska
Viestit: 408
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Ne on kytketty silleen kivasti ristiin. Omassa paloi jompikumpi ja vaihdoin Eka paisarin anturin, ei vaikutusta, korjasin nestesäiliön anturin johdon ja vika muuttui erilaiseksi, sitten vaihdoin senkin anturin ja alkoi pelaan. :)

Mulla on kylläkin -95 230k, mutta onkohan tuossa eroa?
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Toinen piuha näkyy olevan noissa vanhoissakin yhteinen. Epäilin, että olisko se maajohto, vai .............. :?: Mitä sanois sähkögurut arvailustani :!:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Sarjaan kytketyt anturit

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Testerin mukaan "both switches are connected in series".

Oikeat vastusarvot antureilta: jäähdytysneste: 102-120 ohmia, pesuneste: 145-185 ohmia.

..ja eikun mittaamaan..

Tällaista kertoi *

Ja tässä kytkentäkaaviossa (lähde: WIS) nuo komponentit S41 (jäähdytysneste) ja S42 (lasinpesuneste)

Kuva
kokkmi
Viestit: 2
Liittynyt: 30.8.2016 13:31

Jäähyn valo

Viesti Kirjoittaja kokkmi »

Olen lukenut kaikki topicit mi aiheesta olen löytänyt ja tämän verran olen saanut selvitettyä. Kojetaulussa palaa jäöhdyttimen merkkivalo. Molemmat anturit mitattu ja testattu toimii, jäähyn anturi vaihdettu tästä huolimatta uuteen. Lämmöt 80, ei nouse vaikka huudattaa, länppäri ei lähde pyörimään, eikä sinne kyl virtaakaan tule. Lämppärin ohjausyksikkö kaivettu lokarista, avattu putsattu, ulkoisesti ok. Merkkivalo palaa edelleen. E-villestä tilasin adapterin jolla saa tommosen halpis omd2 palikan kiinni meseen, ehkä se antaa edes jotain tarkempaa tietoa. Mutta olisiko tässä kohtaa vinkkejä, kun ei viitsisi suinpäin lähtä kaikkia uusimaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yleensä lasinpesunesteen anturi viallinen, ehkä ohjainlaite. Joskus koho paisuntasäiliössä (dieselit)
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”