w202 200Cdi - Keskuslukitus,pyyhin,vilkut,lasit mykkänä

Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »


Veholla ei kuulemma ole korjaamo-opasta(?), joten ei sähkökaaviota sieltä herunut. Alfamerin opasta koitti tuputtaa, mutta tietääkseni ei sisällä CDI-koneisia... :kele:
:lol:

Kyllähän niillä WIS siellä on. Mb osalla on staari mutta ennemmin kannattaa kokeilla vaikkapa tapio89 tai InsaneMe:n kanssa katella koodeja. Ei rajoitu pelkkään koodinlukuun koska niillä ei todennäköisesti selviä tämä vielä, liikkeessä vikakoodien luku on tosiaan vain vikakoodien luku, vianselvitys sitten tuntitaksalla.

Orsii-:lla vois olla kp-pumppu joka vuotaa ulospäin. Ei muistaakseni ollu nyljätty kantoja piloille
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Multiviri kirjoitti::lol:

Kyllähän niillä WIS siellä on. Mb osalla on staari mutta ennemmin kannattaa kokeilla vaikkapa tapio89 tai InsaneMe:n kanssa katella koodeja. Ei rajoitu pelkkään koodinlukuun koska niillä ei todennäköisesti selviä tämä vielä, liikkeessä vikakoodien luku on tosiaan vain vikakoodien luku, vianselvitys sitten tuntitaksalla.

Orsii-:lla vois olla kp-pumppu joka vuotaa ulospäin. Ei muistaakseni ollu nyljätty kantoja piloille
Jotenkin oli kyllä odotettavissa tuo, mutta enpä jaksanu alkaa vääntämään kättä siinä.

Pittää ny kattoa jos nuo pultit sais murjottua pihalle tuolta ja hommattua toiset :roll:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Kuva
:lol: :lol: :lol:
Täytyypä kurkata tuolle puolen :wink:
En siis käynyt johon nokassa vielä, kun tuo pumppukin on vielä pöydällä.
Kuha lueskelin WIS:iä 8)
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tuliko tuolla kuntoon? Mistä pääsit wissiin käsiksi :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Multiviri kirjoitti:Tuliko tuolla kuntoon? Mistä pääsit wissiin käsiksi :D
Ei tullut vielä ainakaan, pittää vielä selvittää tuon poksin sijainti jos sitä edes on :lol: Takanaha tässä ei ollut sähkölaseja.
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

No käyttelinpä vänkärin ovesta paffin irti ja tuon moduulin irti - tajusinpa aiemmin ettei syty sisälle valotkaan, kun vänkärin oven avaa - eipä alkanut pelaamaan ilman sitä mokkulaa, eikä sen jälkeen kun putsailin pienimmätkin hapettuneet mössöt sieltä liittimie välistä :shout:

Vänkärin maton alta löyty ruostetta, kosteutta sekä jotain mikä haisi CrC:lle tms :roll: Jos suosiolla niputtaisi tuon sisustan takasin kasaan ja alkaisi kyselemään sitä vikakoodin lukua ja tutkiskelua :axe:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Wiqqo kirjoitti:Eipä oo pahemmi jaksanu tätäkään selvitellä, motivaatio meinaa oikeasti loppua pikkuhiljaa... :shout:

Kaveri tulee käymään alkuviikosta ja kokeilaan vielä toisella hätävilkun katkasijalla, jos ei sillä ihmeempiä tapahu :arrow: Lähetään sitte sinne vikakoodin lukuu :roll:
Missähä nuo ois parhain käyä luetuttaa Oulussa :?:

Veholla ei kuulemma ole korjaamo-opasta(?), joten ei sähkökaaviota sieltä herunut. Alfamerin opasta koitti tuputtaa, mutta tietääkseni ei sisällä CDI-koneisia... :kele:

Jaksoin hakia korkeapainepumpun tiivistesatsin ja pumpunki nykästä irralleen...
Vain huomatakseni, että puolet kansien pulteista muljattu pyöreiksi :ttu:

Jos tämä vielä tulee kuntoon sekä leimalle, niin ei tästä luovuta kyllä iha heti. Paitsi ehkä kun leviää seuraavan kerran :huh:
Älähän nyt.

:idea:

Jos löydän hyvän pahvilaatikon voisin sulle lähettää testerin lainaksi vaikka viikoksi jos makselet postikulut. Ja palautat laitteen samassa kunnossa sitten....

Sais sillä ainakin selville että mitä sähköjä on kunnossa ja mitä ei ole. Helpompi korjaillakkin.

Tuo relepatentti näyttää siltä että sen repisin itse pois aikalailla ensimmäisenä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

AK47 kirjoitti:
Wiqqo kirjoitti:Eipä oo pahemmi jaksanu tätäkään selvitellä, motivaatio meinaa oikeasti loppua pikkuhiljaa... :shout:

Kaveri tulee käymään alkuviikosta ja kokeilaan vielä toisella hätävilkun katkasijalla, jos ei sillä ihmeempiä tapahu :arrow: Lähetään sitte sinne vikakoodin lukuu :roll:
Missähä nuo ois parhain käyä luetuttaa Oulussa :?:

Veholla ei kuulemma ole korjaamo-opasta(?), joten ei sähkökaaviota sieltä herunut. Alfamerin opasta koitti tuputtaa, mutta tietääkseni ei sisällä CDI-koneisia... :kele:

Jaksoin hakia korkeapainepumpun tiivistesatsin ja pumpunki nykästä irralleen...
Vain huomatakseni, että puolet kansien pulteista muljattu pyöreiksi :ttu:

Jos tämä vielä tulee kuntoon sekä leimalle, niin ei tästä luovuta kyllä iha heti. Paitsi ehkä kun leviää seuraavan kerran :huh:
Älähän nyt.

:idea:

Jos löydän hyvän pahvilaatikon voisin sulle lähettää testerin lainaksi vaikka viikoksi jos makselet postikulut. Ja palautat laitteen samassa kunnossa sitten....

Sais sillä ainakin selville että mitä sähköjä on kunnossa ja mitä ei ole. Helpompi korjaillakkin.

Tuo relepatentti näyttää siltä että sen repisin itse pois aikalailla ensimmäisenä.
:shock: :shock:
Olisin hyvin hyvin kiitollinen, jos tälläinen skeenario onnistuu. Olen valmis maksamaan tuosta hyvän korvauksenkin - Niitten postikulujen lisäksi :halm:

Saa tuo relehässäkkä nyt olla tuolla vielä hetken, kunhan saan entiset mankan/lisämittarien viritykset setvittyä nii aletaa sitten selvittelemään nuita.

Ps. Tässähän sattu olemaan molemminpuolin mese.fi:n tarrat, että jos sinä joku tunnistat omistaneesi tumman vihreän s202:sen jonka rekkari on AIT-416 - nii terveiset vaa sinnekki :1:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Wiqqo kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
Wiqqo kirjoitti:Eipä oo pahemmi jaksanu tätäkään selvitellä, motivaatio meinaa oikeasti loppua pikkuhiljaa... :shout:

Kaveri tulee käymään alkuviikosta ja kokeilaan vielä toisella hätävilkun katkasijalla, jos ei sillä ihmeempiä tapahu :arrow: Lähetään sitte sinne vikakoodin lukuu :roll:
Missähä nuo ois parhain käyä luetuttaa Oulussa :?:

Veholla ei kuulemma ole korjaamo-opasta(?), joten ei sähkökaaviota sieltä herunut. Alfamerin opasta koitti tuputtaa, mutta tietääkseni ei sisällä CDI-koneisia... :kele:

Jaksoin hakia korkeapainepumpun tiivistesatsin ja pumpunki nykästä irralleen...
Vain huomatakseni, että puolet kansien pulteista muljattu pyöreiksi :ttu:

Jos tämä vielä tulee kuntoon sekä leimalle, niin ei tästä luovuta kyllä iha heti. Paitsi ehkä kun leviää seuraavan kerran :huh:
Älähän nyt.

:idea:

Jos löydän hyvän pahvilaatikon voisin sulle lähettää testerin lainaksi vaikka viikoksi jos makselet postikulut. Ja palautat laitteen samassa kunnossa sitten....

Sais sillä ainakin selville että mitä sähköjä on kunnossa ja mitä ei ole. Helpompi korjaillakkin.

Tuo relepatentti näyttää siltä että sen repisin itse pois aikalailla ensimmäisenä.
:shock: :shock:
Olisin hyvin hyvin kiitollinen, jos tälläinen skeenario onnistuu. Olen valmis maksamaan tuosta hyvän korvauksenkin - Niitten postikulujen lisäksi :halm:

Saa tuo relehässäkkä nyt olla tuolla vielä hetken, kunhan saan entiset mankan/lisämittarien viritykset setvittyä nii aletaa sitten selvittelemään nuita.

Ps. Tässähän sattu olemaan molemminpuolin mese.fi:n tarrat, että jos sinä joku tunnistat omistaneesi tumman vihreän s202:sen jonka rekkari on AIT-416 - nii terveiset vaa sinnekki :1:
Laitappa yhteystiedot YV niin rupeen katselemaan sopivaa pahvilootaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Heitin yv:ta sulle
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Tulipa lueskeltua (tai ainaki yritettiin) lukea vikakoodeja tuosta. Ensimmäisen testin ja vikakoodien nollauksien jälkeen jäi tälläisiä tauluun :

Kuva
Tuonne EZS:ään kun yritti päästä sisälle, niin ei päästänyt ja sitten heittikin ettei vastaa :roll: Meinaako tuo nyt, että tuolla virtalukossa olisi jotain hämminkiä? Tähänhän oli n.1v sitten uusittu virtalukko sen takia, kun avain lähti irti missä asennossa tahansa -> katsuri tykännyt huonoa :lol:
Kuva


Vielä muita koodeja, jotka jäi kummittelemaan :arrow:
Kuva
Kuva
:?:

Kuva
Tätäkin miettiin sitten, kun moottorijarrutuksen jälkeen painaa vähä reilummin kaasua niin saattaa tiputtaa neloselta :arrow: kakkoselle ja siitä lähtee heti pykältää isompaa. Tähänhän oli vaihdettu 290 Väyrysestä tuo laatikko, onko sielä joku boxi erilainen joka ei wörki tuon kanssa oikein? 722.6xx kumminki tietääkseni, kun 5-lovinen sähköloota...

Niinjoo, isot kiitokset AK47:lle tuosta testerin postittelusta :!:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

On se loota erilainen, onko tossa autossa vaihdekeppi mallia tiptronic, vai perinteinen pakkovaihteilla varustettu?
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

jolle kirjoitti:On se loota erilainen, onko tossa autossa vaihdekeppi mallia tiptronic, vai perinteinen pakkovaihteilla varustettu?
Se perinteinen, eikö 290:ssä kanssa ole?
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Nytkö miettii nii voisiko tuo mahdollisesti rikkinäinen virtalukko vaikuttaa nuin paljon? Periaatteessahan voisi kyllä vaikuttaa vilkkuihin, pyyhkijään yms. jos ei anna virtaa niille, kun ei tunnista että virrat ovat päällä :arrow: eivät toimi. :?:

Mutta sitten kun miettii sillä että keskuslukko ei inahakkaan avaimesta ja kojetaulusta painamalla surahtaa nopiaa vain kun yrittää avata :roll:

Facebookista kun etsi entisen omistajan päivityksiä tuonne naapurifoorumin ryhmään niin löytyi kyllä jotakin... Alla linkki, josta voisi päätellä jotakin että virtalukko tainnut kenkkuilla senkin jälkeen kun vaihdettu...
https://www.facebook.com/focusacoustics ... 344551340/

On nämä kyllä yhenlaisia henkimaailman vehkeitä näköjään :help:

editti: näköjää vaati sisäänkirjautumisen tuonne naamakirjaan, että näkyy tuo linkki. varmaan ryhmäänkuulumisenkin vaatii...
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Eikö tule enempiä laitteita näkyviin kun tossa kuvassa vai painoitko f4 joka näyttää vain ne jossa jotain normista poikkeavaa?

Tuo yksi jossa puhutaan diagnoosijohdosta saattaa tulla jos testerin liitin ei ota joka karvasta yhteyttä. Kinkeillä on laatupulmia ollut näissä vehkeissä ja saattaa tuo lähteä liitintä naputtelemalla tai heiluttamalla pois.

Kannattaisi tosiaan katsella mitä testeri ehdottaa tarkistuskohteiksi. Varmaan sieltä virtalukon jännitteet tosiaan kannattaa katsella mitä sinne tulee ja lähtee.

Epc josta näkee minkä numeroisia orkkis osat on ollut kun syöttää runkonumeron, kannattaa kokeilla löytyykö omia virityksiä autosta. Samoin xentry/wis antaa ohjetta mitä kannattaa mittailla ja tutkailla ja mitä arvoja tulee olla. Samoin voi pakko-ohjata laitteita jos xentry löytää kyseisen modulin.

Mulla on itellä 220D:ssä 200cdi loota eli 722.602 tilalla 722.613 ja pelaa normaalisti kun boksi ja turbiini vanhasta. Mutta miten lie ton 290 lootan kanssa, vaatisiko oman boksinsa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

AK47 kirjoitti:Eikö tule enempiä laitteita näkyviin kun tossa kuvassa vai painoitko f4 joka näyttää vain ne jossa jotain normista poikkeavaa?

Tuo yksi jossa puhutaan diagnoosijohdosta saattaa tulla jos testerin liitin ei ota joka karvasta yhteyttä. Kinkeillä on laatupulmia ollut näissä vehkeissä ja saattaa tuo lähteä liitintä naputtelemalla tai heiluttamalla pois.

Kannattaisi tosiaan katsella mitä testeri ehdottaa tarkistuskohteiksi. Varmaan sieltä virtalukon jännitteet tosiaan kannattaa katsella mitä sinne tulee ja lähtee.

Epc josta näkee minkä numeroisia orkkis osat on ollut kun syöttää runkonumeron, kannattaa kokeilla löytyykö omia virityksiä autosta. Samoin xentry/wis antaa ohjetta mitä kannattaa mittailla ja tutkailla ja mitä arvoja tulee olla. Samoin voi pakko-ohjata laitteita jos xentry löytää kyseisen modulin.

Mulla on itellä 220D:ssä 200cdi loota eli 722.602 tilalla 722.613 ja pelaa normaalisti kun boksi ja turbiini vanhasta. Mutta miten lie ton 290 lootan kanssa, vaatisiko oman boksinsa?
Jaa'a, en kyllä omasta mielestäni painanut mitään kun tuon kuvan otin. Näyttäisi lukevankin vielä että "Kaikki ohjainlaitteet" tuolla.
Voiko se sitten johtua nimenomaan siitä, että tuo virtalukko "ei vastaa" ettei saisi kontaktia sinne? Pittääpä huomenna vielä lukea tuota vielä uudemman kerran... Vaikuttaako mitään, jos käynnissä kokeilisi lukea?

Jotakin mää kait koitin ohjata tuolla, ei nyt oikeen tuntunu onnistuvan kun ensimmäistä kertaa tuollaista koittaa käyttää...
Nuita Tee-Se-Itse johtovirityksiä tuntuu kyllä löytyvän...

Tuo laatikkoasiahan ei nyt niin ajankohtainen vielä ole, kunhan saisi kaiken muun toimimaan... Entisen omistajan sanojen mukaan, olisi venttiilipöytä jäänyt likaiseksi ja sillä käyttäytyisi noin.

Itseasiassa, menenpä heti tästä lukemaan tuota uudestaan, alkoin nyt sen verra häiritsemään tuo :arrow:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Näyttäis uupuvan kaikki sisätilan can väulään liittyvät ohjainlaitteet(ovet samit kattoyksikkö...). Se vois selittää keskuslukon ongelmia.

Voisko virtalukolta olla joitakin liittimiä irti? Eikös virtalukossa haaraudu näissä vielä jotkin väylät
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Multiviri kirjoitti:Näyttäis uupuvan kaikki sisätilan can väulään liittyvät ohjainlaitteet(ovet samit kattoyksikkö...). Se vois selittää keskuslukon ongelmia.

Voisko virtalukolta olla joitakin liittimiä irti? Eikös virtalukossa haaraudu näissä vielä jotkin väylät
Tuo kuvahan on heti pikatestin jälkeinen näkymä. Nytkun kävin uudemman kerran lukemassa nuita, niin EZS:n avatessa ja herjatessa tuota "eivastaa" nii oli seuraavalla sivulla vielä yhdeksi vika vaihtoehdoksi tuo "Can-yhteys".
Kuva
Sitten kun yritettii pakko-ohjata, nii seuraavista mihinkään ei saanut yhteyttä paitsi tuonne Airbag-yksikköön. Herjasi samaa kun pikatestistä koitti päästä EZS:ään
Kuva

Eli nyt tuntuskin, että sielä CAN-kanavissa olisi jotain hämminkiä...Onko se sitten johtoja poikki vai liitin irti, entiedä mutta yritetään tutkia... :happy:

Jonkunsortin pakkomielteen tähänkin rutkuun jo kehittänyt...Sen verta paljon ahistaa ja häirittee, kun ei millään löydy vikaa nii pakko se jotenkin sieltä on saada pihalle :lol: Edellinen omistaja jo yritti ostatella takasin, kai se keksi sen vian jo. perkeleen kajaanilaiset :lol:

Joku tuolla naamakirjan puolella pelotteli jo ECU vialla :shock:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Tuli tuosa joku aika sitten vastaa jokin keskustelu xenoneiden ballastin tuomasta häiriöstä, tähänhän on jotkut kseenonit laitettu.

Voisiko nuo sitten nii paljon häiritä? Satu nyt olemaan auton luonakaan, että kokeilisi...
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Tuskimpa nuo xenonit aiheuttaa. Katteleppa kynnyskoteloista väylän jakoblokit jos niitä ei joku ole jo ehdottanut. Ja jos en väärin muista niin kuskin vasemmanjalan lepuutustuen alla on myös.
C250TDT -98
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

orsii- kirjoitti:Tuskimpa nuo xenonit aiheuttaa. Katteleppa kynnyskoteloista väylän jakoblokit jos niitä ei joku ole jo ehdottanut. Ja jos en väärin muista niin kuskin vasemmanjalan lepuutustuen alla on myös.
Pittääpä kurkata uudestaan vielä sinne, sielä kun on sitä johdotusta iha p*rkelenä... :x
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mahtaako olla millainen tuo can väylä ceessä.... Meinaan kun osa siellä on näkyvissä ja osa ei näy niin oisko vain virran saanti tai maan saanti rikkisärki?

Ja että mitä laitteita puuttuu niin vois hieman arvata mistä kohti niille kaikille menee ja tulee virtaa ja maata... Luulisin että osasyy tohon on se oma relepatenttihässäkkä...

Paras ois saada samanlaisilla varusteilla oleva auto viereen ja katella siitä mitä eroja on siinä sähkömies ranen patentin lähimaastossa.

Vaikka voi siellä olla joku paikka ihan oikeesti hapettunut ja mätääntynyt.

Ensin kattelemaan akun navat ja että siellä on kaikki poihat kiinni mitä kuuluukin. Siis plussasta lähtee muutakin kuin se paksu. Sit auton konehuoneen ja alustan katselu että onko joku maajohto poikki.

Aika mielenkiintoinen juttu.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

AK47 kirjoitti:Mahtaako olla millainen tuo can väylä ceessä.... Meinaan kun osa siellä on näkyvissä ja osa ei näy niin oisko vain virran saanti tai maan saanti rikkisärki?

Ja että mitä laitteita puuttuu niin vois hieman arvata mistä kohti niille kaikille menee ja tulee virtaa ja maata... Luulisin että osasyy tohon on se oma relepatenttihässäkkä...

Paras ois saada samanlaisilla varusteilla oleva auto viereen ja katella siitä mitä eroja on siinä sähkömies ranen patentin lähimaastossa.

Vaikka voi siellä olla joku paikka ihan oikeesti hapettunut ja mätääntynyt.

Ensin kattelemaan akun navat ja että siellä on kaikki poihat kiinni mitä kuuluukin. Siis plussasta lähtee muutakin kuin se paksu. Sit auton konehuoneen ja alustan katselu että onko joku maajohto poikki.

Aika mielenkiintoinen juttu.
No mitä nyt nopeaa muistan niin; keskuslukko, pyyhkijä, pissapoika, vilkut, s-lasit (takana veivit tosiaan), takalasinlämmitys, peilien lämmitys ja säätö.
Kuva
Kuva
Aikasemmi laitoin linkkiä siihen facebook päivitykseen, tuosa nyt tärkeimmät kohat siitä...
Tässä kuhan pääsisi auton luo taas nii voisi jatkaakkin taas tuota selvittelyä, viimeksi koitinkin niitä relehässäkän johtoja katsoa, mutta eipä siitä tullu mitään.

Mielenkiintoinen juttu tosiaankin.
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kuva

Katopa tuo x30/7 jos et oo jo kattonut. Löytyy näemmä vänkärin puolelta etuoven läheltä.

x30/7
-keskuslukko
-pyyhkijät
-ikkunat
-vilkut

tuo on siis can jakaja ja kaikki nuo yllämainitut menee tuon kautta.

Ja tuolta x30/7 jakalta menee väylä sitten N10/1:lle eli etusamille.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Wiqqo kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Mahtaako olla millainen tuo can väylä ceessä.... Meinaan kun osa siellä on näkyvissä ja osa ei näy niin oisko vain virran saanti tai maan saanti rikkisärki?

Ja että mitä laitteita puuttuu niin vois hieman arvata mistä kohti niille kaikille menee ja tulee virtaa ja maata... Luulisin että osasyy tohon on se oma relepatenttihässäkkä...

Paras ois saada samanlaisilla varusteilla oleva auto viereen ja katella siitä mitä eroja on siinä sähkömies ranen patentin lähimaastossa.

Vaikka voi siellä olla joku paikka ihan oikeesti hapettunut ja mätääntynyt.

Ensin kattelemaan akun navat ja että siellä on kaikki poihat kiinni mitä kuuluukin. Siis plussasta lähtee muutakin kuin se paksu. Sit auton konehuoneen ja alustan katselu että onko joku maajohto poikki.

Aika mielenkiintoinen juttu.
No mitä nyt nopeaa muistan niin; keskuslukko, pyyhkijä, pissapoika, vilkut, s-lasit (takana veivit tosiaan), takalasinlämmitys, peilien lämmitys ja säätö.
Kuva
Kuva
Aikasemmi laitoin linkkiä siihen facebook päivitykseen, tuosa nyt tärkeimmät kohat siitä...
Tässä kuhan pääsisi auton luo taas nii voisi jatkaakkin taas tuota selvittelyä, viimeksi koitinkin niitä relehässäkän johtoja katsoa, mutta eipä siitä tullu mitään.

Mielenkiintoinen juttu tosiaankin.
Mullahan oli aikalailla samat oireet, kuten että avain taskussa keulalla puhallin huusi.... Sulaketaulun ja sam boxin välikytkentäpohja hapettunut muussiksi ja kai boksissakin oli vettä.

Siitä kattelisin vielä jokaikisen vedon että ei oo poikki ja /tai oikkarissa. Ja sit kontaktispreitä ... Tai taatusti ehjillä osilla ristiinkokeilemalla.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Multiviri kirjoitti:Kuva

Katopa tuo x30/7 jos et oo jo kattonut. Löytyy näemmä vänkärin puolelta etuoven läheltä.

x30/7
-keskuslukko
-pyyhkijät
-ikkunat
-vilkut

tuo on siis can jakaja ja kaikki nuo yllämainitut menee tuon kautta.

Ja tuolta x30/7 jakalta menee väylä sitten N10/1:lle eli etusamille.
Kattelinkin nyt tuolta tuon jakajan ja näytti olevan iha kunnossa,muutenkin koitin katsella että kaikki oli kunnossa. Huomenna voisi kokeilla katsoa tuonne Sam:in alle taas...Helvetti ku oliskin joku sähköinsinöörin tapainen nii voisi vähän parempaa tulosta tulla tämän kanssa :lol:

E: Tuli muuten mieleen kun tuota hätävilkkua rämpyttelin tuossa, tuntuu ettei pitäisi vilkkuja silloinkaan tarpeeksi kauan päällä vaan nopiaa väläyttisi vain? siis tottakaihan se vain väläyttää sitä muutenkin, mutta ei ainakaan aiemmissa lankuissa ja yhessä ceemelissä nuin nopiaa ole väläyttänyt?
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

AK47 kirjoitti:Mullahan oli aikalailla samat oireet, kuten että avain taskussa keulalla puhallin huusi.... Sulaketaulun ja sam boxin välikytkentäpohja hapettunut muussiksi ja kai boksissakin oli vettä.

Siitä kattelisin vielä jokaikisen vedon että ei oo poikki ja /tai oikkarissa. Ja sit kontaktispreitä ... Tai taatusti ehjillä osilla ristiinkokeilemalla.
Oon kokoajan käsittänyt, että tarkoitat niitä johotuksia mitkä mennee sulaketaulun ja SAM:in välillä, enkä että meinaat tuota relekytkentäpohjaa johon se SAM tulee kiinni :lol: Tosiaa senkin käytin irti ja auki, ja tuon suvun sähkömiehen mielestä oli ihan ehjän oloinen vaikka olikin kolvailtu jo aiemmin.
Yksi kohta sieltä sojotti vähän hassusti, tosin olikin kolvattu vähä matkan päästä eikä täten kiinnitynyt enään sinne sisuksiin kunnolla vissiinkin :roll:

Muistaakseni kokeiltiin toisella tuollakin kun kokeiltiin sillä toisella sam:illa, tai siis oli siinä samissa valmiina paikallaan :lol:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Voisko olla oviohjainlaitteista joku jumissa? Kaverilla meni samat jumii. Starilla katteli niin sisätilan väylä oli jumeksessa, tapio89 neuvoi ottamaan takaoven ohjainlaitteesta piuhat irti niin väyläjumi poistui ja osa toiminnoista palasi, piuha takaisin ja vähä matkaa ajelua niin löytyi sitten loputkin toiminnot..
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Multiviri kirjoitti:Voisko olla oviohjainlaitteista joku jumissa? Kaverilla meni samat jumii. Starilla katteli niin sisätilan väylä oli jumeksessa, tapio89 neuvoi ottamaan takaoven ohjainlaitteesta piuhat irti niin väyläjumi poistui ja osa toiminnoista palasi, piuha takaisin ja vähä matkaa ajelua niin löytyi sitten loputkin toiminnot..
Jotaki nuilta ameriikan voorumeilta lukenukki tuosta takaovenohjainlaitteen vioista, mutta onko sielä takaovissa ne vehkeet jossei oo takaovissa sähkölaseja?

Etuovistahan kokeilin jo käytellä irtikkin ja vänkärin puoleisessa oli liittimissä vähä hapettumaa, muttei kummentunu vaikka oli irti johoistaan :roll:
Viimeksi muokannut Wiqqo, 21.3.2016 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Oho, oli tullu kahesti :lol:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”