SRS Boksiin ei saa yhteyttä APUA **** KORJATTU***

Vastaa Viestiin
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

SRS Boksiin ei saa yhteyttä APUA **** KORJATTU***

Viesti Kirjoittaja juhmat »

W202 250 TD Hylky katsastuksessa SRS-valon palamisen takia. Starilla ei saatu boksiin yhteyttä, joten vaihdettiin boksi (Käytetty). Nyt valo kyllä sammuu, mutta syttyy uudelleen jonkin ajan päästä. Edelleenkään ei testerillä. saa yhteyttä boksiin. Mikähän mättää???
Viimeksi muokannut juhmat, 03.9.2018 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja juhmat »

Lisätietoa:

Autoon tuli talvella vettä sisään oiken reilusti jostain kojetaulun takaa repsikan puolelta. Todennäköisesti jossain poistoaukoissa tukos. Lattia oli märkä erityisesti apparin penkin takaa. Olisiko tuolla penkin alla jotain elektroniikkaa. SRS-valo alkoi palaa smoihin aikoihin, kun tuo huomattiin. Ongelma poistui itsekseen keväällä.

Tuo vaihdetun boksin valon polttaminen johtunee runkonumero lukituksesta.
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Avatar
GW
Viestit: 142
Liittynyt: 26.5.2007 13:29
Paikkakunta: Tre

Re: SRS Boksiin ei saa yhteyttä APUA

Viesti Kirjoittaja GW »

juhmat kirjoitti:W202 250 TD Hylky katsastuksessa SRS-valon palamisen takia. Starilla ei saatu boksiin yhteyttä, joten vaihdettiin boksi (Käytetty). Nyt valo kyllä sammuu, mutta syttyy uudelleen jonkin ajan päästä. Edelleenkään ei testerillä. saa yhteyttä boksiin. Mikähän mättää???
Onkohan tämä sen aikakauden laite, että nollaus onnistuu paremmin HHT-testerillä, olisi sellainen muistikuva että Starilla saatto olla ongelmaa saada tuota nollattua. Onko lähellä paikkaa, jossa olisi HHT.

Tosin jos auto on kastunut niin voihan tuolla olla jotain muutakin vikaa.
200 CDI klassikko varusteilla
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikö Starissa ole aina HTT ? (olen jostain varmaan pihalla tässä :oops: )

Jos on ovissa turvatyynyt löytyy penkkien alta sivutörmäystunnistimet.
Useimmiten yhteysongelmat johtuvat testeristä.
oulaistenliikenne.fi
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Kaikissa uudemman pään kiinanpoikien paketeissa sitä ei ole, en muista liittyikö K-line ongelmaan vai oli vaan jotain muuta käyttisversioon liittyvää...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

dealer kirjoitti:Eikö Starissa ole aina HTT ? (olen jostain varmaan pihalla tässä :oops: )

Jos on ovissa turvatyynyt löytyy penkkien alta sivutörmäystunnistimet.
Useimmiten yhteysongelmat johtuvat testeristä.
Juu, ei ole HTT:tä eikä aina HHT:täkään, tai sitä WIN versiota.

Kuvittelin GW:n tarkoittavan vanhaa fyysistä HHT-laitetta? Yleensähän Starissa ei ole varaa valita DAS:in (Xentryn) ja HHTWIN:in välillä. Toivottavasti kommentti tarkentuu.
Avatar
GW
Viestit: 142
Liittynyt: 26.5.2007 13:29
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja GW »

tähtikuljettaja kirjoitti:
dealer kirjoitti:Eikö Starissa ole aina HTT ? (olen jostain varmaan pihalla tässä :oops: )

Jos on ovissa turvatyynyt löytyy penkkien alta sivutörmäystunnistimet.
Useimmiten yhteysongelmat johtuvat testeristä.
Juu, ei ole HTT:tä eikä aina HHT:täkään, tai sitä WIN versiota.

Kuvittelin GW:n tarkoittavan vanhaa fyysistä HHT-laitetta? Yleensähän Starissa ei ole varaa valita DAS:in (Xentryn) ja HHTWIN:in välillä. Toivottavasti kommentti tarkentuu.
Juu, fyysistä HHT:tä tarkoitin. Syytä en muista, mutta jotenkin tuolla fyysisellä HHT- testerillä nollaus onnistui, vaikka Starilla ei ollut tullut toivottua tulosta.
200 CDI klassikko varusteilla
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: SRS Boksiin ei saa yhteyttä APUA

Viesti Kirjoittaja AK47 »

juhmat kirjoitti:W202 250 TD Hylky katsastuksessa SRS-valon palamisen takia. Starilla ei saatu boksiin yhteyttä, joten vaihdettiin boksi (Käytetty). Nyt valo kyllä sammuu, mutta syttyy uudelleen jonkin ajan päästä. Edelleenkään ei testerillä. saa yhteyttä boksiin. Mikähän mättää???
Jos nyt ensimmäisenä tarkistat apparin puolelta vesienvalumiskaukalon reijän. Siinä on alapuolella läppä johon on joskus kompostoitunut ihan multatulppa...

Sit kuivailet auton.

Siis sam boksin vaihdoit sulakepohjan alle?

Sitä ei tarvitse koodailla. Mutta eiköhän sulla ole airbag tai spiraali sieltä rikki (tai huono kontakti) ja sytyttelee srs valoja.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja juhmat »

Auto on nyt kuiva, kuivi itsekseen kevään aikana. Märkyyttä kesti syystalven, kun ei ollut tallia mihin veisi kuivumaan.

Ei sulakeboksin alle vaan tuhkiksen alle. Mikä boksi sulake pohjan alla on?

Spiraali tuskin on rikki, kun äänimerkki toimii.
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

juhmat kirjoitti:Auto on nyt kuiva, kuivi itsekseen kevään aikana. Märkyyttä kesti syystalven, kun ei ollut tallia mihin veisi kuivumaan.

Ei sulakeboksin alle vaan tuhkiksen alle. Mikä boksi sulake pohjan alla on?

Spiraali tuskin on rikki, kun äänimerkki toimii.
Sam on siellä sulakeboksin alla. Tuhkiksen alla tais olla airbagin kiihtyvyysanturi. Sen vaihto saattaisi hyvinkin vaatia starilla kuittauksen (kolarin kuittaus).

Ja mitäänkö ei starilla löydy ja valo vaan palaa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja juhmat »

Star ei näe koko boksia. Kaikkiin muihin laitteisiin pääsee käsiksi.

Epäilys kohdistuu nyt vänkärin puolen sivutörmäysanturiin, joka on ollut koko syystalven vedelle alttiina.
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

sulakkeet oot varmaankin tuplatsekannu? vaihdettu boksi samalla osanrolla? Tuleeko pinneihin jännite?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja juhmat »

Sulakkeet zekattu, pinneihin tulee jännite, osanumero sama kuten myös merkki Temec. Samalla osanumerolla kuulemma myös Boshia, joka ei ole yhteensopiva.

Testeri Star, jossa myös HHT
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

juhmat kirjoitti:Star ei näe koko boksia. Kaikkiin muihin laitteisiin pääsee käsiksi.

Epäilys kohdistuu nyt vänkärin puolen sivutörmäysanturiin, joka on ollut koko syystalven vedelle alttiina.
sen rikki olo ei estä testerin poksille pääsyä
Audi A8
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

juhmat kirjoitti:Sulakkeet zekattu, pinneihin tulee jännite, osanumero sama kuten myös merkki Temec. Samalla osanumerolla kuulemma myös Boshia, joka ei ole yhteensopiva.

Testeri Star, jossa myös HHT
Aito star diagnosis ja aito HHT vai kiinan stari HHT simuloinnilla?

No oletan että kinkki. Tarkista testerin pinnit jos 38 pinninen, ne on joskus taipuillut ja ei yhteyttä autoon. Mikä vuosimalli kyseinen auto muuten on?

Toinen vikapaikka on se testausjohto kokonaisuudessaan. Eli kokeile toisella testerillä.

Mulla on em syystä nyttemmin tapana kokeilla toisella testerillä jos joku boksi "pimeä".
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja juhmat »

AK47 kirjoitti:
juhmat kirjoitti:Sulakkeet zekattu, pinneihin tulee jännite, osanumero sama kuten myös merkki Temec. Samalla osanumerolla kuulemma myös Boshia, joka ei ole yhteensopiva.

Testeri Star, jossa myös HHT
Aito star diagnosis ja aito HHT vai kiinan stari HHT simuloinnilla?

No oletan että kinkki. Tarkista testerin pinnit jos 38 pinninen, ne on joskus taipuillut ja ei yhteyttä autoon. Mikä vuosimalli kyseinen auto muuten on?

Toinen vikapaikka on se testausjohto kokonaisuudessaan. Eli kokeile toisella testerillä.

Mulla on em syystä nyttemmin tapana kokeilla toisella testerillä jos joku boksi "pimeä".
Olettaisin, että aito. Korjaamon työkalu. Autoonhan yhteys syntyy, muut järjestelmät näkyvät. Nyt olen penkin alta kaivellut sivutörmäys suojan esiin ja irti. Alapuolelta kauttaaltaan hapettunut. Tiedä sitten millainen on sisältä. Testeriä odotellaan käymään.
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

juhmat kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
juhmat kirjoitti:Sulakkeet zekattu, pinneihin tulee jännite, osanumero sama kuten myös merkki Temec. Samalla osanumerolla kuulemma myös Boshia, joka ei ole yhteensopiva.

Testeri Star, jossa myös HHT
Aito star diagnosis ja aito HHT vai kiinan stari HHT simuloinnilla?

No oletan että kinkki. Tarkista testerin pinnit jos 38 pinninen, ne on joskus taipuillut ja ei yhteyttä autoon. Mikä vuosimalli kyseinen auto muuten on?

Toinen vikapaikka on se testausjohto kokonaisuudessaan. Eli kokeile toisella testerillä.

Mulla on em syystä nyttemmin tapana kokeilla toisella testerillä jos joku boksi "pimeä".
Olettaisin, että aito. Korjaamon työkalu. Autoonhan yhteys syntyy, muut järjestelmät näkyvät. Nyt olen penkin alta kaivellut sivutörmäys suojan esiin ja irti. Alapuolelta kauttaaltaan hapettunut. Tiedä sitten millainen on sisältä. Testeriä odotellaan käymään.
Yyselin että onko 38 pin tai vuosimallia mikä, vaikuttaa asiaan. Se että autoon saa yhteyden ei tarkoita että kaapeli olisi ehjä, varsinkin 38 pinninen kaapeli on hankala.

Eli boksi ollut vettä täynnä = käyttäjän moka kun ei ole putsannut valumakaukalon reikää :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

juhmat kirjoitti:Autoonhan yhteys syntyy, muut järjestelmät näkyvät.
38-pinnisessä on johto per ojainlaite, eli muut ohjainlaitteet voivatkin näkyä ongelmitta.
Kannattaa kyllä tuo auton ja muxin välinen piuha tarkistella esimmäisenä, tuossa 38-pinnisessä lerssissä on tosiaan jonkun verta yhdyntäongelmia esiintynyt.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja juhmat »

Auto on vuosimallia -98

Irrotin penkin ja kaivoin sivutörmäys suojan esille. Oli aika hapettuneen näköinen, niin vaihdoin. Tuo on kuitenkin ollu vedenvarassa.

Testattu aidolla HHT:llä ei saa yhteyttä AIrback järjestelmään.
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja juhmat »

Alkaa ehkäpä selviämään tämäkin. Kun ei toista testeriä siihen hätiin saatu, niin ehdotin, että kokeileppas tuosta mun Väyrysestä, että löytyykö Airback järjestelmää. Saman teki siinäkin, vaikka tuo Väykky on ehyt.
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

juhmat kirjoitti:Alkaa ehkäpä selviämään tämäkin. Kun ei toista testeriä siihen hätiin saatu, niin ehdotin, että kokeileppas tuosta mun Väyrysestä, että löytyykö Airback järjestelmää. Saman teki siinäkin, vaikka tuo Väykky on ehyt.
Mukavahan se niin ettei autossa vikaa... Siis sen alkuperäisen lisäksi.

Jos kiinan testeri niin mulla on yksi relekortti josta saa relejä varaosiksi. On jyksi kaapelikin muksin ja pcn väliin mutta se on ns suora kaapeli.

Sun pajalla on vika varmaan 38pin kaapelissa tai muksin releissä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja juhmat »

Toi oli maahantuojan korjaamon testeri, millä yritettiin.
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

juhmat kirjoitti:Toi oli maahantuojan korjaamon testeri, millä yritettiin.
Mukava kuulla että nekin hajoilee joskus :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja juhmat »

Tämä tuli kuntoon. Toisella testerillä, joku all in one tyyppinen laite, yhteys syntyi. Vikakoodit apparin penkistä (saattoi olla irti jossain testin vaiheessa) ja siitä sivutörmäysanturista, minkä vaihdoin.

Kyllä se on helppoa, silloin kun onnistuu :happy:
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Noniin, hienoa. Tälläkin kertaa siis testerissä ongelma kun ei yhteyttä saanut :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”