W203 c220 cdi ilmastointi ja käynnistysongelma

Vastaa Viestiin
Avatar
harskali
Viestit: 17
Liittynyt: 02.5.2012 17:00
Paikkakunta: Sievi

W203 c220 cdi ilmastointi ja käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja harskali »

Pitääpä tässä kirjotella ensimmäinen viesti tännekin sivustolle :) Elikkä kirjoittelen tässä tutun autosta eli vähän seuraavanlaista ongelmaa :
(Auto on siis C220 cdi vm. 2001)

Ilmastoinnista:
Eli ilmastointi ei lähde pelaamaan, vaan ec/rest painikkeessa palaa jatkuvasti ec kohdassa valo eikä kylmää tule ollenkaan. Auto käytetty testerin päässä ja testeri ei saa edes vikakoodeja ilmastoinnista. Epäilty että sähköjohdot ottaisivat yhteen tms. Ilmastoinnin huolto suoritettu hetki sitten ja aineet tallella.

Olen yrittänyt lueskella muita foorumeita mutta ei oikein ole niistä löytynyt mitään apua. Voisikohan vika olla paineanturissa yms. Huoltamolla sanottiin että kompura pelaa oikein.

Sitten toinen vika:

Auto lähtee kylmänä kuin palmun alta mutta sitten kun kone lämpenee kunnolla ja sammuttaa niin ei tahdo lähtea ollenkaan käyntiin. Usein saa sahata käyntiin useita kertoja ja sitten lähtee. Sitten kun kone taas jähtyy kunnolla niin toimii taas hienosti. Testeri näytti ainakin suutinvikaa mutta voisikohan tässäkin tapauksessa olla joku mahdollinen lämpöanturi rikki, niin ja koneen lämmöt normaalit 80-90 astetta.

Toivottavasti saa jotain selkoa asiasta. Tällä hetkellä auto on huollossa mutta eipä sielläkään tosiaan meinaa löytyä mitään.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W203 c220 cdi ilmastointi ja käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

harskali kirjoitti:Pitääpä tässä kirjotella ensimmäinen viesti tännekin sivustolle :) Elikkä kirjoittelen tässä tutun autosta eli vähän seuraavanlaista ongelmaa :
(Auto on siis C220 cdi vm. 2001)

Ilmastoinnista:
Eli ilmastointi ei lähde pelaamaan, vaan ec/rest painikkeessa palaa jatkuvasti ec kohdassa valo eikä kylmää tule ollenkaan. Auto käytetty testerin päässä ja testeri ei saa edes vikakoodeja ilmastoinnista. Epäilty että sähköjohdot ottaisivat yhteen tms. Ilmastoinnin huolto suoritettu hetki sitten ja aineet tallella.

Olen yrittänyt lueskella muita foorumeita mutta ei oikein ole niistä löytynyt mitään apua. Voisikohan vika olla paineanturissa yms. Huoltamolla sanottiin että kompura pelaa oikein.

Sitten toinen vika:

Auto lähtee kylmänä kuin palmun alta mutta sitten kun kone lämpenee kunnolla ja sammuttaa niin ei tahdo lähtea ollenkaan käyntiin. Usein saa sahata käyntiin useita kertoja ja sitten lähtee. Sitten kun kone taas jähtyy kunnolla niin toimii taas hienosti. Testeri näytti ainakin suutinvikaa mutta voisikohan tässäkin tapauksessa olla joku mahdollinen lämpöanturi rikki, niin ja koneen lämmöt normaalit 80-90 astetta.

Toivottavasti saa jotain selkoa asiasta. Tällä hetkellä auto on huollossa mutta eipä sielläkään tosiaan meinaa löytyä mitään.
Kuvaus sopii suoraan kampiakselin asennon tunistimeen,
Jonnekin *:rin piuhan päähän niin alkaa selvenemään,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: W203 c220 cdi ilmastointi ja käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja hanse »

harskali kirjoitti:Pitääpä tässä kirjotella ensimmäinen viesti tännekin sivustolle :) Elikkä kirjoittelen tässä tutun autosta eli vähän seuraavanlaista ongelmaa :
(Auto on siis C220 cdi vm. 2001)

Ilmastoinnista:
Eli ilmastointi ei lähde pelaamaan, vaan ec/rest painikkeessa palaa jatkuvasti ec kohdassa valo eikä kylmää tule ollenkaan. Auto käytetty testerin päässä ja testeri ei saa edes vikakoodeja ilmastoinnista. Epäilty että sähköjohdot ottaisivat yhteen tms. Ilmastoinnin huolto suoritettu hetki sitten ja aineet tallella.

Olen yrittänyt lueskella muita foorumeita mutta ei oikein ole niistä löytynyt mitään apua. Voisikohan vika olla paineanturissa yms. Huoltamolla sanottiin että kompura pelaa oikein.
.


EC/rest-nappulasta ei ilmastointi lähde käyntiin tuossa autossa. Ilmastointi on aina päällä kun ulkoilman lämpö on vähintään +1 astetta. Näin jotta ilmastointi kuivaisi tuloilmaa. Valon palaminen nappulassa merkitsee että jälkilämmitys (talvella hyvä) on päällä. Ilmastoinnin pitäisi antaa kylmää kunhan vaan lämpötilanappulat on kylmää-asennossa. Paineanturi saattaisi olla oikea arvaus, mutta kyllä kait tuokin Starilla selviäisi paremmin.
Avatar
harskali
Viestit: 17
Liittynyt: 02.5.2012 17:00
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja harskali »

Joo eli auto antanut aiemmin seuraavaa vikakoodia: 1 suutin rikki ja kampiakselin asennon tunnistin. Suutin vaihdettu uuteen ja ei ole antanut sen jälkeen uudestaan vikakoodeja suuttimesta eikä tunnistimesta. Suuttimen vaihdon jälkeen auto oli sammunut vielä muutaman kerran mutta sen jälkeen toiminut moitteetta.

Lisäksi annettu selvitys: (liittyen varmaan sitten tähän ilmastointiin)
"Ajoneuvosta mitattu että Can väylä B signaali katkeaa virtalukon jälkeen. Virtalukko todettu mahdollisesti vialliseksi. Testerillä ei yhteyttä."

Ja tuo virtalukko töineen kuulemma maksaisi sen 1400€ sisältäen työt.

Edit: Joo kuulemma palasi sama vika taas ettei välillä starttaa. Etenkin lämpimänä. Jospa se olisi kumminkin tuon kampiakselin asentotunnistinkin myös rikki. Onkohan työläs vaihtaa ?
Avatar
harskali
Viestit: 17
Liittynyt: 02.5.2012 17:00
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja harskali »

Autoon vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin , ei vaikutusta. Vika näyttäisi tosiaan olevan tuossa virtalukossa kun testerillä katkeaa siinä kohtaa yhteys.
Viimeksi muokannut harskali, 30.8.2012 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1006
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Re: W203 c220 cdi ilmastointi ja käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja isk »

harskali kirjoitti:Auto lähtee kylmänä kuin palmun alta mutta sitten kun kone lämpenee kunnolla ja sammuttaa niin ei tahdo lähtea ollenkaan käyntiin. Usein saa sahata käyntiin useita kertoja ja sitten lähtee. Sitten kun kone taas jähtyy kunnolla niin toimii taas hienosti.
Täällä oli keväällä samat oireet, testeri moitti kylläkin yksiselitteisesti nokka-akselin asentotunnistinta.

Vaihdoin anturin ja ongelma poistui. Auto on C200 CDI -05, jos merkitystä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

harskali kirjoitti:Autoon vaihdettu kampiakselin asentotunnistin , ei vaikutusta. Vika näyttäisi tosiaan olevan tuossa virtalukossa kun testerillä katkeaa siinä kohtaa yhteys.
Mkäs on testeri millä tutkittu?
Miten yhteys katkeaa virtalukon kohdalla?
(kun yrittää yhteyttä virtalukkon jotenkin muuten? Kesken testin?)

Virtalukko juttun on mahdolinen halvempikin ratkisu... ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
harskali
Viestit: 17
Liittynyt: 02.5.2012 17:00
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja harskali »

CDI203 kirjoitti:
harskali kirjoitti:Autoon vaihdettu kampiakselin asentotunnistin , ei vaikutusta. Vika näyttäisi tosiaan olevan tuossa virtalukossa kun testerillä katkeaa siinä kohtaa yhteys.
Mkäs on testeri millä tutkittu?
Miten yhteys katkeaa virtalukon kohdalla?
(kun yrittää yhteyttä virtalukkon jotenkin muuten? Kesken testin?)

Virtalukko juttun on mahdolinen halvempikin ratkisu... ;)
Joo eli testeri on kuulemma tuon star:in. Ja tämmönen selvitys on annettu kuten aikaisemmin kirjoitin: "Ajoneuvosta mitattu että Can väylä B signaali katkeaa virtalukon jälkeen. Virtalukko todettu mahdollisesti vialliseksi. Testerillä ei yhteyttä."

Autoa taas testailtu, eli lähtee kylmänä loistavasti käyntiin, sammuttaa välissä ja heti lähtee käyntiin mutta hetken koneen seisottua auto vain starttaa mutta ei lähde käyntiin.

On kyllä kallis tuo virtalukko töineen ja ei ole edes varmuutta poistuuko vika tuolla.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Virtalukkoja on saatu muutamia pelastettua menestyksekkäästi ihan paikallisvoimin. Jos auto joutaa seista tovin niin voitas kokeilla....
Avatar
harskali
Viestit: 17
Liittynyt: 02.5.2012 17:00
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja harskali »

Aki P kirjoitti:Virtalukkoja on saatu muutamia pelastettua menestyksekkäästi ihan paikallisvoimin. Jos auto joutaa seista tovin niin voitas kokeilla....
Virtalukko kävi eräällä hyvällä korjaajalla , jossa tinauksia vahvistettiin yli 100kpl mutta eipä tuo auttanut oikein asiaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

harskali kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Virtalukkoja on saatu muutamia pelastettua menestyksekkäästi ihan paikallisvoimin. Jos auto joutaa seista tovin niin voitas kokeilla....
Virtalukko kävi eräällä hyvällä korjaajalla , jossa tinauksia vahvistettiin yli 100kpl mutta eipä tuo auttanut oikein asiaa.
Voi se olla muutenkin rikki kuin tinauksisiltaan...
(tinauksista ei kukaan tainut edellä mainita mitään...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
harskali
Viestit: 17
Liittynyt: 02.5.2012 17:00
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja harskali »

CDI203 kirjoitti:
harskali kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Virtalukkoja on saatu muutamia pelastettua menestyksekkäästi ihan paikallisvoimin. Jos auto joutaa seista tovin niin voitas kokeilla....
Virtalukko kävi eräällä hyvällä korjaajalla , jossa tinauksia vahvistettiin yli 100kpl mutta eipä tuo auttanut oikein asiaa.
Voi se olla muutenkin rikki kuin tinauksisiltaan...
(tinauksista ei kukaan tainut edellä mainita mitään...)
Niin justiin, kertokaapa hieman lisää jos olette saaneet nuita korjattua. Paikallinen korjaamo oli saanut korjattua 2kpl nuita virtalukkoja. Alkoi nimittäin kiinnostamaan.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Ainakin Opelissa moinen käynnistysongelma esiintyi kun suuttimien paluuputket olivat hapertuneet ja pa-systeemi veti ilmaa itteensä. En tiedä onko tuossa samaa vikaa, mutta kannattaa kattoa sillä vian korjaaminen onnistui kotikonstein (vaihtoi ne letkut ja t-liittimet) ja maksoi pari euroa...
Avatar
harskali
Viestit: 17
Liittynyt: 02.5.2012 17:00
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja harskali »

Päivitetäänpä pitkästä aikaa. Autoon vaihdettiin käyttöautolla uusi virtalukko , koska totesivat siellä myös että se oli vikana. No autoa haettaessa ei palanut enään ec valo mutta ajettiin läheiselle huoltoasemalle niin eiköhän auto päättänyt taas sammua. Lähti sitten taas käyntiin kun kone jäähtyi kunnolla.

Vietiin takaisin käyttöautolle jospa vika alkais selviämään. Mahdollisesti joku anturi ? Kummastuttaa että liike ei sen kummemmin testannut autoa ennen sen luovutusta.
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Enkö mää harskali oo töissä jo sanonu että viekää paalattavaksi nuot uuvet romut ja laittakaa tilalle w123/124 :lol:
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

harskali kirjoitti:Päivitetäänpä pitkästä aikaa. Autoon vaihdettiin käyttöautolla uusi virtalukko , koska totesivat siellä myös että se oli vikana. No autoa haettaessa ei palanut enään ec valo mutta ajettiin läheiselle huoltoasemalle niin eiköhän auto päättänyt taas sammua. Lähti sitten taas käyntiin kun kone jäähtyi kunnolla.

Vietiin takaisin käyttöautolle jospa vika alkais selviämään. Mahdollisesti joku anturi ? Kummastuttaa että liike ei sen kummemmin testannut autoa ennen sen luovutusta.
Normaali oire vialiselle kampiakselin asennon tunistimelle

kannatta käytää ennemin vaikka tuolla
http://www.mbkoskinen.fi/
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
harskali
Viestit: 17
Liittynyt: 02.5.2012 17:00
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja harskali »

Nokka-akselin anturi on vaihdettu, pitää vielä koittaa sitä kampiakselin asentotunnistimen anturia. Niin ja käynnistäessä syttyy moottorin vikavalo ja näytössä lukee se epc virhe mutta kun kaasua polkasee niin häviävät sitten. Eiköhän nuo viat luulis nyt näkevän kunnon testerillä että mikä siellä on.

late: ei kyllä pysty vaihtamaan vanhempaa :D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kyllä vika valosta jälki jää mikä näkyy *:rilla
(ainoa kunnon testeri mersuun ;) )
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
harskali
Viestit: 17
Liittynyt: 02.5.2012 17:00
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja harskali »

Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ja sammuminen lämpimänä loppui :) Testeri oli tosiaan näyttänyt nyt sitä asentotunnistinta vikakoodiksi + kaasupolkimessa jotain häikkää, mutta se ei ole vaikuttanut oikeastaan mihinkään.

Ilmastointi kuulemma pukkaa vielä haaleaa ilmaa vaikka ei vikakoodeja ole ja kaikki muukin on testattu (käytetty täyttöhuollossa aivan vasta). Pitää vielä tutkia jospa sekin alkais jotenki toimimaan.

No joka tapauksessa virtalukko ja tuo tunnistin piti uusia niin alkoi pelittämään ja nyt pystyy lukea vikakoodit normaalisti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”