W203 200CDI nykii

Vastaa Viestiin
muro902
Viestit: 7
Liittynyt: 16.8.2012 22:34
Paikkakunta: Tampere

W203 200CDI nykii

Viesti Kirjoittaja muro902 »

Mulla on 2003 vuoden C malli 543tkm ajettu, ja nykii kylmänä ja lämpimänäkin vähän. Missä voisi olla vikaa? Turbiini ym laatikosta uusittu 390tkm eli 150tkm sitten. On tehnyt tätä jo vuoden.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tervetuloa foorumille muro902 :D

Nykimistä olisi ehkä parempi kuvailla tarkemmin, esimerkiksi että onko terävää nypyttämistä vai semmoista että kierroslukumittarista pystyy näkemään ylös/alas-liikettä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W203 200CDI nykii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

muro902 kirjoitti:Mulla on 2003 vuoden C malli 543tkm ajettu, ja nykii kylmänä ja lämpimänäkin vähän. Missä voisi olla vikaa? Turbiini ym laatikosta uusittu 390tkm eli 150tkm sitten. On tehnyt tätä jo vuoden.
Turbin ja muut osat siis uusia?
Mitäs kaikkea toi ym pitää sisällän?

YV vastailtu :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
muro902
Viestit: 7
Liittynyt: 16.8.2012 22:34
Paikkakunta: Tampere

Re: W203 200CDI nykii

Viesti Kirjoittaja muro902 »

CDI203 kirjoitti:
muro902 kirjoitti:Mulla on 2003 vuoden C malli 543tkm ajettu, ja nykii kylmänä ja lämpimänäkin vähän. Missä voisi olla vikaa? Turbiini ym laatikosta uusittu 390tkm eli 150tkm sitten. On tehnyt tätä jo vuoden.
Turbin ja muut osat siis uusia?
Mitäs kaikkea toi ym pitää sisällän?

YV vastailtu :)
Siis täysi loota remppa tehty 2008 (390 tkm)
Joo, eli kylmänä tekee nykii koko ajan, lämpimänäkin nykii muttei niin paljoa. Joskus ei nyi ollenkaan. 09-11 auto seisoi koska oli veroja perässä. Pari suutintakin olen vaihtanut hiljattain.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Re: W203 200CDI nykii

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

CDI203 kirjoitti: YV vastailtu :)
Tuohan se ei paljon tätä foorumia jalosta mihinkään, mutta ilmeisesti vastaukset ovat niin arvokkaita että niitä ei voi tänne laittaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W203 200CDI nykii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Meissenkeri kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: YV vastailtu :)
Tuohan se ei paljon tätä foorumia jalosta mihinkään, mutta ilmeisesti vastaukset ovat niin arvokkaita että niitä ei voi tänne laittaa.
Ja tämäkös sitten jalosti... :roll:

Mutta kyllä se nyt on niin että jos joku lähettää yksityis viestin kysyy siinä jotan yksityisesti niin se on ja pysyy yksityisenä eikä muille kuulu


syy viestille YV vastailtu on se että vois varmistua viestin perille menosta
joskus kun roikuvvat tuolla lähtevissä pitkään vaikka pikaista vastausta on ilmeisesti tarvis/toivottu

(tämähän menee kohta samanlaiseksi pask*** jauhanaksi kuin tuolla toisella foorumilla missä ylläpito poistaa kokonaisia ketjuja ja missä ei nykyisn enään paljon muuhun saa vastauksia kuin 124 ja vanhmpiin...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

(tämähän menee kohta samanlaiseksi pask*** jauhanaksi kuin tuolla toisella foorumilla missä ylläpito poistaa kokonaisia ketjuja ja missä ei nykyisn enään paljon muuhun saa vastauksia kuin 124 ja vanhmpiin...)
Ylläpito lupaa ettei sille linjalle lähdetä Mesellä :pappa:
VITO639
Viestit: 3
Liittynyt: 19.10.2012 19:56
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja VITO639 »

dealer kirjoitti:
(tämähän menee kohta samanlaiseksi pask*** jauhanaksi kuin tuolla toisella foorumilla missä ylläpito poistaa kokonaisia ketjuja ja missä ei nykyisn enään paljon muuhun saa vastauksia kuin 124 ja vanhmpiin...)
Ylläpito lupaa ettei sille linjalle lähdetä Mesellä :pappa:

Erinomaisen hienoa. Taisi tulla foorumiloikkarilta eka viesti... :oops:
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Dieselissähän ei tulpanjohdot mene helposti ristiin, kun ne on niin jäykät.
Ja katkojan kärkiäkään en ole keneenkään kuullut vaihtavan.
Jos syy taas olisi polttoaineen ruiskutuksessa, niin silloin kaikissa sähköohjatuissa heti ilmaantuisi se "EPC" herja näkyviin.

Jäljelle jää siis oikeastaan voimansiirron vaivat vaan.
Jos vaiva on sähköinen, niin siitä voisi jäädä jossain tilanteessa vikamuistiinkin jotain vihjettä.
Vaihteistonohajinboxista voisi vaikka muutaman desin nyt ensin öljyä vähentää, eikä se pistokkeen uusiminenkan varmaan huono idea ole.
Staarilla voi jotain koettaa jotain laatikosta testatakkin.

Jos vaiva on mekaaninen, ei se taida poistua, kun ottamalla se laatikko/turbiini paketti uudelleen pöydälle ja vaihtamalla rikkonaiset osat.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
muro902
Viestit: 7
Liittynyt: 16.8.2012 22:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja muro902 »

tuikku kirjoitti:.
Dieselissähän ei tulpanjohdot mene helposti ristiin, kun ne on niin jäykät.
Ja katkojan kärkiäkään en ole keneenkään kuullut vaihtavan.
Jos syy taas olisi polttoaineen ruiskutuksessa, niin silloin kaikissa sähköohjatuissa heti ilmaantuisi se "EPC" herja näkyviin.

Jäljelle jää siis oikeastaan voimansiirron vaivat vaan.
Jos vaiva on sähköinen, niin siitä voisi jäädä jossain tilanteessa vikamuistiinkin jotain vihjettä.
Vaihteistonohajinboxista voisi vaikka muutaman desin nyt ensin öljyä vähentää, eikä se pistokkeen uusiminenkan varmaan huono idea ole.
Staarilla voi jotain koettaa jotain laatikosta testatakkin.

Jos vaiva on mekaaninen, ei se taida poistua, kun ottamalla se laatikko/turbiini paketti uudelleen pöydälle ja vaihtamalla rikkonaiset osat.
Kiitos vastauksestasi!

Mitä pistoketta tarkoitat?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Vaihteistoon menevän johtonipun laatikon puoleisessa päässä on sähköpistoke joka kannattaa vaihtaa. Se alkaa ilmeisesti ajan myötä falskaamaan öljyä lävitse joka nousee kapillaarisesti vaihdelaatikon älylaatikkoon joka sijaitsee ilmeisesti tässäkin mallissa konehuoneessa vänkärin puolella.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Multiviri kirjoitti:Vaihteistoon menevän johtonipun laatikon puoleisessa päässä on sähköpistoke joka kannattaa vaihtaa. Se alkaa ilmeisesti ajan myötä falskaamaan öljyä lävitse joka nousee kapillaarisesti vaihdelaatikon älylaatikkoon joka sijaitsee ilmeisesti tässäkin mallissa konehuoneessa vänkärin puolella.
Hantin puolen lattia matonalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
muro902
Viestit: 7
Liittynyt: 16.8.2012 22:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja muro902 »

CDI203 kirjoitti:
Multiviri kirjoitti:Vaihteistoon menevän johtonipun laatikon puoleisessa päässä on sähköpistoke joka kannattaa vaihtaa. Se alkaa ilmeisesti ajan myötä falskaamaan öljyä lävitse joka nousee kapillaarisesti vaihdelaatikon älylaatikkoon joka sijaitsee ilmeisesti tässäkin mallissa konehuoneessa vänkärin puolella.
Hantin puolen lattia matonalla
Selvä homma. Tuollaisen saa mistä? KL-varaosat? Motonet?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kumpaa tässä nyt oltiin hankkimassa. Boksia vai vaihteiston sähköpistoketta?

Sähköpistokkeen saa esim. KL-varaosista, mutta se boksi kannattaa aukaista ja katsoa että onko siellä öljyä. Jos ei ole, niin pistokkeen vaihtaminen tässä vaiheessa ei auta vikaan ja jos on niin boksi pitää putsata tai uusia ja pistoke myös.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Meissenkeri kirjoitti:Kumpaa tässä nyt oltiin hankkimassa. Boksia vai vaihteiston sähköpistoketta?

Sähköpistokkeen saa esim. KL-varaosista, mutta se boksi kannattaa aukaista ja katsoa että onko siellä öljyä. Jos ei ole, niin pistokkeen vaihtaminen tässä vaiheessa ei auta vikaan ja jos on niin boksi pitää putsata tai uusia ja pistoke myös.
Itse asiasa
jos töpseli (pistoke) siellä laatikon päässä on öljyinen niin sen vuotavan töpselin reijään (läpivienti holkin) vaihto ja töpselin (pistokeen)
putsaus auttaa monesti näihin vaivoihin vaikka öljy ei vielä olis noussut ohjain boxsiin

boxsin öljyisyyden huomaa kyllä kun ottaa siitä johdot irti
jos niissä näkyy öljyä kannatta boxsi tarkistaa että onko sinne mennyt myös öljyä

töpselin läpi vienti holkki ei maksa paljon edes vehossa vielä halvempi se taisi olla kl-varaosassa
ohjain boksi on harvemmin rikki niin että se pitäisi vaihtaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
muro902
Viestit: 7
Liittynyt: 16.8.2012 22:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja muro902 »

CDI203 kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Kumpaa tässä nyt oltiin hankkimassa. Boksia vai vaihteiston sähköpistoketta?

Sähköpistokkeen saa esim. KL-varaosista, mutta se boksi kannattaa aukaista ja katsoa että onko siellä öljyä. Jos ei ole, niin pistokkeen vaihtaminen tässä vaiheessa ei auta vikaan ja jos on niin boksi pitää putsata tai uusia ja pistoke myös.
Itse asiasa
jos töpseli (pistoke) siellä laatikon päässä on öljyinen niin sen vuotavan töpselin reijään (läpivienti holkin) vaihto ja töpselin (pistokeen)
putsaus auttaa monesti näihin vaivoihin vaikka öljy ei vielä olis noussut ohjain boxsiin

boxsin öljyisyyden huomaa kyllä kun ottaa siitä johdot irti
jos niissä näkyy öljyä kannatta boxsi tarkistaa että onko sinne mennyt myös öljyä

töpselin läpi vienti holkki ei maksa paljon edes vehossa vielä halvempi se taisi olla kl-varaosassa
ohjain boksi on harvemmin rikki niin että se pitäisi vaihtaa
Kyb venttiili ja pistoke ja 6l öljyä töineen 300e ja auto toimii kuin uusi . Vika korjattu
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Meissenkeri kirjoitti:Kumpaa tässä nyt oltiin hankkimassa. Boksia vai vaihteiston sähköpistoketta?

Sähköpistokkeen saa esim. KL-varaosista, mutta se boksi kannattaa aukaista ja katsoa että onko siellä öljyä. Jos ei ole, niin pistokkeen vaihtaminen tässä vaiheessa ei auta vikaan ja jos on niin boksi pitää putsata tai uusia ja pistoke myös.
Ceessä ei öljy pääse poksiin asti, kun purkki on "katollaan" hanttarin jalkotilassa. :)
Tähdellisen parantola
jussi68
Viestit: 4
Liittynyt: 26.10.2012 17:16
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jussi68 »

W211 220cdi - 07, moottori 646821. 480tkm nyki, muttei nyi enää. - - - - Vikakoodeja ei löytynyt.
- Laatikko huuhdeltu ja kybventtiili vaihdettu. Ei apua.
- Nykiminen pintakaasulla, ei kuitenkaan nyi yhtään kun ilman lämpötila on alle 10c. Moottorin lämpötila ei vaikuta.
- Ahtimen siivikon säätö tanko seilasi nykimisen tahdissa.
- Lopulta nyppäsin egr venttiilin pistokkeen irti ja nykiminen loppui. Ei ajon aikaista vikailmoitusta ja auto toimii moitteetta. Lainasin vielä kokeeksi kaverin egr venttiiliä, jolla auto toimii myös moitteetta.
- Lopputuloksena peloteltu kallis laatikko/turbiini remontti vaihtui muutaman sadan simppeliin egr vaihtoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”