S203 200CDi -00 Kysymyksiä

Vastaa Viestiin
Nipsu-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.3.2015 15:01
Paikkakunta: 02 Alueella

S203 200CDi -00 Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nipsu- »

Morjes kaikille foorumilaisille vaan uudelta käyttäjältä!

Olisi muutama kysymys s203 alan asiantuntijoille. Mulla on ollut -00 200CDI automaattilootalla ja siinä on ollut vedossa vähän ongelmaa. Vähän aikaa toimii normisti ja lyö vikatilan päälle, ei kierrokset nousseet yli 3t rpm. Virrat pois ja takaisin niin vetää taas. Ilmamassamittarin oon vaihtanu, siihen boschin kts näyttikin vikaa. Katit tyhjentäny ja nyt viimeisimpänä poistin imusarjasta läpät ja putsasin imusarjan joka olikin täynnä sontaa.

Varsinainen kysymys onkin seuraavanlainen: Viikko sitten aloitin projektin ja otin imusarjan pois ja läpät yms. No otin kuvia purku vaiheessa vähän nihkeesti ja yhden johdon paikkaa en ole löytänyt. Lisäksi mitenkä päin nuo ilmeisesti polttoaineen lämmittäjän letkut tulee?
Kuva
Kuva

Kiitoksia etukäteen!
Nipsu-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.3.2015 15:01
Paikkakunta: 02 Alueella

Viesti Kirjoittaja Nipsu- »

Nonni imusarja koottu uusilla tiivisteillä ja ilmauksen jälkeen rupes pelaamaan ihan ok. Ajettiin koeajo ja samanlailla käyttäytyi kuin ennen imusarjan putsausta. Toimii hetken, ennenkun lyö tuon vikatilan päälle ja taas ei nouse kickdown eikä kierrokset nouse. Vikakoodeja ei oo vielä nollattu, kun ei oo vehkeitä siihen. Menee huomenna käymään tutulla pajalla missä on autocom testerinä. Mitä tämän imusarja projektin jälkeen pitäis vielä tehdä? Pitäiskö joku koodata pois käytöstä tjsp? Sitten tolle johdolle mistä kuva ylemmällä ei ole paikkaa löytynyt
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei tarvitse koodata mitään. Et saisi parempaa kuvaa johtoliittimestä ? Ei nyt sytytä vaikka kymmeniä noita olen purkanut ja kasannut :?
Kerro sitten mitä vikakoodeja löytyy niin katsotaan voiko auttaa...
wiimax.fi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eikö toi johto mene siihen ahtoputkeen missä on esim ahtopaineanturi? ja siten veikkaisin että ahtopaineanturin johto :) eli siinä pystyputkessa coolerin ja imusarjan välissä. Siinähä o kaks anturia vierekkäin.

nämä:
Kuva
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

/\

ylempi kuva on ahtolämpö anturi pistokkeessa 2 johtoa

alemmassa on ahtopaine anturi siinä on pistokkeessa 3 johtoa
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos se kts on yhtään oikeen vikakoodin antanut
Tarkistella sen massamittarin johdot jos ovat kunnossa
(Tarkistaa myös muut johdot)
Niin EGR temppuilee(ohjelmoi pois), ahtovuotoa(tiivistää)
ECU rikki(lähetää kuusenalle... ;) )
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nipsu-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.3.2015 15:01
Paikkakunta: 02 Alueella

Viesti Kirjoittaja Nipsu- »

Kiitoksia kaikille vastauksista! Ei ollut noihin mihin Sergey linkitti, nappasin tossa hallilla muutaman kuvan jos selkiäisi. Johto eriytyy abs pumpusta tulevasta "johtonipusta" Toivottavasti kuvat selkeyttää enemmän, kuin meikäläisen epämääräiset höpinät :lol:
https://imageshack.com/i/pafuSv0Hj
https://imageshack.com/i/idnhdfL7j
https://imageshack.com/i/hlmEO1yxj

En saanut kuvia toimimaan suorana, joten linkkasin ne tuohon :roll:

Mitenkä sen egr:n saa ohjelmoitua pois?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmastoinnin kompuralle, jos ei ole ilmastointia niin turha johto ?
wiimax.fi
Nipsu-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.3.2015 15:01
Paikkakunta: 02 Alueella

Viesti Kirjoittaja Nipsu- »

Niin mullakin oli vähän mielessä, että ois turha johto tässä ei ainakaan kylmäkonetta ole. Vähän vaan arvelluttaa, kun allekirjoittaneella oli ehkä "vähän" liian kova vauhti päällä, kun purin ja luotin "hyvään" muistiini, että osaisin kaikkien johtojen paikat vielä ulkoa kun kokoan mut ei se mennyt ihan niin :oops:
Nipsu-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.3.2015 15:01
Paikkakunta: 02 Alueella

Viesti Kirjoittaja Nipsu- »

Auto kyllä herjasi abs/esp visit workshop tjsp kun äsken koitin ja tuo kyseinen johto juuri tulee abs pumpulta tulevasta johtosarjasta. Liittyiskö tuo tuohon ?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Nipsu- kirjoitti:Auto kyllä herjasi abs/esp visit workshop tjsp kun äsken koitin ja tuo kyseinen johto juuri tulee abs pumpulta tulevasta johtosarjasta. Liittyiskö tuo tuohon ?
Kuva missä johto on näkyy jostain syystä kovin pienenä
ei oikeen nää minkä moinen on
mutta jos abs yksikön suunasta niin tarkistele näkyykö siellä yksikönssä sille paikaa toimiiko jarruvalot, poistuuko herjat näytöstä jos käydessä kääntelle rattia laidasta laittan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nipsu-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.3.2015 15:01
Paikkakunta: 02 Alueella

Viesti Kirjoittaja Nipsu- »

Morot kaikille! Tänään kävi kaara paikalisella pajalla ja autocomilla vikakoodit ulos. Tuon kuormituspaineen paineensäätimen vaihdoin siihen "paineputkeen" tjsp ja nyt on toiminut toistaiseksi. Testerissä en oo käynyt tuon vaihdon jälkeen. Vähän oudosti täristi kyllä yhdessä risteyksessä ikään, kuin olisi saanut ilmaa. Tuli mieleen jos falskaisi polttoainesuodattimen päässä olevasta liittimestä, kun sitä on auottu ja laitettu takaisin. Se kyllä näyttää olevan ihan jämäkästi paikoillaan tosin nippuside siinä on ollut alusta asti mulla painamassa sitä liitintä paikoilleen, kun se kynsi on menny aiemmalla rikki. Mitä mieltä te ootte? Entä noista vikakoodeista alla kuva niistä mitä autocom antoi. Pari kertaa ne nollattiin. Ekaks herjas noita egr yms mut sit antoi ton kuormituspaineensäätimen ja elektroninen lämmittimen tehostin. Toi kynällä tehty rajaus viiva on yllä ne mitkä jäi vikaks ja alempana ne ensimmäiset
Kuva[/url]
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

siellä imusarjan alla on moottorin takapäässä lohkossa kii lämpöelementti. muistaakseni tuon näkönen pistoke siihenkin käy ja siihen menee lisäksi sormen paksuinen kaapeli startilta/laturilta. Jos se siellä siis on...

:roll:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Nipsu-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.3.2015 15:01
Paikkakunta: 02 Alueella

Viesti Kirjoittaja Nipsu- »

Joo Sergey, siellä on jo oma kaapelinsa tarkistin sen silloin et tuli laitettua. Eli vielä on tuo johto ilman kotia:D Jännä juttu sinällään, kun nyt tuntuu et välillä auto toimii pitkiäkin matkoja. Tänään ajettu n.300km toimi välillä pitkänkin siivun, kun auto seisoi vähän aikaa ja lähdin taas liikkeelle niin oli vikatila päällä ja kickdowni ei toiminut. No tankkasin ja taas liikkeelle niin toimi moitteetta pitkänkin ( 100km ) matkan. Nyt taas kotona ja alko pränkkäämään. Aika sitkeältä vika tuntuu...
Nipsu-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.3.2015 15:01
Paikkakunta: 02 Alueella

Viesti Kirjoittaja Nipsu- »

Tulee vaan äkkiä mieleen, et oireilisko turbo mut ei vaan yhtään tunnu käyttäytyvän niin silloin siis kun vikatila ei oo päällä. Niin vetoja kyllä on. Poikiskos se egr jotain vikatilaa tjsp, mut tosi outo kun sammuttaa virrat ja lähtee niin toimii pitkänkin aikaa. Ennen se toimi vaan ihan muutaman kiihdytyksen verran.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

P1470 kertoo tässä tapauksessa siitä että on oltu vikatilassa.
Kyseinen vikakoodi tulee siitä ettei ahtimen hukkaporttia ohjaava "purkki" ole toiminut moottorinohjauksen mielestä oikein.
Se saattaa johtua em. "purkin" (ahtopaineensäädin) itsensä viasta, tai sitten alipaineen riittämättömyydestä eli esim. letku/putkivikaa. Alipaine voi kadota missä tahansa samassa piirissä olevassa osassa tai putkessa, yleensä herkimmin vikoo juuri ahtopaineensäädin.

Eli vika ei varmaankaan turbossa ole, mutta se on kyllä pois pelistä silloin kun em. P1470 napsahtaa päälle.
wiimax.fi
Nipsu-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.3.2015 15:01
Paikkakunta: 02 Alueella

Viesti Kirjoittaja Nipsu- »

Nostetaas taas vähän, eli ahtopaineen säädin vaihdettu-> Ei auta
Ahtoputkia/letkuja katsottu ei näkyvää vikaa. Coolerilta imusarjaan tuleva letku on kyllä todella öljyinen varsinkin sieltä coolerin alaosasta, mistä paine tulee "ulos". Letku on ulkopuoleltakin hyvin öljyinen. Todella sitkeä vika, oon tutkinu ja hutkinu löytämättä yhtään tietä onneen tämän kanssa. P1470 vikakoodi pukkaa vaan esiin ja sitten Egr säätöpoikkeama positiivinen tjsp.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oletko mittaillut alipaineita, ettei ole jossain putkessa reikä ?
wiimax.fi
Nipsu-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.3.2015 15:01
Paikkakunta: 02 Alueella

Viesti Kirjoittaja Nipsu- »

En ole mittaillut. Mitenkä käytännössä alipainetta mitataan tästä imupuolesta :oops: :?: Minkäslaisen aparaatin siihen tarvitsee, löytyykö esm motonet/biltema?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Konsit alipaineen tutkaillun pari pitkää ~4mm nailon letkua muutama pätkä sen päälee menevää kumiletkua, niihin sopiva t haara,
(tarvikeitten hinta ~10€)
ja sitten vettä niillä suorat letkut sieltä tehostimen putkesta lähtevästä haarasta EGR:än säätö mötikälle ja turbon samanmoiselle

jos näin toimiin niin vika on jossain niissä oihitetuissa alipainen linjoissa

ja kanatta tutkia se öljyinen ahto letku usein sieltä öljymöhnän alta löytyy reikä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Mites itse kaasupoljin? Onko sitä vaihdettu, jotain siihen viittaavaa tuos luki. Isällä oli prefacelift 203:en ja oireili kutakuinkin samoin, joskin se sytytti kyl muistaakseni moottorin vikavalon, mutta liekö voi hajota monella eri oiretavalla??
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Nipsu-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.3.2015 15:01
Paikkakunta: 02 Alueella

Viesti Kirjoittaja Nipsu- »

Täytyy vähän herätellä asiaa. Ostin alipainepumpun/kellon. Niinkuin joku viisas filosofi kerran totesi: ei kysyvä tieltä eksy :D Miten sitä käytetään tälläisen motin alipaine vuotojen vian etsinnässä? Mihkä väliin se on paras törkätä ja kun paine laskee niin täytyykö rikkoutunut osa etsiä ihan vain piiriä seuraamalla? Vai onko reijän yms löytämiseen jotain helpompiakin konsteja?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Johonkin väliin siihen piiriin mistä moottorin säätimet saa alipaineen. Joa alipaine ei pysy käydessä voi kokeilla puristella letkuja eri paikoista linttaan ja katsoa mitä vaikuttaa, jos ei mitään niin ei vikakaan ole siitä eteenpäin.
Tai sitten jarrutehostimen putkelta letku irti ja moottori sammuksissa pumppaa alipainetta, sen pitäisi pysyä, jos ei pysy yhtään niin sama juttu eli letkuja linttaan / tukkoon eri paikoista jne...
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”