200 kompressor, öljynkulutus
200 kompressor, öljynkulutus
Ajattelin päivällä joutessani tarkastaa öljyt. Käsiä likaamatta, ajotieturin kautta tottakai. "Tarkastuksen" valmistuttua yllätys olikin suuri, auto pyysi 2-litraa öljyä. Hetken mietittyäni päätin kurvata hiukan syrjemmälle katseilta suojaan ja tarkastaa öljytilanteen vielä ihan tikusta ja aika alarajoilla se tottavie oli. No ainakin ajotieturin öljyn haistelija toimii hyvin, öljyä todella tarvitsi kaksi litraa.
Eniten tässä ihmetyttää tuo kuluneen öljyn määrä ja aika jona se on haihtunut. Viime huollosta on aika tarkkaan 18:sta tkm ja seuraavaan b-huoltoon olisi matkaa vielä 6000:tta. Autolla on nyt ajettu vähän alle 120tkm.
Lieneekö tuollainen öljynkulutus vielä ihan normaalia, ennen tuo ei ole kyllä vienyt juuri mitään. (muutamia desejä).
Eniten tässä ihmetyttää tuo kuluneen öljyn määrä ja aika jona se on haihtunut. Viime huollosta on aika tarkkaan 18:sta tkm ja seuraavaan b-huoltoon olisi matkaa vielä 6000:tta. Autolla on nyt ajettu vähän alle 120tkm.
Lieneekö tuollainen öljynkulutus vielä ihan normaalia, ennen tuo ei ole kyllä vienyt juuri mitään. (muutamia desejä).
BMW 318d -09
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Heh,Harju kirjoitti:Elä usko mihinkään utopistisen pitkiin vaihtoväleihin 10tkm öljyt vaihdetaan (no maksimissaan 15tkm). Jos auton elinkaari on jo siinä vaiheessa että lisäily riittää, ei öljynvaihtoja tarvitse enää suorittaa
Eli nyt ajelet pari vuotta vain öljyä lisäillen ja sen jälkeen peltoautoksi
Iskän vectra taitaa syörä öljyvaihtovälillä oljytilavuuden verran
Ei oo ukko ees moksiskaan: "Ohjekirja sanoo että se saa justiinsa sen verran syöräkkin"
-Risto
Viimeksi muokannut Malm, 13.9.2007 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
22tkm mobilin rälli vormuloilla ni on melkosia klönttejä ku ropusta päästää ulos, huuhtelin varmuuden vuoks polttoöljyllä 201:stä että kaikki löntit tulis ulosHarju kirjoitti:Elä usko mihinkään utopistisen pitkiin vaihtoväleihin 10tkm öljyt vaihdetaan (no maksimissaan 15tkm).
tosin setä ajo 124 200D:llä 100tkm samoilla öljyillä, aina ku mittaristossa vilahti kannun kuva ni lisäs öljyä, 400-500tkm kohdilla, motilla viel ajettiin jotakuinkin 900tkm mittariin..kunnes se sai lämpöhalvauksen kun syylärin letku anto periks ja sylkäs vedet ulos..silti kesti ajaa melkein kotipihaan asti ennen ku lämpöleikkas kiinni
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Ei, samalla Mobilin 0w-40:ntä öljyllä on ajettu koko auton historia, mikäli huoltokirjaan on uskominen. Ja miksi emme uskoisi, onhan auto huollettu aina samassa paikassa yhtäpoikkeusta lukuunottamatta.dry kirjoitti:Onkos öljymerkki/tyyppi vaihtunut?
Näin minäkin olen ymmärtänyt, no seurataan tilannetta.dealer kirjoitti:Eipä Mersut juuri lisäysöljyjä tarvitse.
BMW 318d -09
Tässä on ajeltu Castrolin 5W 30 öljyillä edellinen huoltoväli 20th. km ja viimesimmällä 10th. km, ilman että syö öljyä. Tällähetkellä mittarissa 72th. km.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13