W203 220cdi suutinvika(ko)?

Vastaa Viestiin
-kapa-
Viestit: 64
Liittynyt: 28.9.2007 13:52
Paikkakunta: Kontiolahti

W203 220cdi suutinvika(ko)?

Viesti Kirjoittaja -kapa- »

Auto oireilee seuraavast:
Kylmänä, tyhjäkäynnilla kierrokset heijaa.
Toisinaan tyhjäkäynnillä (myös lämpimänä) moottori tärisee.
Toisinaan liikkellelähdössä moottorin äänet karkeat.

Muuten auto toimii ok, kulkee ja käynnistyy normaalisti.

Auto kävi tänään huollossa ja luettiin vikakoodit, suuttimien osalta kertoo seuraavaa:
Määräkorjaus | Arvo
Sylinteri 1 -2.3 mm^3/Hub
Sylinteri 3 -0.9 mm^3/Hub
Sylinteri 4 5.2mm^3/Hub
Sylinteri 2 -3.4mm^3/Hub

Tuomioksi tuli että nelossylinterin suutin vaihtoon. Voiko vian aiheuttaa paineet ylöspäin vuotava suutin?
Viimeksi muokannut -kapa-, 19.11.2007 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Nelosen vaihtaisin minäkin 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
-kapa-
Viestit: 64
Liittynyt: 28.9.2007 13:52
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja -kapa- »

Nelosen vaihdolla se varmaakin korjaantuu, mut on aikasta hintavia noi suuttimet :twisted:
Sitä vain mietin , että voiko noin iso määränkorjaus johtua vuotavasta suuttimen tiivisteestä, se kupari tiiviste ei maksa läheskään niin paljoa kuin koko suutin. :oops:
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Tai jos sen kokkeilis korjata ensin, saattais saaha ohivuotoa pienemmäksi :roll:
No Merc at the moment
-kapa-
Viestit: 64
Liittynyt: 28.9.2007 13:52
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja -kapa- »

Saako suuttimia itse korjattua vai ainoastaan spesialisti. :shock:
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Sopevilla leluila saapii kyllä :wink:
No Merc at the moment
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1006
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Tarkistin omastani suutintasapainon, tällaisia lukemia tuli tyhjäkäynnillä:

Cylinder 1 -0.09
Cylinder 2 1.11
Cylinder 3 -0.33
Cylinder 4 -0.73

Mitä raati sanoo tällaisista lukemista? Yksiköistä ei mitään hajua, laitteistona vanha tuttu CS7.4.
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kakkonen jo pikkuisen vuotaa paluukiertoon.
Hyvät arvot.
Ohjelma pystyy tuollaiset erot vielä korjaamaan.

Muista ei voi sanoa mitään, kun jos nyt kakkoseen vaihdettaisiin suutin, niin kaikkien muiden arvot keikahtaa muuttuneen "ruiskutustasapainon" takia toisenlaisiksi

Edittiä:
Kerkesimpäs itse korjaamaan.
Siis "vakioruiskutus" on nyt liian vähän, jotta ruiskutus annos kakkosessa olisi muiden kanssa samaa luokkaa, niin täytyy ruiskuttaa vähän "reilummin" -> suuttimessa jokin tukko, tai varmemmin vuotaa jo pikkuisen paluukiertoon.
Sitä ruiskutusannosta "päätellään" eri sylintereiden aiheuttamista kiihtyvyysmuuoksista vauhtipyörällä, siellä on silmä, joka sitä tarkkailee.
Ei siis huolta, niin kauan, kunnes vielä hyvin lähee käntiin.


Ja lisätään samoin tein suuttimistakin:
A613... alkuiset suuttimet on alunperin kuusipyttyisestä, eli pikkuisen pienemmän annoksen ruiskauttavat.
Mutta nuo voi olla niitä huollettuja, joihin on sitten osia vaihdettu, jolloin ne tietty on jotain aivan muuta.

Itse katselisin A611... alkuisia.
Tai oikeastaan samointein niitä AMG,hen tarkoitettuja.
Viimeksi muokannut tuikku, 26.11.2007 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

[quote=" mut on aikasta hintavia noi suuttimet ":[/quote]

Ebay:llä (Saksa) näyttää olevan lähtöhintaan EUR 50;- . Vai onko tällä osanumerolla kysymys oikeasta suuttimesta: A 613 070 09 87 80 ?
Ainakin väittävät että W203 ja antavat sen käsityksen että kyse on uudesta suuttimesta.
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1006
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

tuikku kirjoitti:Ei siis huolta, niin kauan, kunnes vielä hyvin lähee käntiin.
Hyvä, kiitos, hyvin lähtee käyntiin.

Olen haeskellut syitä mielestäni korkeahkoon nurkkakulutukseen, helposti pyörii yhdeksän litran kieppeillä ja ylikin, kun taas maantiellä mennään siellä, missä pitääkin, eli lähemmäksi kuuden kulutuksella. Ajatuksena oli vain, että joudutaanko nykivässä ruuhkaliikenteessä ottamaan kolmesta sylinteristä neljän teho, kun taas maantiellä selvitään vähemmillä syötöillä. Ei taida näistä löytyä (teko)syitä, jalan asennossa kai se vika on; ehkä tästä on kaikki 102 hv:tä jo ulosmitattu. 8) Imusarjakin on putsattu vuosi sitten.

Joskus täristelee pikkuisen niin kuin dieseli, mutta ei mielestäni mitään poikkeavaa.

Sittemmin kaivellut perinteisempiä vastuksia, eli jarrut ja laakerit. Vaihdoin toisen etulaakerin ja herkistelin mäntää, ehkä nyt rullaa aavistuksen kevyemmin. Kovaa ajoa vain.
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Löytyypi sitten niitä ei-niin-hintavia kunnostettuja/ tarkastettuja vaihtosuuttimia jo tarvetta ilmenee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”