cdi 200 -02 ongelma!?

Vastaa Viestiin
Avatar
aupeli
Viestit: 3
Liittynyt: 27.3.2006 0:22
Paikkakunta: haapikas

cdi 200 -02 ongelma!?

Viesti Kirjoittaja aupeli »

aamulla starttasin auton käymään et annan vähän lämmetä ennenkuin lähden ajelemaan. n. 15min päästä menin pihalle ja aattelin et kylläpä auto käy sievästi, kun kävelin viereen niin sammunut se oli.. polttoaineen merkkivalo palanut muutaman päivän mut mittarin mukaan pitäis vielä olla ainetta. kävin hakemassa 10ltr. kanisterilla ja ei vieläkään lähde käyntiin. jonkun aikaa ollut sellainen juttu et monesti kun olen auton käynnistänyt niin on tullut dieselin hajua sisälle mut kun on lähtenyt ajelemaan niin se haju on loppunut! olen yrittänyt tutkia ja hakea mahdollista vuotoa mut mistään en ole löytänyt. olen nyt starttaillut ja aina välillä käyttänyt suutinputkea löysällä (ei lohkon päästä) ja sieltä on joka kerta tullut muutama ilmakupla. akku meinaa hyytyä kun starttauttelee mut olen laittanut laturin nokkaan.. hitaasti vaan lataa kun 4a on laturin koko. on varmaan ilmaa päässyt nyt järjestelmään? mikähän tai mistähän vois olla peräisin se dieselin haju startatessa ja joskus kun auto käy tyhjäkäyntiä!!? Kiitos kaikille asiallisista ja auttavista kommenteista!
sen minkä voit tehdä huomenna, tee se jo tänään!
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Tervetuloa Meselle :D

Ilmaa tuntuu olevan järjestelmässä. Suodatinkotelon kannesta
lähtevien putkien liittimissä on o-renkaat tiivisteinä,
samoin pumpulla ja muuallakin missä on vastaavat
liittimet. Lisäksi suuttimien paluuletkut voivat vuotaa.

Oletko vaihtanut polttoainesuodattimen?

Suuttimet voivat vuotaa juurestaan jolloin voi nafta haista
mutta siitä ei seuraa
varsinaisesti ilmaongelmia putkistoon.

Aiheesta lisää täällä: viewtopic.php?t=2618


Heikki :D
Avatar
aupeli
Viestit: 3
Liittynyt: 27.3.2006 0:22
Paikkakunta: haapikas

nyt pelaa joo...

Viesti Kirjoittaja aupeli »

nyt minulla mese pelaa niinkuin ajatus! :) oli kova työ ilmata kun oli päässyt vetämään ilmat putkistoon ja kun akku meinas hyytyä startatessa(eikä uskaltanut ottaa lisävirtaa,vaan latasin 4A laturilla). luulin et pitäis vielä olla tankissa löpöä mut loppuhan se aikaisemmin. oli kyllä auto tyhjä käynnillä n.20 min. pihassa ja hieman myötäinen maasto et oli sit päässyt ilmat vetämään dieselin sijasta! mut nyt pelaa . ei kannata päästää "melkein tyhjäksi" tankkia. :)
sen minkä voit tehdä huomenna, tee se jo tänään!
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Re: nyt pelaa joo...

Viesti Kirjoittaja h5 »

aupeli kirjoitti:nyt minulla mese pelaa niinkuin ajatus! :) oli kova työ ilmata kun oli päässyt vetämään ilmat putkistoon ja kun akku meinas hyytyä startatessa(eikä uskaltanut ottaa lisävirtaa,vaan latasin 4A laturilla). luulin et pitäis vielä olla tankissa löpöä mut loppuhan se aikaisemmin. oli kyllä auto tyhjä käynnillä n.20 min. pihassa ja hieman myötäinen maasto et oli sit päässyt ilmat vetämään dieselin sijasta! mut nyt pelaa . ei kannata päästää "melkein tyhjäksi" tankkia. :)
No hyvä :D

Pääsit pelkällä "säikähdyksellä". En tiedä kuinka on W203:n tankinvalon
kanssa mutta omassa W210 on syytä mennä tankille kun valo syttyy.
Jäljellä olevalla ei pitkälle pötkitä varsinkaan talviaikaan kun Webasto
haukkaa vielä oman osuutensa.

Tuota polttoaineen hajun lähdettä kannattaa vielä tarkastella tulevaisuudessa kun se ei oikein hyvää lupaa. Jotakin saattaa vielä
ilmaantua.

Heikki :D
Avatar
P.M.N.
Viestit: 171
Liittynyt: 30.9.2005 12:05
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Omassa tietokone näyttää 9 litraa jäljellä, kun valo syttyy. Neljä litraa on ollut pienin näyttö ennen kuin tankkasin. Tosin kerran menovesi loppui vaikka tietokone näytti viittä litraa. Tuli pitkähkö ylämäki ja meno hyytyi. On meinaan tankista lähtö etupuolella ja sen verran ylhäällä, jotta tankin pohjalla saa lillua jonkin verran menovettä ja silti hörppää tyhjää.
Ps: taisi olla ensimmäinen viesti ilman yhtään hymiötä. Ei tule tavaksi.
MB S210 320 cdi Avantgarde
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”