vikakoodit

Vastaa Viestiin
arim
Viestit: 49
Liittynyt: 23.9.2011 19:58

vikakoodit

Viesti Kirjoittaja arim »

Boschin testeri antaa vikakoodit P2359 Ahtopaineen säätö maksimiarvo ylitetty ja P2632 Ahtopaineen säätö. Mitä uusitaan? Ilmiselvää vikaa ei näy. Turbon siivet liikkuvat kun säätötanko on irti. Tangon ollessa kiinni turbossa se on jumissa. Eli jumittaa säätömoottorin puolelta.Kuuluisiko liikkua ilman sähkövirtaa vai onko moottori jumissa kun virransyöttö nolla?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

arim kirjoitti:Boschin testeri antaa vikakoodit P2359 Ahtopaineen säätö maksimiarvo ylitetty ja P2632 Ahtopaineen säätö. Mitä uusitaan? Ilmiselvää vikaa ei näy. Turbon siivet liikkuvat kun säätötanko on irti. Tangon ollessa kiinni turbossa se on jumissa. Eli jumittaa säätömoottorin puolelta.Kuuluisiko liikkua ilman sähkövirtaa vai onko moottori jumissa kun virransyöttö nolla?
Auton ikä? ilmeisesti
on sen ikäinen että on sähkö säätö, ÄLÄ käännä sittä moottoria käsin
(jo yksi kerta voi riittää sen tuhoutumiseen)
tarkista sen johdot, tekeekö mittään kun auton laitta käyntiin
jos johdot ehjät niin jonnekin *:rin piuhan päähän
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
arim
Viestit: 49
Liittynyt: 23.9.2011 19:58

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja arim »

CDI203 kirjoitti:
arim kirjoitti:Boschin testeri antaa vikakoodit P2359 Ahtopaineen säätö maksimiarvo ylitetty ja P2632 Ahtopaineen säätö. Mitä uusitaan? Ilmiselvää vikaa ei näy. Turbon siivet liikkuvat kun säätötanko on irti. Tangon ollessa kiinni turbossa se on jumissa. Eli jumittaa säätömoottorin puolelta.Kuuluisiko liikkua ilman sähkövirtaa vai onko moottori jumissa kun virransyöttö nolla?
Auton ikä? ilmeisesti
on sen ikäinen että on sähkö säätö, ÄLÄ käännä sittä moottoria käsin
(jo yksi kerta voi riittää sen tuhoutumiseen)
tarkista sen johdot, tekeekö mittään kun auton laitta käyntiin
jos johdot ehjät niin jonnekin *:rin piuhan päähän
Auto on 2004 facelift. sähköinen säätö näyttäs olevan. En oo vielä päässyt katsomaan liikkuuko säätötanko auton olessa käynnissä ja varsinkin kun antaa hanaa. Meinaatko ett mikäli käydessä toimii niin *:iin tarkastukseen niin sais tarkempaa tietoo ku Boschin testerillä. Johdot näyttäs kyllä olevan ehyet.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

arim kirjoitti:Meinaatko ett mikäli käydessä toimii niin *:iin tarkastukseen niin sais tarkempaa tietoo ku Boschin testerillä.
Kyllä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
arim
Viestit: 49
Liittynyt: 23.9.2011 19:58

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja arim »

Kyllä[/quote]

No sitte näyttäs olevan *:n keikka eessä sillä käydessä näkyy vipu liikkuvan. Oisko tuota *:a Oulun seudulla muilla ku merkkiliikkeessä?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Otappa nimim. Tapio89 tai InsaneMe:hen yhteyttä... niiltä pitäs löytyy laitteet... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

arim kirjoitti:Kyllä
No sitte näyttäs olevan *:n keikka eessä sillä käydessä näkyy vipu liikkuvan. Oisko tuota *:a Oulun seudulla muilla ku merkkiliikkeessä?[/quote]

Jos YV:esä mainitu liian kaukana niin
MA, TI löytyy ihan keskustasta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Tänä viikonloppuna passaa jos on kiire. :)
Tähdellisen parantola
arim
Viestit: 49
Liittynyt: 23.9.2011 19:58

Viesti Kirjoittaja arim »

No niinhän siinä kävi että uutta turboa pukkaa. Tai paremminkin sähköistä ohjainboxia turbon kylkeen, mutta ei taida saada erikseen!? Kiitos vielä Tapio89:lle asiantuntevasta tutkiskelusta.
arim
Viestit: 49
Liittynyt: 23.9.2011 19:58

Viesti Kirjoittaja arim »

arim kirjoitti:No niinhän siinä kävi että uutta turboa pukkaa. Tai paremminkin sähköistä ohjainboxia turbon kylkeen, mutta ei taida saada erikseen!? Kiitos vielä Tapio89:lle asiantuntevasta tutkiskelusta.
No niin uusai ohjainservo paikallaan , vika edelleen päällä. Käyn tyhjentämässä vikakoodit huomenna katsotaan auttaako.
Näyttäs vielä siltä ett liittyy jotenkin koneen lämpötilaan tuo vikatilaan siirtyminen. Eli kun saavuttaa 85 siirtyy vikatilaan, kylmänä tai lämmetessä toimii, ei normilämpösenä

ideoita kenelläkään asian suhteen?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

arim kirjoitti:
arim kirjoitti:No niinhän siinä kävi että uutta turboa pukkaa. Tai paremminkin sähköistä ohjainboxia turbon kylkeen, mutta ei taida saada erikseen!? Kiitos vielä Tapio89:lle asiantuntevasta tutkiskelusta.
No niin uusai ohjainservo paikallaan , vika edelleen päällä. Käyn tyhjentämässä vikakoodit huomenna katsotaan auttaako.
Näyttäs vielä siltä ett liittyy jotenkin koneen lämpötilaan tuo vikatilaan siirtyminen. Eli kun saavuttaa 85 siirtyy vikatilaan, kylmänä tai lämmetessä toimii, ei normilämpösenä

ideoita kenelläkään asian suhteen?
Tarkistellut puhelimessa puhutut,
Olikohan lämpö anturista juttua jos ei niin lisää listaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
arim
Viestit: 49
Liittynyt: 23.9.2011 19:58

Viesti Kirjoittaja arim »

Vikakoodin nollauksesta ei apua.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

arim kirjoitti:Vikakoodin nollauksesta ei apua.
Koodien nollaus harvemmin poistaa vikaa
tarkistanut vaihto osan singnalin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
koobra
Viestit: 29
Liittynyt: 28.4.2012 10:04
Paikkakunta: sielsuntääl

Vikatilanne

Viesti Kirjoittaja koobra »

W203 vm.2001 automaattiin vaihdettu vaihdekepin elektroniikka kun ei päästänyt keppiä vaihteelta vapaalle. ESP herjaa välillä ruudussa. Akku vaihdettu uuteen että ei enää johdu ainakaan alhaisesta jännitteestä.

Nyt sitten uusi vika. Auto sammutettu lyhyen ajon jälkeen, sateinen keli. Ilmoittaa näytössä viaksi että jarrulevyissä on liikaa reunusta. Siis valitti nimenomaan levyistä eikä paloista. Ja toisena vikana ilmoitti että instument panel fault. Ei antanut ottaa vaihdetta pois parkilta eikä lähtenyt käymään. Pari kertaa yritin kääntää avaimesta eikä käynnisttnyt, ei siis pyörittänyt starttia. Sitten herjasi vielä ESP vikaa.minuutin verran ihmettelin tilannetta ja sitten kun käänsin avaimesta niin lähtikin käyntiin.

Missä mahtaa olla vika?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmoittaa näytössä viaksi että jarrulevyissä on liikaa reunusta.
Epäilen vahvasti että ei, mutta laitapa julki mitä näytössä tarkalleen luki ?

Onkohan vedenpoistoreiät tukossa etu-samin alla ...
oulaistenliikenne.fi
koobra
Viestit: 29
Liittynyt: 28.4.2012 10:04
Paikkakunta: sielsuntääl

Viesti Kirjoittaja koobra »

dealer kirjoitti:
Ilmoittaa näytössä viaksi että jarrulevyissä on liikaa reunusta.
Epäilen vahvasti että ei, mutta laitapa julki mitä näytössä tarkalleen luki ?

Onkohan vedenpoistoreiät tukossa etu-samin alla ...
Mikä on etu-sami?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

konehuoneen 'sulakeboksi'
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
koobra
Viestit: 29
Liittynyt: 28.4.2012 10:04
Paikkakunta: sielsuntääl

Viesti Kirjoittaja koobra »

dealer kirjoitti:
Ilmoittaa näytössä viaksi että jarrulevyissä on liikaa reunusta.
Epäilen vahvasti että ei, mutta laitapa julki mitä näytössä tarkalleen luki ?

Onkohan vedenpoistoreiät tukossa etu-samin alla ...
Nyt korjaamolla vikakoodien luvun jälkeen ilmoitti samat ilmoitukset. Kuiva keli. Brake lining wear ja display fault. Eikä lähde käyntiin
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

koobra kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Ilmoittaa näytössä viaksi että jarrulevyissä on liikaa reunusta.
Epäilen vahvasti että ei, mutta laitapa julki mitä näytössä tarkalleen luki ?

Onkohan vedenpoistoreiät tukossa etu-samin alla ...
Nyt korjaamolla vikakoodien luvun jälkeen ilmoitti samat ilmoitukset. Kuiva keli. Brake lining wear ja display fault. Eikä lähde käyntiin
Onko ihan omaa päättelyä tehty tuosta jarrulevyjen reunuksesta, millanen tunnistin siellä edes olisi tuollaiselle :)

Jarrupaloja se kyllä tarkoittaa muissa mersuissa (katso ohjekirja).

Käyntiin lähtöön se tosin ei vaikuta mitään.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Brake lining wear on nimenomaan ilmoitus kuluneista jarrupaloista.

Starilla saa selvitettyä onko vika aiemmin mainitsemassani etuohjainlaitteessa vai jossain muualla.
oulaistenliikenne.fi
koobra
Viestit: 29
Liittynyt: 28.4.2012 10:04
Paikkakunta: sielsuntääl

Viesti Kirjoittaja koobra »

dealer kirjoitti:Brake lining wear on nimenomaan ilmoitus kuluneista jarrupaloista.

Starilla saa selvitettyä onko vika aiemmin mainitsemassani etuohjainlaitteessa vai jossain muualla.
Auto jouduttiin siirtämään hinurilla korjaamolle. Kävin vaihdattamassa yhden hehkun jonka tiesin olevan pimeä, mutta jostain syystä hehkun vaihdon jälkeen korjaaja luki vielä vikakoodit. Siitä se sitten sekosi. Ilmoittaa tuon instrument panel failure. Kaikki matka-arvot näytöllä pelkkää viivaa, esim arvioitu kantama. Boschin vikakoodilukijalla ei tunnistanut vaihdelaatikon olemassaoloa ollenkaan. Auto on nyt US Motorissa Kiskossa kun eihän Veholle tms. voi viedä hinnan vuoksi. Selviääkö Starilla siis vikavtarkemmin kuin ns universaalilukijalla?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

koobra kirjoitti:
dealer kirjoitti:Brake lining wear on nimenomaan ilmoitus kuluneista jarrupaloista.

Starilla saa selvitettyä onko vika aiemmin mainitsemassani etuohjainlaitteessa vai jossain muualla.
Auto jouduttiin siirtämään hinurilla korjaamolle. Kävin vaihdattamassa yhden hehkun jonka tiesin olevan pimeä, mutta jostain syystä hehkun vaihdon jälkeen korjaaja luki vielä vikakoodit. Siitä se sitten sekosi. Ilmoittaa tuon instrument panel failure. Kaikki matka-arvot näytöllä pelkkää viivaa, esim arvioitu kantama. Boschin vikakoodilukijalla ei tunnistanut vaihdelaatikon olemassaoloa ollenkaan. Auto on nyt US Motorissa Kiskossa kun eihän Veholle tms. voi viedä hinnan vuoksi. Selviääkö Starilla siis vikavtarkemmin kuin ns universaalilukijalla?
Kyllä se mersun oma testeri on kuus nolla parempi kun jotkut boshin testerit.

Varmasti sielsuntääl on muitakin liikkeitä kuin veho jossa star. Saattaa olla harrastajakin jolla kinkkimallin testeri mersuun. Että kannattaisi varmaan kertoa samassa lauseessa ilmansuunta missä kyselee testerien paremmuutta.

Sitä en ymmärrä jos maksaa hinurimaksun (kertasiirto tai vakuutusmaksun kautta) niin miksei siirrä samointein semmoiseen paikkaan missä on kunnon testeri.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
koobra
Viestit: 29
Liittynyt: 28.4.2012 10:04
Paikkakunta: sielsuntääl

Viesti Kirjoittaja koobra »

AK47 kirjoitti:
koobra kirjoitti:
dealer kirjoitti:Brake lining wear on nimenomaan ilmoitus kuluneista jarrupaloista.

Starilla saa selvitettyä onko vika aiemmin mainitsemassani etuohjainlaitteessa vai jossain muualla.
Auto jouduttiin siirtämään hinurilla korjaamolle. Kävin vaihdattamassa yhden hehkun jonka tiesin olevan pimeä, mutta jostain syystä hehkun vaihdon jälkeen korjaaja luki vielä vikakoodit. Siitä se sitten sekosi. Ilmoittaa tuon instrument panel failure. Kaikki matka-arvot näytöllä pelkkää viivaa, esim arvioitu kantama. Boschin vikakoodilukijalla ei tunnistanut vaihdelaatikon olemassaoloa ollenkaan. Auto on nyt US Motorissa Kiskossa kun eihän Veholle tms. voi viedä hinnan vuoksi. Selviääkö Starilla siis vikavtarkemmin kuin ns universaalilukijalla?
Kyllä se mersun oma testeri on kuus nolla parempi kun jotkut boshin testerit.

Varmasti sielsuntääl on muitakin liikkeitä kuin veho jossa star. Saattaa olla harrastajakin jolla kinkkimallin testeri mersuun. Että kannattaisi varmaan kertoa samassa lauseessa ilmansuunta missä kyselee testerien paremmuutta.

Sitä en ymmärrä jos maksaa hinurimaksun (kertasiirto tai vakuutusmaksun kautta) niin miksei siirrä samointein semmoiseen paikkaan missä on kunnon testeri.
Tosiaan auto on Kiskon US Motorissa (Kisko, Salo)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lähtökohtaisesti korjaamo jossa ei ole Staria ei ole mersukorjaamo, eli myös tietämys merkistä on puutteellista.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Saattaa niillä star ollakin, vaikka eivät ehkä myönnä. :)
koobra
Viestit: 29
Liittynyt: 28.4.2012 10:04
Paikkakunta: sielsuntääl

Viesti Kirjoittaja koobra »

Tilanne on aika tukala. Auto ollut pajalla 5 viikkoa. Ei starttaa. Oikeasti osaava korjaamo kyseessä. Päätyyköhän paaliin... Just maalattu, lastutettu ja hehku uusittu. Ostaako joku projektiksi vai löytyiskö vielä apua? Auto on Salon Kiskossa.

Voisko joku esim. lainata Staria...
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Ei ole oikeasti osaava korjaamo kyseessä jollei viidessä viikossa saada selville miksei auto starttaa, sekä lisäksi ellei heillä ole staria..

En sano että pitäs veholle viedä mutta olisko se sitten niin paha. Siellä sais sähkäri varmaan päivässä helposti selville mistä johtuu. Sikäli kun sellaisessa talossa on pakko olla osaava sähkäri, meillä ainakin on, eipä oo yksikään juttu jääny ratkomatta.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Suosittelen viemään pajalle joka tietää Mersujen korjauksesta, loppuunsa tämmöinen kuitenkin melko yksinkertainen laitos saada starttamaan jos oikeat työkalut korjaamolta löytyy. Mahtaa viiden viikon tutkinnasta jo melkoinen laskukin tulla.

Star, yleismittari ja mahdollisesti oskilllskooppikin tarvittavia työkaluja tässä hommassa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Edelleen, ei ole merkkiosaamista kyseisessä paikassa jos ei ole selvinnyt mitään.

Joskus pitää yrittää puhelimessa neuvoa muita korjaamoita kun tutkivat jotain mersua, on juuri näitä ettei starttaa tai ei käynnisty tms. Sitten kyselevät että pitääkö siihen ja tuohon ohjainlaitteen nastaan tulla startatessa jännite ja jos pitää niin 5 vai 12 volttia.
En minä tiedä. Ei tulisi mieleenkään lähteä autocomien vikakoodien perusteella mittailemaan kaikkia johtoja yksitellen. Tulee julmetun kalliiksikin, joko asiakkaalle tai korjaamolle :lol:
Star kertoo mistä mitata, sen mukaan kun etenee saa rajattua vikapaikat aika vähiin. TIPS kaverina.
Ei Staria välttämättä kannata lainata ellei saa asentajaa lainaksi samalla. Vaikeaa on vieläkin vaikka testeri on ellei käyttäjä ole sen taitaja.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”