Kone vaihtoon?Apuja tarvitaan!!

Vastaa Viestiin
Rommeli 80
Viestit: 9
Liittynyt: 21.5.2014 23:32
Paikkakunta: Sievi

Kone vaihtoon?Apuja tarvitaan!!

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

Noniin.Matka loppui kesken.Elikkäs potilashan on C220cdi Facelift -04 manuaali farkku.

Kone ravistaa kovasti ja ei käy kaikilla sylintereillä. Tehot hukassa. Vikakoodit poistettu (ei kylläkään starilla)ja uusia ei ilmaantunut testin jälkeen.
Ahtoputket irrotettu ja turbon laakereissa ei mainittavaa välystä/siivet ehjät ja huohotin ei tukossa.
Kierroksia ottaessa valkoista savua tulee putkesta ja öljyn täyttö reijästä. :evil:

Nesteet ei mainittavasti katoa,eikä tuota painetta järjestelmään.=====alkaa usko loppumaan pieneneen probleemiin.
Olisiko näin,et joko KANSI tai ALAKERTA hajalla? Kierroksien karkailua ei ollut kylmällä koneella mutta lämpymänä kylläkin jäi huutamaan ja joutui vaihteella+jarrulla sammuttamaan.Suuttimet melko varmalla tiedolla vaihdettu viime omistajan toimesta.

Vaihtokonettahan tuohon kannattaa varmaan etsiä tilalle,mut
Miten passaa koneet keskenään.
-Paikoillaan 220cdi 150hv jossa hiukkasloukut yms.käykö heittämällä 00-04 200,220 ja 270cdi koneet,ettei tarvi sähkö töihin alkamaan.
Kiitollisena otan vinkkejä ja ajatuksia vastaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29480
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näillä tiedoilla voisi veikkata mäntävauriota, nelonen leikannut yleensä kiinni.
Tämän veikkauksen perusteella ei kannata alkaa konetta vaihtamaan vaan jonkun pitää varmistaa paikan päällä missä vika.

Koneista 270cdi on viisisylinterinen joten ei mene alkuunkaan heittämällä tuohon.
Neloskoneet helpommin, mutta sekin vaihtuu OM611 -> OM646 faceliftin myötä, peruskone kai menee noin vaan kun sähköosista tarvittavat saa entisestä ? Moottorinvaihtoja tehneet tietävät niksit, itse olen aina etsinyt juuri samanlaisen moottorin tilalle.
wiimax.fi
Rommeli 80
Viestit: 9
Liittynyt: 21.5.2014 23:32
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

Kiitos dealer! Näin itsekkin ajattelin,että olisiko männänpäälle öljyä joutunut.

Kyllähän tuossa pahat merkit on ilmassa,kun ravistaa ja kone käy huonosti savujen saattelemana. Mitenhän on,kun on tuota "uudempaa"konetta löytyy 200 ja 220cdi:ä et passaako tuo 200 kone tilalle. Ainakin koneen tyyppi on tuo 646? Onko noihin 4 sylinterin vaurioihin hiukkaspoltolla mitään yhteyttä.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

200 ja 220 koneessa ei ole muuta eroa kuin ohjelma, joten passaavat ristiin kunhan on vain uudempaa mallia eli 646 eikä vanhempaa 611.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4324
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Shatter kirjoitti:200 ja 220 koneessa ei ole muuta eroa kuin ohjelma, joten passaavat ristiin kunhan on vain uudempaa mallia eli 646 eikä vanhempaa 611.
Ja nekiin saa keskenään sopimaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

OM 646 EVO - moottorit ovat samanlaisia, mutta entäs OM 646 200 ja 220 CDI:n erot? Saksalainen Wikipedia kertoo, että 220:ssä on tasapainotusakselit, 200:ssa ei. Siihen en ota kantaa, kuinka ne passaavat ristiin. Teknisesti niis taitaa silti olla eroa eikä pelkässä ohjelmassa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Rommeli 80
Viestit: 9
Liittynyt: 21.5.2014 23:32
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

Kyllä. Täytyy tutkailla vaihtoehtoja. Tänään konetta rassailtu ja löytyihän sieltä sanomista. Tyhjäkäynnillä juuri ja juuri pysyi enään. Suuttimet korjaavat kokoajan,imu puolelta pakokaasua torven täydeltä.

Mekaanisella mittarilla katsottuna 4.sylinteri puristeeton. :oops:
Kameralla katottuna oli mäntä ainakin yhtenä kappaleena ja seinämissä ei naarmuja,hoonin jäljet näkyvissä. Venttiileistä ei niinkään varmuutta,öjyäkin oli kyllä havaittavasissa männänpäällä.
Rommeli 80
Viestit: 9
Liittynyt: 21.5.2014 23:32
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

4.sylinterin mäntähän siellä oli halki. :( Taitaa vaihtokone mennä tilalle. Mitenkähän on? 200cdi 646 löytys,mut mites kytkin,kun on manuualin kytkimellä kanssa.
Kyselin kytkinpakan hintaa (KL)johon tulis painelaakerit.yms=600-650€ !!!!!. Että,joo. :roll: Menisköhän tuo tuolla 200cdi vähempi ajetulla tai vaihtaisi tuon 220:n resusta kytkimen ja siihen vaan uus levy?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29480
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voivoi kun osui veikkaukseni lähelle :( Tulipa mieleen, jos uuteen koneeseen tulee entisestä suuttimet niin heti alkuun korjausarvojen tarkastus sitten, jos sattuu olemaan suutinlähtöistä tuo vaiva :idea:
wiimax.fi
Rommeli 80
Viestit: 9
Liittynyt: 21.5.2014 23:32
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

Dealer kyllä osui naulankantaan,jälleen kerran. Aika sanattomaksi laittoi,että kuinka moinen tapahtui.
Kone vaihtoehtoja kyllä löytyy purkaamoilta. Suuttimet täytyy kyllä tarkistaa todellakin,jos paikoilleen ne vielä laitan. Ainoa positiivinen puoli on,et tietää mitä tekee juhannuksena ja koneesta jäi vielä myyntikelpoista tavaraa. Mitä tuonne kytkimeen kannattaa vaihtaa jatkoa ajatellen(toimi aivan ok. ennen konerikko). Meneekö pelkällä kytkinlevyllä/laakerilla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”