C200 CDI vm.02 ei starttaa

Vastaa Viestiin
Kaimaani
Viestit: 6
Liittynyt: 28.11.2016 16:27
Paikkakunta: Nääsville

C200 CDI vm.02 ei starttaa

Viesti Kirjoittaja Kaimaani »

Hellurei vaan kaikille!!

Nyt alkaa itseltä loppua usko ja taidot tämän kanssa, eli se klassinen "tää ei starttaa". Mutta, sulake nro.52 palaa. Kun laittaa virrat päälle, kaikki ok, mutta kun kääntää avaimesta startin päälle ni sulake kajahtaa välittömästi. Jos vaihtaa 20A sulakkeet tilalle niin ääni on kovempi ja sulake palaa edelleen, 30A en sitte enää kokeilekkaan. Startti on jo vaihdettu uuteen, uusi maakaapeli asennettu lohkon ja auton oman maapisteen väliin, starttirele S konehuoneesta purettu ja putsattu, kaikki releet heiluteltu perästä. Kuskin a-pilarin sulakerasiasta sulakkeet ehjänä.

Tämä ei-haluttu ominaisuus alkoi hiipien, eli alkuun kun vaihto uuden sulakkeen ni sitte lähti tulille normaalisti. Sulakkeita alkoi sitte palaan tiheemmin ja nyt ei sitte starttaa ollenkaan. Mittaristo ei osaa kertoa mitään fiksua.

Jos ottaa releen irti niin sulake ei pala. (älä?)
Jos ottaa sulakkeen irti, rele ei sano mitään. (no shit)
Jos ottaa vetosolenoidin liittimen (violetti SAMin vieressä) sulake ei pala. (edelleenkään)
Jos ottaa vetosolenoidin johdon startilta irti, sulake ei pala. (aika vähissä vikapaikat eiks ni)
Kun kaikki on paikallaan ni sulake palaa.
Vetosolenoidin johto irti molemmista päistä ja mittaus maita vasten, ei ole maissa.
Violetti liitin irti ja vetosolenoidin läpi maita vasten n.3 muumia, sama kuin vetosolenoidin nastasta vaihdelaatikkoon.
Vaihdelaatikosta tai lohkosta akun miikkaan nolla muumia.

Onkos porukalla hyviä (tai huonoja) ehdotuksia? Staria varmaan käyttäisin jos sellainen olisi.
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

virtalukonpohja rikki tai meillä oli ihan samt oireet.
Kaimaani
Viestit: 6
Liittynyt: 28.11.2016 16:27
Paikkakunta: Nääsville

Viesti Kirjoittaja Kaimaani »

Marttivainaa kirjoitti:virtalukonpohja rikki tai meillä oli ihan samt oireet.
Saakohan tuon mitattua jollain tapaa fiksusti/kivuttomasti? Missä hintaluokassa semmoinen virtalukon pohja on, tartteeko koodata, voiko korjata ite?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos ottaa vetosolenoidin johdon startilta irti, sulake ei pala. (aika vähissä vikapaikat eiks ni)

Vähissä on :lol: jos toista starttia vielä kokeilisi, vaikka oudolta tuntuu :?
oulaistenliikenne.fi
Kaimaani
Viestit: 6
Liittynyt: 28.11.2016 16:27
Paikkakunta: Nääsville

Viesti Kirjoittaja Kaimaani »

dealer kirjoitti:
Jos ottaa vetosolenoidin johdon startilta irti, sulake ei pala. (aika vähissä vikapaikat eiks ni)

Vähissä on :lol: jos toista starttia vielä kokeilisi, vaikka oudolta tuntuu :?
Edellisen startin aikana alkoi oireilemaan, ja oireilun jälkeen on siis vaihdettu startti jo kertaalleen. Henk koht en uskoisi että olisi startissa vika enää.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Missäspäin tää temppuaa ?


Onks näissä starttirele SAM issa ?? Kurkattu sen pohjaan / alapuolen liitoksia ?


Onko startille annettu suoraan sähköä solenoidille, räpsääkö johdon punaseks ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

Kaimaani kirjoitti:
Marttivainaa kirjoitti:virtalukonpohja rikki tai meillä oli ihan samt oireet.
Saakohan tuon mitattua jollain tapaa fiksusti/kivuttomasti? Missä hintaluokassa semmoinen virtalukon pohja on, tartteeko koodata, voiko korjata ite?
Ite ei löydetty vikaa niin vein mersukorjaamolle,lapussa luki vaan että virtalukonpohjanvaihto ja osa 380 euroa yhteensä.

kai sen voi itekki vaihtaa
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko Marttivainaan auto ollut W203 josta tässä on kyse ?
Sen virtalukko on muovinen kokonaisuus jossa ei ole pohjaa erikseen, irrallaan olevan lukon korjauskin maksaa yleensä enemmän kuin 380 € :?
oulaistenliikenne.fi
Kaimaani
Viestit: 6
Liittynyt: 28.11.2016 16:27
Paikkakunta: Nääsville

Viesti Kirjoittaja Kaimaani »

Kyseinen potilas temppuaa Mäntsälässä, ja täällä ei ihan vieressä taida mersukorjaamoa edes olla.

Apustarttivirtaa ei ole koitettu antaa. Etu SAMin vieressä on starttirele ym sulakkeet ja releet, kyllä ne näyttäsi kunnossa olevan. Aina kun vahingossa jonkun sähkökaavion löytää ni pääsee mittaan sitä sulakerasiaa.

En tiä näkeekö tollasta vikaa staarilla, en ole moista livenä nähnyt. Tänään on tarkoitus alkaa irrottelemaan sisustaa ja etsimään virtalukon muovikokonaisuutta. Ja sitte saakin ihmetellä että mistä sinne saa korvaavan osan ja sen toimimaan.
Kaimaani
Viestit: 6
Liittynyt: 28.11.2016 16:27
Paikkakunta: Nääsville

Viesti Kirjoittaja Kaimaani »

Jos jollain ystävällisellä sielulla olemaan sellasta staaria tässä lähistöllä ja olisi mahdollisesti liikkeellä sen kanssa, josko tosta saisi tarkastettua vikakoodit?
Avatar
kuningatar
Viestit: 1358
Liittynyt: 20.10.2010 9:51
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja kuningatar »

Kaimaani kirjoitti:Kyseinen potilas temppuaa Mäntsälässä, ja täällä ei ihan vieressä taida mersukorjaamoa edes olla.
APP-Autokorjaamo löytyy Järvenpäästä.

http://vuoristo.xyz/app/
Tinaruusun haltija :)

Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi :)
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

dealer kirjoitti:Onko Marttivainaan auto ollut W203 josta tässä on kyse ?
Sen virtalukko on muovinen kokonaisuus jossa ei ole pohjaa erikseen, irrallaan olevan lukon korjauskin maksaa yleensä enemmän kuin 380 € :?
juu ei ollu c vaan E-malli,kaikki meitin mersut ollu e-malleja paitti ne ihan vanhat mallit 70 ja 60 luvulta
Kaimaani
Viestit: 6
Liittynyt: 28.11.2016 16:27
Paikkakunta: Nääsville

Viesti Kirjoittaja Kaimaani »

Erittäin suuri kiitos osallistuneille, homma ratkesi tänään!
Lyhykäisyydessään joku stnan saksalaisinsinöörinpoikanen oli tehtaalla jo laittalu lohkon kylkeen jonku prkl jäähdytinnesteen lislämmittimen, ja vetäny sieltä (vissiiin ei ollu niin hyvä maanantai sillon) startille kans piuhan. Täten, kun se tyyppivikainen jo syntyssään lisälämmitin menee oikosulkuun niin se polttaa startin sulaketta. Ja ei, sitä ei irroteta yläkautta ja alakautta saa ottaa startin irti. Mutta ny se toimii!!
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Hyvä kun selkis.

Täältäkinpäin vois löytyä joskus tukea, jopa apujakin :wink:
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ohhoh. Onpa hyvä kun löysit vian, nimittäin ei se yleensä oikosulkuun mentyään tuota aiheuta.
oulaistenliikenne.fi
naftale_n
Viestit: 74
Liittynyt: 09.8.2006 17:36
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Kaimaani kirjoitti:Erittäin suuri kiitos osallistuneille, homma ratkesi tänään!
Lyhykäisyydessään joku stnan saksalaisinsinöörinpoikanen oli tehtaalla jo laittalu lohkon kylkeen jonku prkl jäähdytinnesteen lislämmittimen, ja vetäny sieltä (vissiiin ei ollu niin hyvä maanantai sillon) startille kans piuhan. Täten, kun se tyyppivikainen jo syntyssään lisälämmitin menee oikosulkuun niin se polttaa startin sulaketta. Ja ei, sitä ei irroteta yläkautta ja alakautta saa ottaa startin irti. Mutta ny se toimii!!
Siis tota, minkälainen lämmitin sinne oli laitettu? Polttokäyttönen vai sähkö ja mitä sil oli haettu et startille vedetty piuha? Jatkuvaa virtaa?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alkuperäisestä sähköisestä lisälämmittimestä on päävirtajohto suoraan vieressä olevalle startille.
oulaistenliikenne.fi
naftale_n
Viestit: 74
Liittynyt: 09.8.2006 17:36
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Jaa okei. Tänään juuri kun ropailin haarottimen lohkolämppäriin niin tutkailin samalla startin piuhoja, joku se niistä vissii o..

Minulla ollut myös tätä käyntiin lähtemättömyyttä semmoisella oireelle että startilta kuuluu vain kova ääninen kurahdas/kirkasu. Tämä alkoi vasta kun tuli hieman kylmemmät kelit.. Lähtee sitten toisella tai kolmannella yrittämällä hyvin käyntiin kunhan avaimen veivaa 0-asennon kautta
Virtalukko käsittelee mielestäni kurahdukset ja merkkivalot oikeen mallikkaasti(vert töissä 4samanlaisen kopan kanssa), akku kunnossa, sulakkeita ei polta, SAMeja en ole tutkinut, varmaan takakyljestä alotettava paikkojen hierominen
:roll:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”