kylmänaputus

Vastaa Viestiin
Avatar
rannikko1
Viestit: 55
Liittynyt: 24.2.2007 18:11
Paikkakunta: raisio

kylmänaputus

Viesti Kirjoittaja rannikko1 »

Mitäs nyt sitten tehdään kun STP Engine Flush -aine laittoi käsittelyn jälkeen M103 :sen nostimet naputtamaan kylmänä, lämpimänä ei mitään naputteluja kuulu. Ennen käsittelyä kuului vai ajoittain räpsyttelyä. Jotenkin tuntui teholisäystä tulleen käsittelyn jälkeen.
Onko aine puhdistanut nostimet öljystä ja nyt olisi voiteluvajausta vai onko hydrauliikka tukossa kaikesta irronneesta liasta vai? Toimivat ilmeisesti öljynpaineella nämä nostimet. Eikö ole riittävästi paineita kylmänä??
Laitanko öljyn lisäainekäsittelyn (nostaa viskositeettia vai mitä nyt nostavat) ja katsotaan meneekö paikat aivan tukkoon vai hiljeneekö yläkerta? Yksi vaihtoehto kai on vaihtaa nostimet, jos ovat jotenkin kuluneet? Ei kai nostimien naputus vähitellen kuluta muitakin paikkoja vaihtokuntoon? Annetaanko naputtaa?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ei se naputus vaarallista ole, mutta uudet nostajat on halpoja, vaihto helppoa. :wink:

Hydraulinostajat ne on, eli öljynpaineella "kovettuu". Aikaa myöten väljistyy ja alkaa naputtamaan.

On noita "korjattu" antamalla koneelle reippaasti runtua, mutta ei se naputus sillä pitkäksi aikaa hiljene. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”