Tornion seudulla Asiantuntijaa?

kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Tornion seudulla Asiantuntijaa?

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Hei,

Onko ketään joka voisi käydä katsomassa yhtä SEC:ä puolestani?
Tietää paikat jotka pitää laitteesta tutkia. Tyyppiviat jne.
Kiinnostaisi kovasti mutta aivan liian kaukana käydä katsomassa jos ei olekkaan kunnossa. Helsingistä on vähän matkaa kuitenkin.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/5112338

Olisi hyvä jos joku pystyisi käymään puolestani antamaan vinkkiä että kannattaako mokoma hakea helsinkiin. Tollasesta olen haaveillu pikkupojasta asti.
Viimeksi muokannut kryptonite, 01.10.2012 19:19. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
220.128 Black devil
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

On nyt pikkusen auki pukkaako Kemin reissua huomiselle. Siitä ei ois enää pitkästi Torhnioon.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

toivotaan että jos on hyvä ettei kukaan muu osta sitä pois ennen minua..
Viimeksi muokannut kryptonite, 30.9.2012 9:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
220.128 Black devil
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Juhanit kirjoitti:Torhnioon.
Tornihoon. :twisted:
No Merc at the moment
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

pp d kirjoitti:
Juhanit kirjoitti:Torhnioon.
Tornihoon. :twisted:
Ei suinkhaan sitä hoota joka paikhaan panna :roll:
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Ei ainakhaan mihin sattuu :wink:
No Merc at the moment
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Juhanit kirjoitti:Yleisilme heti pihaan tultua oli että on paikallisen nuorison lauluauto. Matala ja likainen.

Kori keulasta alkaen:
- Vas etulampun lasi halki
- Puskurista puuttuu yksi kromipala
- Sumarit puuttuu
- Lokasuojat raavittu ylikokoisilla renkailla
- Konepelti istuu huonosti
- Tuulilasi rikki
- Vasta maalattu, mutta ruostekupla vas lokasuojassa
- Ovien alareunat ruosteessa
- Korin alapalkkien saumat takarenkaiden etupuolelta ihan muusia.
- Ei pahasti lommoja. Muutamia kuitenkin
- Takalasin alareunassa se kuuluisa pahaenteinen ruostekukka ja hattuhylly kontin puolelta ruosteessa.
- Kontin pohjassa vähäinen ruoste
- Kontin tuuletusaukot mitä todennäköisemmin ihan mädät. En viittiny purkaa kontin sisustaa mutta koittelin kädellä puskurin välistä

http://heinola.org/~juhani/haparanda/ovi.JPG
http://heinola.org/~juhani/haparanda/helma.JPG
http://heinola.org/~juhani/haparanda/hylly.JPG
http://heinola.org/~juhani/haparanda/kontti.JPG

Kone:
- Toimii, käy ok ja vetää jokseenkin hyvin
- Nostajat, enempi kuin 1, naputtaa
- Vaatteisiin tarttui tyhjökäynnistä öljynkäry joka haisee tässä kotonakin vielä
- Ei vuoda ulospäin juurikaan

Laatikko:
- Toimii
- Ei luista
- Ei vaihda pienemmälle ihan helposti
- Kickdowni ei toimi
- E/S -nappi ei vaikuta mihinkään
- B-pykälä sentään menee päälle

Sisuta:
- Paneelit irti ja murjottu.
- Likainen ja haisi wunderbaumille
- Resenrechner ei toimi
- RS-valo palaa, eli tarvii ehjän airbäkkiratin ainakin leimalle.
- Kuskin penkissä kunnon reikä
- Tämän näköinen sisusta on yleensä 600 tonnia ajetussa vanhassa taksissa

http://heinola.org/~juhani/haparanda/penkki.JPG
http://heinola.org/~juhani/haparanda/sisus1.JPG
http://heinola.org/~juhani/haparanda/sisus2.JPG

Bensaa oli niin vähän että koeajo jäi parin kilsan mittaiseksi. Kunto kävi kyllä ihan tarpeeksi selväksi siinäkin. Tämä vois olla ihan ok varaosa-auto jos olisi edes jonkinlaisia takeita osien kunnossaolosta :D
Omalta osaltani homma kaatui tähän. En hae varaosa-autoa, vaan ihan autoa :D

Suurkiitokset Juhanitille tästä säästyi rahaa, aikaa ja hermoja. Olisi ollut ihan hukkareissu.
220.128 Black devil
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tämä on meseläisyyttä parhaimmillaan... Itsekin olen säästänyt varmuudella yhden hakureissun polttoainekulut. Kyseessä piti olla siisti tuontiauto mutta paikanpäällä kävikin ilmi, että auto oli koetettu ahtaa liian pieneen laivaan jäljistä päätellen. :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juhanit raportti kuvineen on kerrassaan loistava, miehen tietäen en ylläty 8)
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Joo nuo ruottin "siistikuntoset" on vähän erilaisia, olen mieki erhäänki mersun käyny kattomassa. Sääli kun noinkin hyvillä varusteilla oleva SEC on päästetty tuohon kuntoon, noh ei ole ensimmäinen. Ruotsalaisille se on vain halpa vanha Mersu.
® Mesen Porkkana-klubi
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

hra autokauppias kirjoitti:tästä siistikuntoinen ja kaikinpuolin hyvintoimiva mersu,auto ruotsin kilvissä, tax free,kaikki varusteet,moottori ja vaihteisto pelaa moitteettomasti,ei kuulu ylimääräisiä ääniä moottorista ja vaihtaa vaihteet nätisti.
Juhanin kuvat ja myyjän teksti painii keskenään aika pahasti. Kumpikohan valehtelee? :shock:
Tähdellisen parantola
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

tapio89 kirjoitti:
hra autokauppias kirjoitti:tästä siistikuntoinen ja kaikinpuolin hyvintoimiva mersu,auto ruotsin kilvissä, tax free,kaikki varusteet,moottori ja vaihteisto pelaa moitteettomasti,ei kuulu ylimääräisiä ääniä moottorista ja vaihtaa vaihteet nätisti.
Juhanin kuvat ja myyjän teksti painii keskenään aika pahasti. Kumpikohan valehtelee? :shock:
Onhan mekin Tapsa huomattu tämä asia kun tuolla mualimalla liikuskeltiin autoja kahtelemassa: myyjien ylitsevuotavasti kehumat "helmet" osoittautuivat pääosin surullisessa kunnossa oleviksi rieskoiksi... :wink: Kyllähän toisaalta omaansa saa kehuakin mutta rajansa kaikella...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

hoi pitäkästä aikaa.

Ei ole kenellekkään tuttu auto?

ajattelin tässä joku päivä jos kävisi ihmettelmässä ja tutustumassa kun on sopivasti helsingissä. ihanteelliset kilometrit jos pitävät paikkansa..

Lisäksi en tiedä firmasta että miten suostuvat ottamaan vaihdossa ja mitä suostuvat hyvittämään. Nuo autoliikkeet ovat mitä ovat. Katsotaan.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/560/5301600
220.128 Black devil
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Kävin eilen katsomassa, kun itsekkin satuin Helsinkiin viikonlopuksi.

Puskureissa kolhujälkiä, epäsiistissä kunnossa, ei pesty sisältä tai ulkoa. Konehuone epäsiisti, ilmanputsarin päältä puuttuin mutteri, tulpanjohtojen päällä ei ollut muovikantta, ei huoltokirjaa, Saksasta ostettu suoraan ilmeisesti, ei Saksan historiaa tiedossa muutakuin että ollut kuulemma "parilla omitsajalla", kuskin ovessa rajoitin ei toimnut, "komeasti" liimattu Airbag-rattiin krominen tähti....

Hyviä puolia: maalipinta oli ihan ok, ei ruotetta ainakaan etukaarissa, jalopuut hyvässä kunnossa. Vaatiin kovan puunauksen.

Pyysin käyntiin laittamista, myyjä totesi, että käy hyvin, ei kilkata nostajat. Sanoin näkemiin.

EDIT:
En ole ennen noiden V8 ässien kanssa ollut tekemisissä, mutta olen ollut siinä käsityksessä että 560-mallissa on imuilmaputket ilmanpuhdistimen molemmin puolin. Tässä ko. yksilössä oli vain edestä päin katsottuna vasemmalla puolella putki. Eli voiko peräti olla, ettei edes ole 560 vaan pelkkä 500 tai 420....

Eli tässä 560
Kuva

Mutta ko. yksilön konehuone näytti tälle
Kuva
w126 300SE 1986
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Joo o, taitaakin olla 500:nen. Saa nähdä jaksaako sittenkään mennä katsomaan. Kuitenkin 560 hakusessa.. Virossa voisi olla pari katsottavaa yksilöä...
220.128 Black devil
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuo alimmainen kone on kyllä mun mielestä vanaha 500:nen K-jetillä
mulla on 420:nen ja se on samanlainen :wink:
Kuva
mutta voihan se olla 560:nenki :wink:
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Niin siis nuo kuvat vaan googletin sanoilla 500SEC motor ja 560SEC motor.

Mutta siis perinteisesti 560 pitäisi olla ne kaksi imuilmaputkea :)
w126 300SE 1986
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Erew126 kirjoitti:Niin siis nuo kuvat vaan googletin sanoilla 500SEC motor ja 560SEC motor.

Mutta siis perinteisesti 560 pitäisi olla ne kaksi imuilmaputkea :)
joo ja 420:ssä
Hesso
Viestit: 14
Liittynyt: 03.1.2008 16:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hesso »

Terve, samansuuntaiset havainnot oli mullakin, kun kävin tsekkaamassa ton "560" Secin. Maalipinta oli hyvä ja samoin alusta näytti siistiltä. Mitä sinne nyt pääsi kurkistelemaan. Myyjä, sen paremmin kuin apulainenkaan eivät kyllä tienneet yhtään mitä ovat myymässä. Huoltokirjasta ei ollut edes hajua. Sisusta tosiaan aika sotkuinen, samoin takakontti. Hieman oli hattuhyllyn alaosa hapertunut pinnasta, kun sorkin sitä takakontin puolelta. Käyntiin en viitsinyt pyytää laittamaan, kun oli mulle vähän liikaa epämääräisyyksiä auton historiassa. Liekkö pitänevät paikkansa nuo kilometrit, vahvasti epäilen? Konehuoneessa oli paperilappu, jossa oli noi samat kilometrit merkitty öljynaihdon yhteydessä vuonna 2010. Ere, laitoitteko koneen käyntiin? Akku oli aikas vanhan näköinen. Hinnasta vielä sen verran, että kun hieman tiedustelin tinkivaraa, niin myyjä tokaisi "Ostatko kymppitonnilla". No, en ostanut, mutta joku siitä saattaa saada hyvänkin pelin. Itse jatkan etsimistä, koska omat taidot ei riitä korjaamaan jos hantti sattuu jäämään käteen. Mielellään kuulen muidenkin kokemuksia, jos joku muukin käy kärryä tsekkaamassa. Ai niin, kävin kattomassa autoa heti kohta kun se ilmaantui Nettiautoon. Taisi olla 10.1.2013
Viimeksi muokannut Hesso, 21.1.2013 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo S80 - käyttöautona
MB 280 SE -84 kesäautona
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

touhottaja kirjoitti:
Erew126 kirjoitti:Niin siis nuo kuvat vaan googletin sanoilla 500SEC motor ja 560SEC motor.

Mutta siis perinteisesti 560 pitäisi olla ne kaksi imuilmaputkea :)
joo ja 420:ssä
Nyt täytyy tunnustaa, että olen sekaisin :D

Eli jos vm1985-1991 420 ja 560 on kaksi putkea, onko 500 sitten yhdellä putkella?

Ja alle 85 malleissa joka tapauksessa yksi putki, oli sitten 380 tai 500?

Ainoa mikä on nyt varmaa on, että tuossa 560SEC:ssä on 8 yhdellä ilmaputkella :D
w126 300SE 1986
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Kuva

Tämä 420 -87.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Voiko pelkästään vuosimallilla, tai käyttöönottomaalla olosuhteineen ja päästömääräyksineen olla ollut tekemistä imuputkiloiden lukumäärän kanssa, eikä niinkään iskutilavuudella?

Enempi vähempi pitkin maalimaa haalittuja rysiä lähes kaikki täällä ja jokainen vähän erilainen?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ruikku kirjoitti:Kuva

Tämä 420 -87.
onko sulla nuo lampun päällä olevat tiivisteet vielä tallessa :roll:
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Easy Rider kirjoitti:Voiko pelkästään vuosimallilla, tai käyttöönottomaalla olosuhteineen ja päästömääräyksineen olla ollut tekemistä imuputkiloiden lukumäärän kanssa, eikä niinkään iskutilavuudella?

Enempi vähempi pitkin maalimaa haalittuja rysiä lähes kaikki täällä ja jokainen vähän erilainen?
Voihan se olla tietenkin näinkin.
w126 300SE 1986
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

M116/117 moottoreista on kolme eri versiota: ECE (ei mitään ekohippi-päästörajoituksia), RüF (KAT-valmius) ja KAT (katalysaattorilla). Varmaan voipii riippua siitä mikä em. versioista on kyseessä.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Eldorado kirjoitti:M116/117 moottoreista on kolme eri versiota: ECE (ei mitään ekohippi-päästörajoituksia), RüF (KAT-valmius) ja KAT (katalysaattorilla). Varmaan voipii riippua siitä mikä em. versioista on kyseessä.
jep. tätä mieltä minäkin :wink:
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Muistankohan nyt ihan väärin mutta olisko HVM aikanaan laittanut tuon toisen putken Touhon ässään. Äkkiseltään ei löydy topiccia tuosta.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Samuli H kirjoitti:Muistankohan nyt ihan väärin mutta olisko HVM aikanaan laittanut tuon toisen putken Touhon ässään. Äkkiseltään ei löydy topiccia tuosta.
ei ole laittanu mun tietääkseni, mutta saatanhan varmistaa hältä tän asian kun tuntuu tuo toinen putki kovin askarruttavan :lol:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

nonnii, nyt on asia varmistettu ja on alakuperänen putsari kotelo :wink:
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Eli muistin sit väärin :D
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”