Ja puskuriremonttia

Vastaa Viestiin
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Ja puskuriremonttia

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Eli tuli irroitettua tuo takapuskuri. Kovin oli tiukassa kunnes syy löytyi :) perhana oli hitsattu toinen kiinnikelevy siihen mutterilevyyn kiinni. Onneksi liitos ei kovin vahva ollut, sai hajottamalla irroitettua.

Ruostetta ei korista onneksi löytynyt, mutta kromilistjen alla on osumaa. Menee nyt harkintaan, vaihdetaanko kaikki kromilistat vai pestäänkö vain ja ruosteenestotekstyyli sinne sisään. Päällisin puolin ovat vielä siistissä kunnossa, joten sillä vuoden pari voi saada aikaa lisää. Eli odottelemaan parempia aikoja :)

Mutta millä tuota kromia voisi päällisin puolin kiillottaa? On päässyt kahdesta kohtaa vähän tummumaan (se kohta, mistä vesi valuu lampuista pois)

Perusteellinen pesu ja ruostesuojaus seuraavaksi korille rojektina täältä takapäästä.

Kuva
Kuva
Kuva
w126 300SE 1986
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Ja KL ei löytänyt minulle varaosana tuota liitnitä, mutta VEHO (raskone) löysi. Ja vieläpä sopuhintaan, 29€ kappale suoraan Saksan varastolta.

Katsotaan nyt löytyykö oikea tavara. Kovin on räyjäytyskuvien mukaan erilaiset liittimet samanikäisesä 300SE mersussa. Liekkö nuo minun kappaleet sitten jotain itse keksittyä tms. Hyvin se puskuri nillä kuitenkin istui ettei sen puoleen ole valittamista.
w126 300SE 1986
taro
Viestit: 25
Liittynyt: 14.12.2011 21:00

Viesti Kirjoittaja taro »

Erew126 kirjoitti:Ja KL ei löytänyt minulle varaosana tuota liitnitä, mutta VEHO (raskone) löysi. Ja vieläpä sopuhintaan, 29€ kappale suoraan Saksan varastolta.

Katsotaan nyt löytyykö oikea tavara. Kovin on räyjäytyskuvien mukaan erilaiset liittimet samanikäisesä 300SE mersussa. Liekkö nuo minun kappaleet sitten jotain itse keksittyä tms. Hyvin se puskuri nillä kuitenkin istui ettei sen puoleen ole valittamista.
Lähtökohtaisesti kiinnikkeitä on kahta eri tyyppiä. Toinen on tarkoitettu autoihin, joissa on vetokoukku ja toinen ilman koukkua oleviin. Alla olevassa ebay:stä kaapatussa kuvassa on koukuttoman auton kiinnike. Koukullisen auton kiinnike on yksinkertaisempi.

Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

taro kirjoitti:
Erew126 kirjoitti:Ja KL ei löytänyt minulle varaosana tuota liitnitä, mutta VEHO (raskone) löysi. Ja vieläpä sopuhintaan, 29€ kappale suoraan Saksan varastolta.

Katsotaan nyt löytyykö oikea tavara. Kovin on räyjäytyskuvien mukaan erilaiset liittimet samanikäisesä 300SE mersussa. Liekkö nuo minun kappaleet sitten jotain itse keksittyä tms. Hyvin se puskuri nillä kuitenkin istui ettei sen puoleen ole valittamista.
Lähtökohtaisesti kiinnikkeitä on kahta eri tyyppiä. Toinen on tarkoitettu autoihin, joissa on vetokoukku ja toinen ilman koukkua oleviin. Alla olevassa ebay:stä kaapatussa kuvassa on koukuttoman auton kiinnike. Koukullisen auton kiinnike on yksinkertaisempi.

Kuva
tuon puskuri kiinnikkeen numero taitaa olla 126 880 3714 ja tässä sen hinta
http://translate.google.fi/translate?hl ... CC0Q7gEwAA
ja tarkka numero vielä
Kuva
taro
Viestit: 25
Liittynyt: 14.12.2011 21:00

Viesti Kirjoittaja taro »

Vielä noista kiinnikkeistä; jos en ihan väärin muista, niin vasemman ja oikean puolen kiinnikkeet eivät ole keskenään vaihtokelpoisia.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olet taro aivan oikeessa :wink: katoppa tuosta :lol:
Kuva
Kuva
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Näyttää muuten juurikin tuolta osalta ilman tuota kumityynyä tuossa keskellä. Eli olisiko tuossa minunkin ässässä ollut tuollaiset, mutta laitettu vain poikki tuosta tyynyn kohdala. Eli o jäänyt vain tuo u:n muotoien rauta molemmissa päissä kaksi pulttia.

Kuva
w126 300SE 1986
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

voipa olla että on katkastu, mutta ekkös sää veholta kattellu samanlaiset mitä nuo sun rikkinäiset on ja tilasikki, niin sillä perusteella sulla ei ole kuvan mallisia kiinikkeitä :roll:
kuvan kiinikkeet ovat -86 sellistä :wink:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

vähän huono kuva orrelta :oops: mutta tältä näyttää vuuen -83 takapuskurin kiinnike :wink:
Kuva
saman näkönen sivusta kun sulla :wink:
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Tuolaiset se VEHO mulle tilaa.
Kuva

Alan kokoajan kallistua enemmän sille puolelle, että on ihan vaan katkaistu nuo minun versiot tuolaisesta kokonaisesta kiinnikkeestä. Ovat siis tuollaiset kuten touhottaja linkitti
w126 300SE 1986
Gravehill
Viestit: 2
Liittynyt: 14.3.2012 8:27

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Saako muuten noita kromilistoja puskureihin jostain kohtuuhintaan? Olis kovasti vaihdon tarpeessa jo.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mitkä kiinnikkeet tuolla perässä on vielä paikallaa, mikkä näkyy kuvissa :roll:
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

touhottaja kirjoitti:mitkä kiinnikkeet tuolla perässä on vielä paikallaa, mikkä näkyy kuvissa :roll:
Siis autosa vai puskurissa? Puskurissa on nuo linkittämäni kuvan kiinnikkeet vielä tuossa vaiheessa kiinni.

Korissa on jonkinlainen iso rauta neljällä pultilla kiinni, liittyisikö jotenkin vetokoukkuun joka autossa ilmeisesti joskus ollut?
w126 300SE 1986
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

niinpäs taitaa ollakki, ota hitossa tuo pois sieltä, eihän sillä enää mitään vrkaa ole siellä :roll: mulla taitaa olla tollanen koukun runko, tartteepas kattoo onko se tuollanen, siinä on kumminki irrotettava nuppi systeemi :wink:
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

touhottaja kirjoitti:niinpäs taitaa ollakki, ota hitossa tuo pois sieltä, eihän sillä enää mitään vrkaa ole siellä :roll: mulla taitaa olla tollanen koukun runko, tartteepas kattoo onko se tuollanen, siinä on kumminki irrotettava nuppi systeemi :wink:
Tuopa se vähän painoa talviajoon (tosin en talvella aja) :D Ei vaan, pitää katsoa jos sen saa pois sillä koitin jo aiemmin sitä ottaa mutta sen pultit on niin tiukassa kiinni että tuntuu kuin avain katkeaa kun vääntää.

Eipä siitä haittaakaan toistaiseksi ole. Onkohanmahdollista, että se on laitettu ihan uutena autoon koska se on korin värinen osa. Vai onkohan vain jälkikäteen maalattu.
w126 300SE 1986
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se on alunperin musta, todenäkösesti sun auton perrää on joskus maalattu, ota vaan pisempää vartta ja käännä ruuvit auki taikka sitten poikki :wink: kyllä se sieltä irtoo ja sitten on helepompi "säveltää" siihen puskuri kiinnikkeet :lol:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tarkistin asian, onse alakuperäsen vetokoukun runko :wink: tuohon tullee loppu osat ruuveilla kiinni :lol:
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

touhottaja kirjoitti:tarkistin asian, onse alakuperäsen vetokoukun runko :wink: tuohon tullee loppu osat ruuveilla kiinni :lol:
Tyypillistä suomipelleilyä, vetokoukku tehtaalta sönderklasseen :D
w126 300SE 1986
taro
Viestit: 25
Liittynyt: 14.12.2011 21:00

Viesti Kirjoittaja taro »

Gravehill kirjoitti:Saako muuten noita kromilistoja puskureihin jostain kohtuuhintaan? Olis kovasti vaihdon tarpeessa jo.
Viime talven ihmettelin samaa asiaa. Ebaystä (uk, de) löytyi muutamia käytettyjä listoja, mutta niiden lopullinen kunto jäi sittenkin arvoitukseksi. Ostin sitten alkuperäiset KL:n kautta. Samalla tuli ostettua kiinnikkeet, joita noiden listojen kiinnitämiseen tarvitaan lukematon määrä.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

taro kirjoitti:
Gravehill kirjoitti:Saako muuten noita kromilistoja puskureihin jostain kohtuuhintaan? Olis kovasti vaihdon tarpeessa jo.
Viime talven ihmettelin samaa asiaa. Ebaystä (uk, de) löytyi muutamia käytettyjä listoja, mutta niiden lopullinen kunto jäi sittenkin arvoitukseksi. Ostin sitten alkuperäiset KL:n kautta. Samalla tuli ostettua kiinnikkeet, joita noiden listojen kiinnitämiseen tarvitaan lukematon määrä.
no ei niitä mitenkään ole lukematon määrä, kaiketi joku parikymmentä :wink:
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

taro kirjoitti:
Gravehill kirjoitti:Saako muuten noita kromilistoja puskureihin jostain kohtuuhintaan? Olis kovasti vaihdon tarpeessa jo.
Viime talven ihmettelin samaa asiaa. Ebaystä (uk, de) löytyi muutamia käytettyjä listoja, mutta niiden lopullinen kunto jäi sittenkin arvoitukseksi. Ostin sitten alkuperäiset KL:n kautta. Samalla tuli ostettua kiinnikkeet, joita noiden listojen kiinnitämiseen tarvitaan lukematon määrä.
Paljonko loppulaskussa luki? Ihan mielenkiinnosta kysyn
w126 300SE 1986
taro
Viestit: 25
Liittynyt: 14.12.2011 21:00

Viesti Kirjoittaja taro »

Erew126 kirjoitti: Paljonko loppulaskussa luki? Ihan mielenkiinnosta kysyn
Olen katsonut paremmaksi olla säästämättä kuitteja (ettei tule kiusausta jonakin sateisena päivänä laskea kuinka paljon tuohon on mennyt rahaa). Mutta kallein kromeista oli takana keskellä oleva, jonka pyyntihinta oli 300 €.
Autofiksari
Viestit: 317
Liittynyt: 25.5.2008 9:48
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Autofiksari »

Paljonkohan maksaisi uudet kromi osat takapuskuriin?

Onko kellään tietoa?
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eiköhän nuo saa alta tonnilla kiinnikkeineen :wink:
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Noniin, puskuri on takaisin paikoillaan!Kuskin puoli ei istu ihan niin hyvin kuin ennen, mutta ei se suuri ero siihen ole. Taitaa puskuri olla jo vähän väsynyt tai sitten vaan taittunut....

Saatiin puhallettua nuo vanhat kiinnikkeet uuteen uskoon. Sitten ruostesuojattiin ne ja puskuri sitten paikoiilleen.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Voi kun olisi jo kesä----
w126 300SE 1986
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”