270cdi automaatti takkuaa!
270cdi automaatti takkuaa!
Tästähän nyt on ollu jo puhetta tuolla toisella, mutta laitanpa nyt tännekkin. Eli tossa on nyt semmoinen ongelma että kun ajaa 2:lla, pintakaasulla ja survaisee lapun lattiaan niin lähtee ihan ok, mutta sitten se jääkin se kakkonen päälle. Eli vikatila. Kaikki perusjutut on nyt tehty eli öljyt ja johdinlevy vaihdettu. Ei vaikutusta. Vika on nyt vissiinkin 97% laatikossa, eli joko tiiviste vuotaa vähän, joku laakeri on kulunut että pakka ei ole kierällä tai levyt kuluneet. Ite uskon noihin kahteen ekaan. Pitäis nyt ottaa myyjään yhteyttä että se on nyt saatava kuntoon. Eli onko järkevintä viedä vaikka L-D:lle, ottavat laatikon pois, tilaavat saksasta takuukorjatun ja lähettävät ilmeisesti ton vanhan sitte takas sinne, vai viedä autom. laatikko korjaajalle joka korjaa laatikon ja vaihtaa vaan tarvittavat osat? Toi takuukorjattu loota on ilmeisesti jotain 1600€ luokaa, entäs toi vanhan korjaaminen, jos sieltä ei ole hajalla kuin parhaimmassa tapauksessa jokin tiiviste tai sitten se laakeri

- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4330
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 270cdi automaatti takkuaa!
Tästähän on tosiaan tullut aikasa paljon kirjoteltua,xin811 kirjoitti:Tästähän nyt on ollu jo puhetta tuolla toisella, mutta laitanpa nyt tännekkin. Eli tossa on nyt semmoinen ongelma että kun ajaa 2:lla, pintakaasulla ja survaisee lapun lattiaan niin lähtee ihan ok, mutta sitten se jääkin se kakkonen päälle. Eli vikatila. Kaikki perusjutut on nyt tehty eli öljyt ja johdinlevy vaihdettu. Ei vaikutusta. Vika on nyt vissiinkin 97% laatikossa, eli joko tiiviste vuotaa vähän, joku laakeri on kulunut että pakka ei ole kierällä tai levyt kuluneet. Ite uskon noihin kahteen ekaan. Pitäis nyt ottaa myyjään yhteyttä että se on nyt saatava kuntoon. Eli onko järkevintä viedä vaikka L-D:lle, ottavat laatikon pois, tilaavat saksasta takuukorjatun ja lähettävät ilmeisesti ton vanhan sitte takas sinne, vai viedä autom. laatikko korjaajalle joka korjaa laatikon ja vaihtaa vaan tarvittavat osat? Toi takuukorjattu loota on ilmeisesti jotain 1600€ luokaa, entäs toi vanhan korjaaminen, jos sieltä ei ole hajalla kuin parhaimmassa tapauksessa jokin tiiviste tai sitten se laakeri![]()
pakkojen luistamiselta vaikkutaa
(tiiviste vuodossa aika usein kytkeytymis viive)
syitä sille pakat kuluneet, päittäis laakeri kulunut, koko loota kulunut
Tuleeko *:rila herjaa pyörimis erosta tai väärästä välityksestä?
Kurvaa L-D:lle niin homma alkaa selviimän mitä sille kannattaa tehdä
vanhan korjaus maksaa ainakin tiivisteet öljyt putsarin työt(jos ei itse tee)
(yhden pakan romut jos pakka loppu, samalla kantta laitta yleensä muutakin niin ei heti tarvitse uusiksi tehdä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4330
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Teetä töitä
laatikon irrotus/kiinitys suuntaans jotain tunteja,
sen purkamin/kasaus osien tarkastus/mittailu(ussempi tunti)
osien tilailu ym niin kyllä siinä helposti aikaa mennee
(viimeksi yhden pakan romuja tiedustellesa oli toimitus aika ~2-3viikoa)
laatikon irrotus/kiinitys suuntaans jotain tunteja,
sen purkamin/kasaus osien tarkastus/mittailu(ussempi tunti)
osien tilailu ym niin kyllä siinä helposti aikaa mennee
(viimeksi yhden pakan romuja tiedustellesa oli toimitus aika ~2-3viikoa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Auto pitäis viedä johonki pääkaupunkiseudulle, sielä on kuulemma pätevä automaattiseppä joka tietää mikä tuon vian aiheuttaa. Mahtaakohan olla puppua kun kuulemma sielä on joku osa jonka se vaihtaa, ei tartte vissiin laatikkoakaan purkaa. Vähän kyllä epäilyttää kun sinne on jo toi johdinlevy vaihdettu, onko sielä venttiilipöydässä tms mitään mikä tuon vois aiheuttaa?
Ja mitenkäs muuten, tuo kun kakkosella tekee tuon vian, ja sen jälkeen vikatila ja lukitsee sen kakkosen päälle, niin ei siinä ainakaan huomaa minkäänlaista luistoa tai muutakaan toiminnassa? Oon polkenu sitä vikatilassa vaikka miten, luulis että jos se edelleen luistaa vikatilassa niin se menee vapaalle koko paska??
Ja mitenkäs muuten, tuo kun kakkosella tekee tuon vian, ja sen jälkeen vikatila ja lukitsee sen kakkosen päälle, niin ei siinä ainakaan huomaa minkäänlaista luistoa tai muutakaan toiminnassa? Oon polkenu sitä vikatilassa vaikka miten, luulis että jos se edelleen luistaa vikatilassa niin se menee vapaalle koko paska??
harmin paikka ku mun mielestä kohtalaisen laaja skaala tuolta helsinkiistä alkaa kyseleen sellasta miestäxin811 kirjoitti:Auto pitäis viedä johonki pääkaupunkiseudulle, sielä on kuulemma pätevä automaattiseppä joka tietää mikä tuon vian aiheuttaa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Ei se toimi aivan niin.xin811 kirjoitti:Auto pitäis viedä johonki pääkaupunkiseudulle, sielä on kuulemma pätevä automaattiseppä joka tietää mikä tuon vian aiheuttaa. Mahtaakohan olla puppua kun kuulemma sielä on joku osa jonka se vaihtaa, ei tartte vissiin laatikkoakaan purkaa. Vähän kyllä epäilyttää kun sinne on jo toi johdinlevy vaihdettu, onko sielä venttiilipöydässä tms mitään mikä tuon vois aiheuttaa?
Ja mitenkäs muuten, tuo kun kakkosella tekee tuon vian, ja sen jälkeen vikatila ja lukitsee sen kakkosen päälle, niin ei siinä ainakaan huomaa minkäänlaista luistoa tai muutakaan toiminnassa? Oon polkenu sitä vikatilassa vaikka miten, luulis että jos se edelleen luistaa vikatilassa niin se menee vapaalle koko paska??
Jos kytkimissä havaitaan luistoa, menee laatikko vikatilaan - silloin jää se kakkonen päälle.
Moottorinonhajus ei kuitenkaan sitten enää anna kaikkea tehoaan, vaan laatikon vikatilalle on oma syötönrajoittimensa.
Onko auto vakio ?
Ja vaikka olisikkin, voi kolmelle pienimmälle vaihteelle vaihdekohtaisesti rajoittaa vääntöjä.
Jos ongelma ei ole kovin paha, vaan ainoastaa "kaasupohjassa", niin tuolla saisi vähän lisäaikaa.
Kytkipakkojen välillä ei saa olla yhtään luistoa, siitä tulee siis oma herjansa.
Turbiini taas saa luistaa, mutta jos siinäkin on liikaa luistoa, tulee herjaa väärästä välityssuhteesta, näin luulisin, ihan omiin kokeiluihini aiheesta perustuen...
Nimimerkillä: ~800nm on liikaa ...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Kyllä. 3-4 vaihdossa luistattaapi, välistä potkaisee vaihteen silmästä pienellä kaasunpainalluksella(kin) , jumittaapi yleensä 2 vaihteen pesään.... Johdinlevy,turbiinilukon solenoidi vaihdettu ja öljyt huuhtelemalla, ei apua...
Alkaa pikkusen jo harmittamaan tämä uudemman mersun kalustoon laitto...
Alkaa pikkusen jo harmittamaan tämä uudemman mersun kalustoon laitto...
Kumpi noista vapaakytkimistä nyt pitää autoa paikallaan 1vaihteella? Etummainen vai takimmainen? Laatikko on korjaamolla auki ja ehjältä vaikuttaa muuten mutta ei tuosta vapaakytkimestä nyt tiedä kuinka kulunut se on.
Eli kun oireet ovat kakkosella luistoa ja ykkösellä ei pysy mäessä D:llä ja tuolta http://www.scribd.com/doc/37436253/722-6#outer_page_22 kun katoin niin 2vaihteella takimmainen(F2) vapaakytkin pitää. Pitää vissiin käydä maanantai aamuna kattomassa että miltä se takimmainen vapaakytkin näyttää, ilmeisesti samanlaisia molemmat???
Eli kun oireet ovat kakkosella luistoa ja ykkösellä ei pysy mäessä D:llä ja tuolta http://www.scribd.com/doc/37436253/722-6#outer_page_22 kun katoin niin 2vaihteella takimmainen(F2) vapaakytkin pitää. Pitää vissiin käydä maanantai aamuna kattomassa että miltä se takimmainen vapaakytkin näyttää, ilmeisesti samanlaisia molemmat???