Vaihtamis ohjainboxsin"lastutamine"ohjelman muutam
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Vaihtamis ohjainboxsin"lastutamine"ohjelman muutam
Pitkään tullut tutkittua että miten muutaisi 5V sähkö laatikon ohjelma
"elikä lastutaisi sen vaihteiston ohjainboxsin TCU"
nyt ensimäistä kehitys versiota ohjelmaasta pääsi kirjotaman sisään, kokeilemaan ja muutostakin tuli...
käsi vaihtamisella ennen vaihtoi automaatimsesti punarajan lähestyessä
isompaa"liian aikaisin"
kehitys versiolaa ei 1 ja 3 kohdila sitä tehnnyt, ainakin se meni haluttun suuntaan
onkohan juttu oikeasa paikassa kun liitty laatikkon, sähköön ja biteihin ?
"elikä lastutaisi sen vaihteiston ohjainboxsin TCU"
nyt ensimäistä kehitys versiota ohjelmaasta pääsi kirjotaman sisään, kokeilemaan ja muutostakin tuli...
käsi vaihtamisella ennen vaihtoi automaatimsesti punarajan lähestyessä
isompaa"liian aikaisin"
kehitys versiolaa ei 1 ja 3 kohdila sitä tehnnyt, ainakin se meni haluttun suuntaan
onkohan juttu oikeasa paikassa kun liitty laatikkon, sähköön ja biteihin ?
Viimeksi muokannut CDI203, 02.3.2012 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Vaihtamis ohjainboxsin"lastutamine"ohjelman mu
Toivottavasti koodissa on vähemmän kirjoitusvirheitä.CDI203 kirjoitti:Pitkään tullut tutkittua että miten muutaisi 5V sähkö laatikon ohjelma
"elikä lastutaisi sen vaihteiston ohjainboxsin TCU"
nyt ensimäistä kehitys versiota ohjelmaasta pääsi kirjotaman sisään, kokeilemaan ja muutostakin tuli...
käsi vaihtamisella ennen vaihtoi automaatimsesti punarajan lähestyessä
isompaa"liian aikaisin"
kehitys versiolaa ei 1 ja 3 kohdila sitä tehnnyt, ainakin se meni haluttun suuntaan
onkohan juttu oikeasa paikassa kun liitty laatikkon, sähköön ja biteihin ?
Huumoria, huumoria,
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Vaihtamis ohjainboxsin"lastutamine"ohjelman mu
Jep jep kirjoituksita tulee joskus hauskoja kun niitä naputtaa konella miikä ei ota joka lyöntiä/heittelee kursoria miten sattuu tai ajellessa kirjoitelee(muutenkaan mikään kirjailja ole tai kieli oppi virheetöntä)romu kirjoitti:Toivottavasti koodissa on vähemmän kirjoitusvirheitä.CDI203 kirjoitti:Pitkään tullut tutkittua että miten muutaisi 5V sähkö laatikon ohjelma
"elikä lastutaisi sen vaihteiston ohjainboxsin TCU"
nyt ensimäistä kehitys versiota ohjelmaasta pääsi kirjotaman sisään, kokeilemaan ja muutostakin tuli...
käsi vaihtamisella ennen vaihtoi automaatimsesti punarajan lähestyessä
isompaa"liian aikaisin"
kehitys versiolaa ei 1 ja 3 kohdila sitä tehnnyt, ainakin se meni haluttun suuntaan
onkohan juttu oikeasa paikassa kun liitty laatikkon, sähköön ja biteihin ?
Huumoria, huumoria,
koodissa on kyllä virheitä(ei tee läheskään kaikkea mitä pitäisi)
vai johtuisko juuri siitä että on kirjoitus virheitä että tekee jo osan siitä mitä pitäisi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 06.3.2007 9:30
Kovin perin kiinnostavaa! Seuraan tilanteen kehkeytymistä
Vielä jos saisi pysyvästi opetettua automaatin niin, ettei jyristä liian isolla vaihteella taajama-ajossa... pysyvyydellä tarkoitan ettei sitten häviä opetus kun esim. seuraavan kerran vikamuisti tyhjennetään.
On nääs aika ankeeta ajella 50 km/h D-asennossa (ei oo väliä onko C vai S-moodi) ja loota pitää sitkeesti 4-vaihteella = kierrokset ~1000 rpm. Tympii nimittäin aina kepittää ja vemputtaa käsikopelolla pienempää vaihdetta. Auto on C 200 cdi A. vm. -03, ajettu vasta ~400 tkm. Tässä "~" tarkoittaa "noin", ei siis vaihtovirtaa...
Vanhoissa mersuissa vielä 90-luvulla oli helppoa ja ennenkaikkea erittäin nopeaa yksinkertaisesti siirtää automaatin valitsinvipu pykälän taaksepäin 3-asennon hahloon. Ei tarvinnut kepittää vipua kolmesti vasemmalle
Vielä jos saisi pysyvästi opetettua automaatin niin, ettei jyristä liian isolla vaihteella taajama-ajossa... pysyvyydellä tarkoitan ettei sitten häviä opetus kun esim. seuraavan kerran vikamuisti tyhjennetään.
On nääs aika ankeeta ajella 50 km/h D-asennossa (ei oo väliä onko C vai S-moodi) ja loota pitää sitkeesti 4-vaihteella = kierrokset ~1000 rpm. Tympii nimittäin aina kepittää ja vemputtaa käsikopelolla pienempää vaihdetta. Auto on C 200 cdi A. vm. -03, ajettu vasta ~400 tkm. Tässä "~" tarkoittaa "noin", ei siis vaihtovirtaa...
Vanhoissa mersuissa vielä 90-luvulla oli helppoa ja ennenkaikkea erittäin nopeaa yksinkertaisesti siirtää automaatin valitsinvipu pykälän taaksepäin 3-asennon hahloon. Ei tarvinnut kepittää vipua kolmesti vasemmalle
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Laatikon säätö ym
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Lähi aikoina ei ole edenyt
(muut jutu menne ohi tämän
kehitelyn mikä on tuohon vaiheeseen kestänyt jo tovin)
tähän mennessä löydetyjä juttuja hyödynetty muihin juttuihin
E: taitaa mennä tästä kirjoitelu/kehitely/tiedon jakoon laitaminen samalla tavalla kuin
moottorin ohjelmista aiemmin(toivotavasti seuraa samnlainen porukan kesken kehitely innostus kun taas pää on avattu)
(muut jutu menne ohi tämän
kehitelyn mikä on tuohon vaiheeseen kestänyt jo tovin)
tähän mennessä löydetyjä juttuja hyödynetty muihin juttuihin
E: taitaa mennä tästä kirjoitelu/kehitely/tiedon jakoon laitaminen samalla tavalla kuin
moottorin ohjelmista aiemmin(toivotavasti seuraa samnlainen porukan kesken kehitely innostus kun taas pää on avattu)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Päivitä softa. Tuossa uudemmassa tiputtaa tiptronicin näpäytyksestä käytössä olevalta vaihteelta pykälän alaspäin, eikä siis lähde aina sieltä 5 tiputtelemaan. Lisäominaisuutena myös mm. ylöspäin kepitys, mikä ei mun käsittääkseni vanhalla softalla onnistunutyhdyssanapoliisi kirjoitti:Vanhoissa mersuissa vielä 90-luvulla oli helppoa ja ennenkaikkea erittäin nopeaa yksinkertaisesti siirtää automaatin valitsinvipu pykälän taaksepäin 3-asennon hahloon. Ei tarvinnut kepittää vipua kolmesti vasemmalle
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Mulla ainakin s202 tiptronicilla tajuaa vaihtaa vaihdetta ylöspäin kun näpäyttää keppiä oikealle
Noihin ojainbokseihin liittyen. Tuossa s202 kun on sellainen ominaisuus että kylmänään pitää kierrättää kerran yli 2700 kierrosta että suostuu vaihtamaan 4 tai 5 vaihteelle. Jos haluan tuosta ominaisuudesta eroon niin riittänee varmaan että vahdan laatikon ohjainboksin jostain vanhemmasta autosta?
Noihin ojainbokseihin liittyen. Tuossa s202 kun on sellainen ominaisuus että kylmänään pitää kierrättää kerran yli 2700 kierrosta että suostuu vaihtamaan 4 tai 5 vaihteelle. Jos haluan tuosta ominaisuudesta eroon niin riittänee varmaan että vahdan laatikon ohjainboksin jostain vanhemmasta autosta?