w203 270cdi automaatti vaihtaa liian korkeilla kierroksilla?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Miksutii
Viestit: 116
Liittynyt: 12.7.2007 1:13
Paikkakunta: Tornio

w203 270cdi automaatti vaihtaa liian korkeilla kierroksilla?

Viesti Kirjoittaja Miksutii »

Vuodenpäivät sitä jakso ,laatikko jumitti kakkoselle , kiihdytyksessä potkaisi vaihteen pois silmästä , 3-4 ja 4-5 nosti kierrokset rajottajalle jne.. Kunnes viimeviikon sunnuntaina potkaisi väärässä paikkaa vaihteen silmästä ja olin jäädä rekan alle...

ASIAAN!

Eli vaihdatin sitten laatikon ja vanhasta laatikosta n.vuoden vanhan johdinlevyn ja töpselin,sekä öljy ei ennää kierrä syylärissä. Aluksi laatikko toimi hienosti , ja pitihän sitä kokeilla(eli polettaa) että ei tilttaile vanhan laatikon tyyliin, vaan noin sadan kilometrin ajon jälkeen alkoikin vaihtamaan n.4000 kierroksen jälkeen jokaisen vaihteen? ei vaihda aikaisemmin, vaikka kuin huiskisi kepistä plussaa D:llä.
Sattuko nyt lapsuus että laatikko olikin "nollattu", ja menin nyt kepittämään sen vaihtamaan liian korkeilla kierroksilla? Pitäiskö tuon ajan kanssa tasoittua?
Saako tuon laatikon nollatua taas kotikonstein?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w203 270cdi automaatti vaihtaa liian korkeilla kierroksi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Miksutii kirjoitti:Vuodenpäivät sitä jakso ,laatikko jumitti kakkoselle , kiihdytyksessä potkaisi vaihteen pois silmästä , 3-4 ja 4-5 nosti kierrokset rajottajalle jne.. Kunnes viimeviikon sunnuntaina potkaisi väärässä paikkaa vaihteen silmästä ja olin jäädä rekan alle...

ASIAAN!

Eli vaihdatin sitten laatikon ja vanhasta laatikosta n.vuoden vanhan johdinlevyn ja töpselin,sekä öljy ei ennää kierrä syylärissä. Aluksi laatikko toimi hienosti , ja pitihän sitä kokeilla(eli polettaa) että ei tilttaile vanhan laatikon tyyliin, vaan noin sadan kilometrin ajon jälkeen alkoikin vaihtamaan n.4000 kierroksen jälkeen jokaisen vaihteen? ei vaihda aikaisemmin, vaikka kuin huiskisi kepistä plussaa D:llä.
Sattuko nyt lapsuus että laatikko olikin "nollattu", ja menin nyt kepittämään sen vaihtamaan liian korkeilla kierroksilla? Pitäiskö tuon ajan kanssa tasoittua?
Saako tuon laatikon nollatua taas kotikonstein?
Kuinkas lämmintä on laatikon öljy

E: joskus on tullut vastaan tapuksia missä on öljynkiertoa muteettu
mistä sitten on seuranut muutama "onkelma"
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Miksutii
Viestit: 116
Liittynyt: 12.7.2007 1:13
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Miksutii »

Joo, eli tänään töihin ajaessa laatikko pelasi aivan kuten ajatus, ja aloin sitten itsekkin kallistumaan tuohon lämpöhommaan, kun nyt öljy kiertää vain pikku lenkin letkussa ja palaa takaisin lootaan. Pitänee väsätä sinne joku pieni kenno syylärin eteen.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Siis sulla ei ole jäähdytystä ollenkaan laatikkoöljyille :shock:
Laita sinne tuollainen kuin ovat laittaneet noihin glykoliongelma-autoihin:
viewtopic.php?t=32041

Sinne voi laittaa sen termarinkin vielä että liikaa jäähdy...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Miksutii
Viestit: 116
Liittynyt: 12.7.2007 1:13
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Miksutii »

Joo, ei ole vielä kennoa,mutta autolla on ajettu laatikonvaihdon jälkeen noin 150km. Pitääpä laittaa tuohon vielä tuo kenno , niin alkaa olemaan taas iskussa :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”