Automaatin "KYP"venttiili

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
hamalave
Viestit: 26
Liittynyt: 11.4.2006 23:05

Automaatin "KYP"venttiili

Viesti Kirjoittaja hamalave »

Minulla ilmeisesti on tuo "kyp" vennttilivika eli näin talvella kylmänä vaihdelaatikko hakee vaihdetta jonkin aikaa mutta kun vähän lämpenee niin hakeminen loppuu .
Onko vaarallista ,eli pitääkö viedä korjattavaksi vai vaihdatanko vasta seuraavan huollon yhteydessä .
Auto on 220 cdi -05 ja ajettu jo 210000 km.

Kiitos

Vesku
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Automaatin "KYP"venttiili

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

hamalave kirjoitti:Minulla ilmeisesti on tuo "kyp" vennttilivika eli näin talvella kylmänä vaihdelaatikko hakee vaihdetta jonkin aikaa mutta kun vähän lämpenee niin hakeminen loppuu .
Onko vaarallista ,eli pitääkö viedä korjattavaksi vai vaihdatanko vasta seuraavan huollon yhteydessä .
Auto on 220 cdi -05 ja ajettu jo 210000 km.

Kiitos

Vesku
Tarkista öljyn määrä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Automaatin "KYP"venttiili

Viesti Kirjoittaja AK47 »

CDI203 kirjoitti:
hamalave kirjoitti:Minulla ilmeisesti on tuo "kyp" vennttilivika eli näin talvella kylmänä vaihdelaatikko hakee vaihdetta jonkin aikaa mutta kun vähän lämpenee niin hakeminen loppuu .
Onko vaarallista ,eli pitääkö viedä korjattavaksi vai vaihdatanko vasta seuraavan huollon yhteydessä .
Auto on 220 cdi -05 ja ajettu jo 210000 km.

Kiitos

Vesku
Tarkista öljyn määrä
Niin, aina kun automaatti oikuttelee se öljyn määrä ja laatu on se mistä aloitetaan ja edellinen vastaaja on yleensä oikeassa varsinkin jos puhutaan mersun laatikoista...

Sitten se että voiko ajella oikuttelevalla automaatilla......

Tottakai voi. Ajaa 50 metriä ja se hajoaa tai sitten se hajoaa 350tkm päästä. Itse olen ajanut paskaksi 2-3 laatikkoa jotka oikutteli ja ei öljyn ja suotimen vaihdolla varsinaisesti korjaantunut - aikaa sillä kyllä vähän sai ostettua.

Laatikko jonka vaihdot on oikeasti selvästi huonoja siis yleensä hajoaa varsin nopeasti jos asialle ei tehdä mitään (laiteta kuntoon eikä vain valohoideta) ja ajellaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”