200cdi varkku kolisee takaa...

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

200cdi varkku kolisee takaa...

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

auto on w203 200cdi"farmari" 2003 malli.eli kun ajaa monttusella hiekkatiellä niin kuuluu kolinaa takapäästä,mikähän siellä pääsis pitämään sitä ääntä :roll: vaihdoin siihen jarrupalat jonkun aikaa sitte ja samalla koitin vääntää vähän niveliä mutta kaikki tuntu olevan ihan ok...pieni vinkki ois jees mistä sitä vois alkaa tutkia!!
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

No vähän sama ongelma itsellä. Paikkoja on monta, tukivarsiahan on useampia ja kaikissa kaksi päätä, lisäksi kallistuksenvaskaaja koiranluineen ja apurungon ja rungon väliset puslat. Kaikki vielä niin jäykkiä ettei käsin väänetelemällä selviä mitään. Helppoa ei siis ole, mutta tavallisimpia kolinanaiheuttajia ovat narinanivelet, eli alatukivarren uloimmat puslat. Ne löytää katsastusmieskin. Koiranluut kolisevat tyypillisesti hiljaisessakin nopeudessa epätasaisella tiellä, mutta muut paikat löytyy kai vasta kun pusla on niin väljä että se liikkuu vääntelemällä esim isolla ruuvarilla. No tää nyt oli vähän tällaista pohdintaa, mutta kertokaapa muut sopivia konsteja takapään kolinoiden löytämiseksi. Itse meinaan tunkea apurungon kiinnityskohtien väliin kuminpalsia ja kuunnella loppuuko kolina.
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

noita narinaniveliä itekkin epäilin....täytyypä tutkia niitä vähän tarkemmin.
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

Itsellä sedanissa matalissa noipeuksissa kolinaa aiheuttaa juurikin nuo apurungon ja rungon väliset kovettuneet puslat.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Farkussa kannattaa tarkistaa iskarin alapäät. Sitten jos niistä löytyy väljää niin voi jo hitusen kirota, niitä palloniveliä ei saa erikseen :?
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

AM kirjoitti:Farkussa kannattaa tarkistaa iskarin alapäät. Sitten jos niistä löytyy väljää niin voi jo hitusen kirota, niitä palloniveliä ei saa erikseen :?
ai 203 farkussakin?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Oho, pitäsköhän lukea vähän tarkemmin kysymykset :oops:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 alusta”