Jäykkä ohjaus

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
JoronenT
Viestit: 15
Liittynyt: 02.1.2011 19:12

Jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja JoronenT »

Autoni siis c270 -vm02.

Ohjaus on tullut hyvinkin jäykäksi kun autoa on vähemmän käytetty, auto on koitettu lämpimän tallinkin jälkeen ja sama jatkuu.
meteliä ei ole kuulunut vaan kaikki pelaa muuten normaalisti.
Kesällä oli hieman ääntä äääriasennossa mutta se katosi..

olisko tommonen mahdollisesti ohjaustehostimen nesteen vajausta kun ei nyt talvella siihen liity minkäänlaista ääntä?

Mikä muu voisi moista aiheuttaa?

Jäykkyyn on tällä hetkellä aika ahistavaa, parkkipaikalla ei pysty kämmenellä pyörittämään rattia, koska ei pysty tarpeeksi kovaa painamaan..
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tervetuloa voorumille JoronenT 8)

Ookkos kahtonu sitä nesteen määrää :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Palleronivelen nivea kangistunut pakkasessa?

Ja pikaeditti, sehän onkin sama myös lämpimästä lähteissä :oops:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
JoronenT
Viestit: 15
Liittynyt: 02.1.2011 19:12

Viesti Kirjoittaja JoronenT »

Nestettä oli lämpimänä siinä 80c mitta-asteikon alarajaan..
voisko toi aiheuttaa jäykkyyttä? eli tarviiko se olla ylärajalla.

Mitä öljyä olette käyttäneet ohjaustehostimeen?
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

JoronenT kirjoitti:Nestettä oli lämpimänä siinä 80c mitta-asteikon alarajaan..
voisko toi aiheuttaa jäykkyyttä? eli tarviiko se olla ylärajalla.

Mitä öljyä olette käyttäneet ohjaustehostimeen?
Tuo ala-ja ylärajan väli on tikussa muistaakseni alle viidenmillin väli, mutta käytännössä sillä on jo merkitystä, sitä ei voi sanoa että johtuuko vajauksesta, mutta tuo oikean tason laittaminen näihin uudemman sukupolven tehostajiin on jokseenkin tiedettä. Tohon tehostimeen on ainoastaan mersun oma öljy joka sopii. Ei kannata ottaa riskiä aftermarket power steering öljyillä.
Mersuja
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Löytyikö ongelmaan ratkaisua ?

Kaverin autosa (W203 -06) ohjaus palauttaa hyvin heikosta, tai ei juuri ollenkaan. Auto on ollut kolarissa ja taaempi tukivarsi edessä jouduttiin vääntyneenä uusimaan. Voisiko huono palautuvuus johtua pyörän kulmista, vai onkohan hammastankokin vääntynyt ?
JoronenT
Viestit: 15
Liittynyt: 02.1.2011 19:12

Viesti Kirjoittaja JoronenT »

Ongelma ei ole täysin poistunut mutta nyt tiedän että ongelmana on nesteet, vaihdoin jarruimurilla uudet nesteet ohjaustehostimeen ja oikeastaan yritin käännellä samalla rattia ja imeä kaiken mitä irtosi mutta vaikka "huutelin" n. 1 litran verran uudella öljyllä niin ohjaus pitää aika kovaa meteliä nyt.

Aluksi tuo vaihto auttoi päivän ajan mutta vähitellen tuo meteli on palannut.
Varsinkin kun ääriasentoon kääntää niin viimeistään silloin rupeaa ohjaus pitämään kunnon mekkalaa.

Kun imin vanhoja nesteitä pois niin huomasin siellä olevan runsaasti vesi/öljy/ilmakupla seosta mikä varmastikin on vielä ohjaustehostimessa sisällä.

Onko mitään järkevää konstia millä saisi tuon huuhdeltua kokonaan puhtaaksi että saisi laitettua täysin uudet nesteet sisään?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 alusta”